https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Posłowie chcą zamykać dla ruchu śródmieścia, bo Polsce grożą kary za zanieczyszczone powietrze

Wojciech Mąka
Tomasz Czachorowski
Projekt ustawy w sprawie zamykania centrów miast dla starych samochodów budzi olbrzymie kontrowersje.

Pomysł Platformy raczej nie przypadł do gustu kierowcom. Jedną z kontrowersji jest fakt, że auto, znajdujące się w określonej grupie wiekowej, będzie musiało mieć odpowiedniego koloru nalepkę na szybie. Nalepki i to, czy kierowca nie złamał zakazu wjazdu do zamkniętej strefy, ma kontrolować Straż Miejska. Za nalepki trzeba będzie płacić 10 złotych i kupować nową, kiedy auto przeskoczy do starszej rocznikowo grupy.

Kolejny argument przeciw podnosi SLD - to aspekt „karania” uboższych kierowców za to, że nie stać ich na młodszy samochód. - Przede wszystkim ustawę powinno najpierw przetestować się w kilku większych miastach, Krakowie czy Warszawie, żeby można było sprawdzić jej skutki - uważa Jan Szopiński, radny SLD. - Oczywiście - ekologii mówię „tak”, ale ekonomicznie - „nie”. Nie stać nas na tę ustawę, bo będziemy karać uboższych bydgoszczan.

- Przy naszym układzie komunikacyjnym, zamknięcie ulicy Focha oznacza konieczność puszczenia ruchu obwodnicą, której nie ma - mówi Rafał Piasecki z PiS. - Nie żyjemy już w czasach kopcących kamazów czy syrenek, żeby wprowadzać takie zakazy. Poza tym - co na przykład z naszymi „ogórkami” z lat 60., które w wakacje jeżdżą po mieście i są atrakcją turystyczną?

Prace nad projektem rozpoczęto, ponieważ Polsce grożą olbrzymie unijne kary za najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie - ok. 4 mld zł rocznie. - Oczywiście, jesteśmy za działaniami proekologicznymi, ale nie możemy podejmować decyzji przeciwko mieszkańcom - podkreśla Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Jak piszemy dziś na pierwszej stronie, przekrój wiekowy jeżdżących po mieście aut jest fatalny. Na 182 tys. pojazdów osobowych nie starszych niż 5 lat jest tylko 21,3 tys. Największe grupy to auta od 16 lat w górę. - Wyjeżdżają one bardzo rzadko, mogą to być także „martwe dusze”, niewyrejestrowane pojazdy - mówi Waldemar Winter, dyrektor Wydziału Uprawnień i Komunikacyjnych Urzędu Miasta.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bj
No nareszcie coś mądrego przeczytałam ale to samo jest z parkowaniem samochodów pod blokami ,.
Jestem ciekawa czy tu normy nie obowiązują widzę, że najlepiej to się parkuje blisko wejścia swego. Bo rano wstaje i prosto blisko do samochodu. Może warto o tym pomyśleć ?
o
on
A mnie w Srodmieściu bardziej trują ludzie palący papierosy na ulicach.Proponuję wprowadzić zakaz palenia na powietrzu.Chcesz się truć, truj się sam w domu....
j
johny
biedni biedni7jsi... tacy poszkodowani że ktoś im zakazuje zbliżać się ze złomem do ludzi... ale jakoś nie mają problemu by smrodzić nam wszystkim swoimi gratami - bo kiedy to inni cierpią i oddychają trującymi spalinami z grata to nie ma problemu.
d
dc
O nie kolego. Smrodzenie w mieście to sprawa nas wszystkich i nie ma przyzwolenia na to by jakieś cwaniaki kosztem wygody i minimalizacji kosztów truli nas wszystkich. Nie stać cię na nie trujący samochód parkuj na peryferiach a w mieście korzystaj z komunikacji miejskiej, roweru lub własnych nóg. Ja bym do tych nalejek dorzucił jeszcze wymóg ze auta ponad 10 letnie powinny odbywać rzeględy wyłacznie w stacjach diagnostycznych co najmniej okręgowych a dizle dodatkowo powinny być badane ne obecność filtra cząstek stałych. Nie ma zezwolenia na trucie nas wszystkich. Kolejnym krokiem powinno być podłączenie całego śródmieścia do sieci KPEC celem wyeliminowania pieców
k
kkk
Nasze powietrze, nasza sprawa i niech się Unia odczepi. . Najlepij wprowadzić zakaz kupowania samochodów niemieckich, zarówno nowych jak i używanych. Od razu tej tzw. Unii rura zmięknie.
o
obserwator
Lubicie tak zwalać wszyto na Unię .jak coś ma być przeforsowane.W tym kraju nie żyją tylko debile .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski