https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W ciągu trzech lat może powstać aż 30 km ścieżek rowerowych

Tomasz Zieliński
Wiślana Trasa RowerowaMasa bitumiczna na Wiślanej Trasie Rowerowej jest już gotowa
Wiślana Trasa RowerowaMasa bitumiczna na Wiślanej Trasie Rowerowej jest już gotowa Karol Piernicki
Kolejne 30 km dróg dla rowerzystów w ciągu najbliższych trzech lat? - Są duże szanse, by tak się stało. Drogowcy rozpoczęli przygotowywania do inwestycji.

Budowa ścieżek rowerowych toczy się dwutorowo: powstają obok istniejących już dróg, ujmowane są również w planach budowy nowych.

Na wschód i zachód

W rozpoczynającym się roku prac budowlanych możemy spodziewać się w kilku miejscach. Wraz z budową węzła Fordońska-Rejewskiego, uporządkowana zostanie sieć ścieżek w tym rejonie. Prace zakończą się już wiosną. Do połowy roku wybudowana zostanie ul. Nowokielecka wraz z drogą rowerową pomiędzy ul. Chemiczną a Nowotoruńską oraz na fragmencie ul. Kieleckiej - pomiędzy ul. Nowotoruńską a ul. Smoleńską. Jesienią gotowa ma być ścieżka wzdłuż ul. Grunwaldzkiej - na odcinku od ul. Koronowskiej do ronda gen. S. Maczka oraz od ronda do ul. Kraszewskiego.

- Poprowadzi ona nowym mostem nad Kanałem Bydgoskim, pod zbudowanym wiaduktem kolejowym oraz wzdłuż łącznicy, która połączy nowy most z ul. Bronikowskiego - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Wzdłuż łącznicy powstanie rowerowy kontrapas. Usprawni on ruch od ul. Bronikowskiego do centrum.

W ciągu trzech lat może powstać aż 30 km ścieżek rowerowych

Ścieżki towarzyszą też linii tramwajowej do Fordonu: na ul. Akademickiej (od Rejewskiego do Kaliskiego), na ul. Korfantego (od Akademickiej do Preisa), przy ul. Andersa (Wyzwolenia-Gieryna), wzdłuż nowego odcinka Orląt Lwowskich (od ul. Wyzwolenia do ul. Andersa) oraz na kilku innych skrzyżowaniach.

We współpracy z miastem

- Brakuje mi trochę myślenia o śródmiejskich bulwarach, które nie zawsze są w dobrym stanie - mówi Tomasz Puławski, radny zaangażowany w działalność „Rowerowej Bydgoszczy”. - Kolejne kierunki warte rozważenia w budowie ścieżek to m.in. Fordon z wyjazdem poza miasto oraz Kanał Bydgoski.

Dzięki współpracy środowisk rowerowych z władzami miasta, powstały też trzy koncepcje kolejnych inwestycji. Prace projektowe trwają lub rozpoczną się w tym roku.

Pierwsza z nich zakłada budowę ścieżek na kilku odcinkach Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, ul. Focha, ul. Jagiellońskiej oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul.

Wiatrakowej. Drugi pakiet projektowy to ścieżki wzdłuż Curie-Skłodowskiej, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, Śniadeckich i Warszawskiej.

Ostatnia zakłada budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Toruńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Perłową aż do granicy miasta.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Josef
Widac w glowie tyle co wypełnionego miejsca w samochodzie....
d
doscgrubianstwawparku
chodniki dziurawe, ale kasa na ścieżki ma być....żądam również wytyczenia ścieżek rowerowych w parkach lub zakazu wjazdu (przecież to jazda po chodniku, zabroniona prawem) - park jest do odpoczynku, spaceru z dziećmi a nie do wariatów na dwóch kółkach - rowery na jezdnie i ścieżki!!!!!!!!!
k
kellis
to zapraszam na rower grubasie a pchają się na ulice bo brakuje ścieżek rowerowych mam kalosze dla ciebie ben rozmiar 42
b
ben
Coooooooooooooooo???? A kuźwa 250 km gruntówej na których ludzie grzęzną w błocie na osiedlach to kto zrobi? Dla garstki cyklistów, którzy i tak pchają się ulicami? Kpina z ludzi.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski