Warsztaty, które były już drugim spotkaniem organizowanym dla amatorów sztuk plastycznych i fotograficznych (1 lipca odbyły się warsztaty fotograficzne pt. "Fotokreator") są także zachętą, by zapoznać się bliżej z ideą tzw. przemysłów kreatywnych - dziedziny gospodarki istniejącej na styku sztuki, animacji kulturalnej i biznesu. - Przemysły kreatywne to przykład tego, że rola np. artysty nie musi się kończyć na tworzeniu. Ta dziedzina pozwala połączyć kreatywność z przedsiębiorczością i myśleniem biznesowym - tłumaczy dyrektor Katedry Przemysłów Kreatywnych WSG, prof. Marek Chamot. Do tej branży zaliczamy prace związane z reklamą czy designem. - W Bydgoszczy do tego sektora zaliczanych jest 8 proc. przedsiębiorstw. Dla porównania, w Londynie kreatywnymi określa się ponad 20 proc. firm - dodaje.
Więcej o warsztatach i przemysłach kreatywnych w materiale wideo.
