https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wybrano wykonawcę rewitalizacji bulwarów nad Brdą na Bartodziejach. Wiosną mają ruszyć prace na odcinku bliżej centrum Bydgoszczy

Jarosław Więcławski
Przetarg dotyczył odcinka od ulicy Żabiej (za mostem Pomorskim) do mostu Kazimierza Wielkiego.
Przetarg dotyczył odcinka od ulicy Żabiej (za mostem Pomorskim) do mostu Kazimierza Wielkiego. Dariusz Bloch
W piątek (14 marca) miasto wybrało wykonawcę rewitalizacji bulwarów i nabrzeży rzeki Brdy na odcinku od ulicy Żabiej do mostu Kazimierza Wielkiego. Inwestycja ma kosztować dużo mniej niż początkowo zakładano.

Oferty w przetargu na rewitalizację otwarto pod koniec listopada 2024 r. Z uwagi na przedłużające się postępowanie, w środę (12 marca) zapytaliśmy bydgoski ratusz, kiedy planowane jest rozstrzygnięcie i podpisanie umowy. Odpowiedzi do tej pory nie otrzymaliśmy, ale po dwóch dniach na stronie przetargu pojawiła się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Miasto na rewitalizację planowało wydać 33,3 mln zł (z tego 30 mln zł dofinansowania otrzymanego w ramach 8. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych). W postępowaniu wystartowało pięć firm. W listopadzie najtańszą ofertę złożyła firma AARSLEFF z Warszawy. To kwota niespełna 27,8 mln zł. Pozostałe wahały się od blisko 37 do ponad 41 mln zł.

Miasto od początku przewidywało dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. W tej najniższą kwotę ponownie zaoferowała spółka AARSLEFF. Cena spadła do 18,68 mln zł. Na wykonanie zadania – przygotowanie projektu i budowę – wybrany wykonawca będzie miał 30 miesięcy od momentu podpisania umowy. Zakończenie prac możliwe jest pod koniec 2027 roku. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.:

  • przebudowę konstrukcji nabrzeża wraz z różnicowaniem umocnień poprzez budowę schodów skarpowych, tarasowych zejść z miejscami do siedzenia oraz stanowiskami do cumowania małych jednostek pływających (w miejscach przewężenia bulwaru skarpowe umocnienia należy wykonać jako pionowe);

  • wykonanie ciągu pieszego z nawierzchnią mineralną i rowerowego z asfaltową (na zwężeniach ciągów pieszo-rowerowych);

  • montaż elementów małej architektury;

  • nasadzenia zieleni wysokiej i średniej;

  • budowę oświetlenia ciągów pieszych i rowerowych.

Zmian nad Brdą będzie więcej

W styczniu 2024 r. podpisano z firmą Strabag umowę na wykonanie odcinka od ul. Krakowskiej do Żabiej wraz z rewitalizacją Wyspy św. Barbary. Całkowity koszt prac to 35 mln zł. Na zadanie otrzymano blisko 30 mln zł dofinansowania w ramach pierwszej edycji Programu Inwestycji Strategicznych w 2021 roku. Rewitalizacja realizowana jest w formule ,,projektuj i buduj”. Całość prac, od momentu podpisania umowy, ma zająć 2,5 roku.

– Rewitalizacja tej części bulwarów jest największym zadaniem związanym z przebudową nabrzeży. Przebudujemy odcinek o długości ok 1,3 km. Prace, ze względu na ich rozległy zakres, zostały podzielone na 5 podzadań. W pierwszej kolejności realizowane będą prace przy rewitalizacji odcinka od ul. Krakowskiej do polany na wysokości przystanku tramwajowego Jagiellońska-Łużycka – przekazała nam dwa miesiące temu Marta Stachowiak, rzeczniczka prasowa prezydenta Bydgoszczy.

Zakres inwestycji obejmuje m.in. prace agrotechniczne i aranżację terenów zielonych, przebudowę nabrzeża, wymianę nawierzchni istniejących ścieżek dla pieszych, budowę asfaltowej drogi rowerowej, a także nowych odcinków ścieżek pieszo-rowerowych zwiększających dostępność bulwaru od strony ul. Jagiellońskiej, montaż nowoczesnego oświetlenia, wyposażenie bulwaru w elementy małej architektury, a także powstanie na wybranych odcinkach miejsca do cumowania łodzi czy tarasów widokowych.

– Finalizowane są prace nad projektem (szczególnie dla dwóch odcinków – od ul. Krakowskiej do Łużyckiej i od ul. Łużyckiej do Słonecznego Młyna). Wnioski o pozwolenie na budowę będą składane sukcesywnie, odrębnie dla poszczególnych podzadań. Wykonawca planuje rozpoczęcie pierwszych prac robót budowlanych wiosną bieżącego roku – przekazała wówczas rzeczniczka.

– Prace projektowe, z uwagi na wydłużony etap uzgodnień oraz uzyskania pozwoleń wodnoprawnych, zajmują nieco więcej czasu (dodatkowe 4 miesiące). Zakończenie inwestycji planowane jest w przyszłym roku – dodała.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka "SE". Kandydaci w bezpośrednich starciach

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski