Oferty w przetargu na fragment bulwarów na Bartodziejach otwarto pod koniec listopada 2024 r. Przedłużające się postępowanie rozstrzygnięto w marcu. Wybrano firmę AARSLEFF, która zaoferowała kwotę 18,68 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawca musi opracować projekt, zdobyć niezbędne pozwolenia, a następnie przeprowadzić prace. Cały proces ma zakończyć się pod koniec 2027 roku.
– Zależy nam na wykorzystaniu w maksymalnym stopniu istniejącej zieleni oraz zastosowaniu w większym stopniu naturalnych materiałów do umocnienia brzegów – informuje bydgoski ratusz.
Zakres prac obejmuje:
prace agrotechniczne w ramach terenów zielonych;
przebudowę umocnienia nabrzeża;
budowę nowych mineralnych ścieżek pieszych, asfaltowych ścieżek rowerowych, a także odcinków ścieżek pieszo-rowerowych łączących ul. Żabią z ul. Fordońską i przy mostach Kazimierza Wielkiego;
montaż nowoczesnego oświetlenia;
wyposażenie bulwaru w elementy małej architektury;
oznakowanie nowych ścieżek.
Miasto na rewitalizację planowało wydać 33,3 mln zł (z tego 30 mln zł dofinansowania otrzymanego w ramach 8. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych). W zawartej umowie kwota jest sporo niższa. Zapytaliśmy ratusz, czy istnieje możliwość wykorzystania pozostałych środków z dofinansowania i jeśli tak, to w jaki sposób. Czekamy na odpowiedź.
Zmiany nie tylko na Bartodziejach
W styczniu 2024 r. podpisano z firmą Strabag umowę na wykonanie odcinka od ul. Krakowskiej do Żabiej wraz z rewitalizacją Wyspy św. Barbary. Całkowity koszt prac to 35 mln zł. Na zadanie otrzymano blisko 30 mln zł dofinansowania w ramach pierwszej edycji Programu Inwestycji Strategicznych w 2021 roku. Inwestycja realizowana jest w formule ,,projektuj i buduj”.
– Rewitalizacja tej części bulwarów jest największym zadaniem związanym z przebudową nabrzeży. Przebudujemy odcinek o długości ok 1,3 km. Prace, ze względu na ich rozległy zakres, zostały podzielone na 5 podzadań. W pierwszej kolejności realizowane będą prace przy rewitalizacji odcinka od ul. Krakowskiej do polany na wysokości przystanku tramwajowego Jagiellońska-Łużycka – informowała w styczniu Marta Stachowiak, rzeczniczka prasowa prezydenta Bydgoszczy.
Jak dodała, z uwagi na wydłużony etap uzgodnień oraz uzyskania pozwoleń wodnoprawnych, prace projektowe zajmują nieco więcej czasu (dodatkowe 4 miesiące). Pierwsze roboty rozbiórkowe mają ruszyć przed wakacjami.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. prace agrotechniczne i aranżację terenów zielonych, przebudowę nabrzeża, wymianę nawierzchni istniejących ścieżek dla pieszych, budowę asfaltowej drogi rowerowej, a także nowych odcinków ścieżek pieszo-rowerowych zwiększających dostępność bulwaru od strony ul. Jagiellońskiej, montaż nowoczesnego oświetlenia, wyposażenie bulwaru w elementy małej architektury, a także powstanie na wybranych odcinkach miejsca do cumowania łodzi czy tarasów widokowych. W ramach tego zadania przewidziana jest także rewitalizacja wyspy św. Barbary.
