Oferty w przetargu na rewitalizację otwarto pod koniec listopada 2024 r. Z uwagi na przedłużające się postępowanie, w środę (12 marca) zapytaliśmy bydgoski ratusz, kiedy planowane jest rozstrzygnięcie i podpisanie umowy. Odpowiedzi do tej pory nie otrzymaliśmy, ale po dwóch dniach na stronie przetargu pojawiła się informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Miasto na rewitalizację planowało wydać 33,3 mln zł (z tego 30 mln zł dofinansowania otrzymanego w ramach 8. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych). W postępowaniu wystartowało pięć firm. W listopadzie najtańszą ofertę złożyła firma AARSLEFF z Warszawy. To kwota niespełna 27,8 mln zł. Pozostałe wahały się od blisko 37 do ponad 41 mln zł.
Miasto od początku przewidywało dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. W tej najniższą kwotę ponownie zaoferowała spółka AARSLEFF. Cena spadła do 18,68 mln zł. Na wykonanie zadania – przygotowanie projektu i budowę – wybrany wykonawca będzie miał 30 miesięcy od momentu podpisania umowy. Zakończenie prac możliwe jest pod koniec 2027 roku. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.:
przebudowę konstrukcji nabrzeża wraz z różnicowaniem umocnień poprzez budowę schodów skarpowych, tarasowych zejść z miejscami do siedzenia oraz stanowiskami do cumowania małych jednostek pływających (w miejscach przewężenia bulwaru skarpowe umocnienia należy wykonać jako pionowe);
wykonanie ciągu pieszego z nawierzchnią mineralną i rowerowego z asfaltową (na zwężeniach ciągów pieszo-rowerowych);
montaż elementów małej architektury;
nasadzenia zieleni wysokiej i średniej;
budowę oświetlenia ciągów pieszych i rowerowych.
Zmian nad Brdą będzie więcej
W styczniu 2024 r. podpisano z firmą Strabag umowę na wykonanie odcinka od ul. Krakowskiej do Żabiej wraz z rewitalizacją Wyspy św. Barbary. Całkowity koszt prac to 35 mln zł. Na zadanie otrzymano blisko 30 mln zł dofinansowania w ramach pierwszej edycji Programu Inwestycji Strategicznych w 2021 roku. Rewitalizacja realizowana jest w formule ,,projektuj i buduj”. Całość prac, od momentu podpisania umowy, ma zająć 2,5 roku.
– Rewitalizacja tej części bulwarów jest największym zadaniem związanym z przebudową nabrzeży. Przebudujemy odcinek o długości ok 1,3 km. Prace, ze względu na ich rozległy zakres, zostały podzielone na 5 podzadań. W pierwszej kolejności realizowane będą prace przy rewitalizacji odcinka od ul. Krakowskiej do polany na wysokości przystanku tramwajowego Jagiellońska-Łużycka – przekazała nam dwa miesiące temu Marta Stachowiak, rzeczniczka prasowa prezydenta Bydgoszczy.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. prace agrotechniczne i aranżację terenów zielonych, przebudowę nabrzeża, wymianę nawierzchni istniejących ścieżek dla pieszych, budowę asfaltowej drogi rowerowej, a także nowych odcinków ścieżek pieszo-rowerowych zwiększających dostępność bulwaru od strony ul. Jagiellońskiej, montaż nowoczesnego oświetlenia, wyposażenie bulwaru w elementy małej architektury, a także powstanie na wybranych odcinkach miejsca do cumowania łodzi czy tarasów widokowych.
– Finalizowane są prace nad projektem (szczególnie dla dwóch odcinków – od ul. Krakowskiej do Łużyckiej i od ul. Łużyckiej do Słonecznego Młyna). Wnioski o pozwolenie na budowę będą składane sukcesywnie, odrębnie dla poszczególnych podzadań. Wykonawca planuje rozpoczęcie pierwszych prac robót budowlanych wiosną bieżącego roku – przekazała wówczas rzeczniczka.
– Prace projektowe, z uwagi na wydłużony etap uzgodnień oraz uzyskania pozwoleń wodnoprawnych, zajmują nieco więcej czasu (dodatkowe 4 miesiące). Zakończenie inwestycji planowane jest w przyszłym roku – dodała.
