Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W ciągu trzech lat może powstać aż 30 km ścieżek rowerowych

Tomasz Zieliński
Wiślana Trasa RowerowaMasa bitumiczna na Wiślanej Trasie Rowerowej jest już gotowa
Wiślana Trasa RowerowaMasa bitumiczna na Wiślanej Trasie Rowerowej jest już gotowa Karol Piernicki
Kolejne 30 km dróg dla rowerzystów w ciągu najbliższych trzech lat? - Są duże szanse, by tak się stało. Drogowcy rozpoczęli przygotowywania do inwestycji.

Budowa ścieżek rowerowych toczy się dwutorowo: powstają obok istniejących już dróg, ujmowane są również w planach budowy nowych.

Na wschód i zachód

W rozpoczynającym się roku prac budowlanych możemy spodziewać się w kilku miejscach. Wraz z budową węzła Fordońska-Rejewskiego, uporządkowana zostanie sieć ścieżek w tym rejonie. Prace zakończą się już wiosną. Do połowy roku wybudowana zostanie ul. Nowokielecka wraz z drogą rowerową pomiędzy ul. Chemiczną a Nowotoruńską oraz na fragmencie ul. Kieleckiej - pomiędzy ul. Nowotoruńską a ul. Smoleńską. Jesienią gotowa ma być ścieżka wzdłuż ul. Grunwaldzkiej - na odcinku od ul. Koronowskiej do ronda gen. S. Maczka oraz od ronda do ul. Kraszewskiego.

- Poprowadzi ona nowym mostem nad Kanałem Bydgoskim, pod zbudowanym wiaduktem kolejowym oraz wzdłuż łącznicy, która połączy nowy most z ul. Bronikowskiego - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Wzdłuż łącznicy powstanie rowerowy kontrapas. Usprawni on ruch od ul. Bronikowskiego do centrum.

W ciągu trzech lat może powstać aż 30 km ścieżek rowerowych

Ścieżki towarzyszą też linii tramwajowej do Fordonu: na ul. Akademickiej (od Rejewskiego do Kaliskiego), na ul. Korfantego (od Akademickiej do Preisa), przy ul. Andersa (Wyzwolenia-Gieryna), wzdłuż nowego odcinka Orląt Lwowskich (od ul. Wyzwolenia do ul. Andersa) oraz na kilku innych skrzyżowaniach.

We współpracy z miastem

- Brakuje mi trochę myślenia o śródmiejskich bulwarach, które nie zawsze są w dobrym stanie - mówi Tomasz Puławski, radny zaangażowany w działalność „Rowerowej Bydgoszczy”. - Kolejne kierunki warte rozważenia w budowie ścieżek to m.in. Fordon z wyjazdem poza miasto oraz Kanał Bydgoski.

Dzięki współpracy środowisk rowerowych z władzami miasta, powstały też trzy koncepcje kolejnych inwestycji. Prace projektowe trwają lub rozpoczną się w tym roku.

Pierwsza z nich zakłada budowę ścieżek na kilku odcinkach Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, ul. Focha, ul. Jagiellońskiej oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul.

Wiatrakowej. Drugi pakiet projektowy to ścieżki wzdłuż Curie-Skłodowskiej, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, Śniadeckich i Warszawskiej.

Ostatnia zakłada budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Toruńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Perłową aż do granicy miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!