Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przekazał już place budowy we wszystkich trzech miejscach. Powstaną tam węzły komunikacyjne, scalające transport kolejowy, samochodowy, autobusowy, rowerowy oraz pieszy na stacjach: Bydgoszcz Błonie, Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy.
Przy odnowionych peronach będą zatrzymywać się pociągi, obsługujące trasę BiT City (Bydgoszcz-Toruń).
Koszt całej inwestycji to 36,8 mln zł. ZDMiKP podpisał umowę z firmą Strabag. Największy zakres prac realizowany będzie na osiedlu Leśnym. Kierowcy będą musieli się tam liczyć z utrudnieniami, związnymi z zamknięciem skrzyżowania ulic Sułkowskiego z Modrzewiową, gdzie powstanie nowe rondo.
PRZECZYTAJ:Wiecha zawisła nad nowym dworcem PKP [ZDJĘCIA]
Na Leśnym projekt zakłada przebudowę peronów (powstanie przejście podziemne), pętli autobusowej, układu drogowego, a po rozbiórce obecnie funkcjonującego budynku dworca i dyżurki MZK - budowę nowego obiektu obsługi pasażerskiej.
Na Błoniu, gdzie powstanie nowa zajezdnia autobusowa, nieprzejezdna będzie ulica Madalińskiego. Jej nawierzchnia zostanie wymieniona na bitumiczną, a podbudowa dostosowana do większych obciążeń, związanych z planowanym ruchem autobusów. Jezdnia ulicy będzie też nieznacznie poszerzona, do 7 metrów, a wzdłuż niej powstanie chodnik z drogą rowerową, prowadzącą do pętli autobusowej i dalej do peronów stacji oraz kładki dla pieszych.
Budowę na Bielawach podzielono na dwa etapy. W pierwszym zaplanowano rozbiórkę peronów wraz z wyposażeniem i dojściami oraz budowę w ich miejscu nowej konstrukcji. Cała inwestycja zakończy się w listopadzie 2015 roku. Wykonawca przejął już place budowy, położone na miejskim terenie.