Budowa ścieżek rowerowych toczy się dwutorowo: powstają obok istniejących już dróg, ujmowane są również w planach budowy nowych.
Na wschód i zachód
W rozpoczynającym się roku prac budowlanych możemy spodziewać się w kilku miejscach. Wraz z budową węzła Fordońska-Rejewskiego, uporządkowana zostanie sieć ścieżek w tym rejonie. Prace zakończą się już wiosną. Do połowy roku wybudowana zostanie ul. Nowokielecka wraz z drogą rowerową pomiędzy ul. Chemiczną a Nowotoruńską oraz na fragmencie ul. Kieleckiej - pomiędzy ul. Nowotoruńską a ul. Smoleńską. Jesienią gotowa ma być ścieżka wzdłuż ul. Grunwaldzkiej - na odcinku od ul. Koronowskiej do ronda gen. S. Maczka oraz od ronda do ul. Kraszewskiego.
- Poprowadzi ona nowym mostem nad Kanałem Bydgoskim, pod zbudowanym wiaduktem kolejowym oraz wzdłuż łącznicy, która połączy nowy most z ul. Bronikowskiego - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Wzdłuż łącznicy powstanie rowerowy kontrapas. Usprawni on ruch od ul. Bronikowskiego do centrum.

Ścieżki towarzyszą też linii tramwajowej do Fordonu: na ul. Akademickiej (od Rejewskiego do Kaliskiego), na ul. Korfantego (od Akademickiej do Preisa), przy ul. Andersa (Wyzwolenia-Gieryna), wzdłuż nowego odcinka Orląt Lwowskich (od ul. Wyzwolenia do ul. Andersa) oraz na kilku innych skrzyżowaniach.
We współpracy z miastem
- Brakuje mi trochę myślenia o śródmiejskich bulwarach, które nie zawsze są w dobrym stanie - mówi Tomasz Puławski, radny zaangażowany w działalność „Rowerowej Bydgoszczy”. - Kolejne kierunki warte rozważenia w budowie ścieżek to m.in. Fordon z wyjazdem poza miasto oraz Kanał Bydgoski.
Dzięki współpracy środowisk rowerowych z władzami miasta, powstały też trzy koncepcje kolejnych inwestycji. Prace projektowe trwają lub rozpoczną się w tym roku.
Pierwsza z nich zakłada budowę ścieżek na kilku odcinkach Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, ul. Focha, ul. Jagiellońskiej oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul.
Wiatrakowej. Drugi pakiet projektowy to ścieżki wzdłuż Curie-Skłodowskiej, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, Śniadeckich i Warszawskiej.
Ostatnia zakłada budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Toruńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Perłową aż do granicy miasta.