[break]
Maciej Prus, reżyser spektaklu, w ubiegłym tygodniu rozpoczął pracę z solistami przed ponownymi wystawieniami „Potępienia Fausta” w Operze Nova, która jako jedyna w kraju ma w swym repertuarze dramatyczną kantatę Hectora Berlioza. Spektakl cechuje nie tylko wyjątkowa muzyka, ale także sceny chóralne oraz całe bogactwo odniesień literackich, filozoficznych, teologicznych czy psychologicznych.
Historię dzieła, a także próbę odpowiedzi na wiele intrygujących pytań, np. czy pod postacią romantycznego Fausta kryje się sam Berlioz, odnaleźć można w książce, wydanej nakładem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.
- Książki autorstwa Małgorzaty Sokołowicz zawiera filologiczne tłumaczenie libretta Hectora Berlioza. Zdradza nam też interesujący kontekst powstania utworu - mówi Ewa Chałat z biura prasowego Opery Nova. Książkę będzie można nabyć w przerwach spektakli.