https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy powstanie wielopoziomowy parking. Zbudują go przy ul. Grudziądzkiej

Ewa Czarnowska-Woźniak
Tomasz Czachorowski
Ścisłe centrum miasta ma odetchnąć od korków za sprawą wielopoziomowego parkingu, który powstanie obok urzędu miasta przy Grudziądzkiej.

- Pod kątem budowy systemu Park&Ride oraz Park&Go opracowana zostanie koncepcja wielopoziomowego parkingu przy ul. Grudziądzkiej. Dzięki nowym rozwiązaniom, osoby dojeżdżające do centrum szybciej znajdą postojowe miejsca- poinformowało Biuro Komunikacji Społecznej Urząd Miasta Bydgoszczy.

To od dawna zapowiadana i oczekiwana inwestycja. Dziś na parkingu przy ul. Grudziądzkiej może parkować do 290 pojazdów. Po stworzeniu wielopoziomowego obiektu, ta liczba może wzrosnąć do 650.

Prywatni odpadli

Wcześniej budowę parkingu w tym miejscu analizowały prywatne podmioty, zainteresowane partnerstwem publiczno - prywatnym, ale nie zdecydowały się one na realizację przedsięwzięcia. Teraz miasto zdecydowało się na inną drogę. - W pierwszej kolejności opracowane będą dwa warianty koncepcji nowego miejsca ułatwiającego parkowanie. Następnie do wybranego rozwiązania zostanie opracowany program funkcjonalno-użytkowy - tłumaczą pracownicy ratusza.

- Oprócz wielopoziomowego obiektu, projektanci również przeanalizują, zagospodarowanie przyległego terenu zielenią, zastosowanie elementów małej architektury, oświetlenia, monitoringu, kanalizacji deszczowej i powiązanie z komunikacją miejską.

Zobacz również:

Bydgoscy radni złożyli oświadczenia majątkowe za 2016 rok. Muszą w nich wskazać, m.in., składniki mienia ruchomego powyżej 10 tysięcy złotych - w tym samochody i motocykle. Jak się okazuje, niektórzy są wierni jednej marce, inni to prawdziwi fascynaci zabytkowej motoryzacji.

Samochody (i motocykle) bydgoskich radnych [OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE]

Koncepcja budowy zakłada, że nowy parking wpięty zostanie do popularnego na Zachodzie systemu Park&Ride oraz Park&Go.
Parkingi typu Park&Ride oraz Park&Go ograniczają liczbę pojazdów wjeżdżających do ścisłego centrum. Dzięki korzystnej lokalizacji oraz powiązaniu z systemem komunikacji miejskiej, umożliwią kontynuowanie podróży z wykorzystaniem transportu publicznego - autobusem, tramwajem, rowerem miejskim (Parkuj i Jedź) lub pieszo (Parkuj i Idź). - Wstępnie zakłada się, że w nowym miejscu mogłoby zaparkować do 650 pojazdów oraz kilkadziesiąt rowerów. Co ważne, część miejsc będzie uwzględniała potrzeby osób niepełnosprawnych. Wielopoziomowy obiekt powinien zostać wyposażony również w windę. W ramach systemu, przeanalizowana zostanie budowa powiązanego z parkingiem przystanku komunikacji miejskiej, który zachęcać ma do korzystania z tego środka transportu. Wielopoziomowy obiekt pozwoliłby na uporządkowanie kolejnego ważnego miejsca w centrum Bydgoszczy - przekazują służby prasowe ratusza.

Ile czasu zajmuje przejście ronda Fordońskiego w Bydgoszczy [godziny szczytu]

Czytaj na następnej stronie >>

Za tym pójdą następne

- Jestem małej wiary w powodzenie tego systemu - twierdzi pan Janusz, bydgoski przedsiębiorca ze Starego Miasta.- Jeśli ktoś będzie załatwiał coś w pobliżu, to oczywiście zostawi tu samochód i podejdzie, ale na pewno nikt nie będzie się przesiadał na rower, żeby załatwiać coś, na przykład, na Gdańskiej. Kluczowa będzie też kwestia odpłatności.

Ta jeszcze nie została upubliczniona. Tymczasem trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji i programu funkcjonalno-użytkowego. Niezbędną dokumentacją miasto będzie dysponować do końca roku. Umożliwi to skierowanie zadania do realizacji w oparciu o tryb „zaprojektuj i wybuduj”. Przygotowywane jest do realizacji w oparciu o środki unijne na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Analizowane będzie też stworzenie dodatkowych parkingów typu Park&Ride na terenie Bydgoszczy. Koszt całego przedsięwzięcia, obejmującego kilka parkingów przy pętlach tramwajowych i autobusowych oraz wielopoziomowego obiektu przy 
Grudziądzkiej, szacowany jest na około 35 mln zł.

Zobacz:

Zaglądamy do oświadczeń majątkowych (za 2016 rok) prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego oraz jego zastępców. Jakimi majątkami mogą pochwalić się inni samorządowcy, w tym marszałek Piotr Całbecki?

Ile zarabia prezydent Bydgoszczy. Jakie dochody osiągają inn...

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bydgoszczanin
Niech pomysle godzina parkowania powiedzmy 4zl. Komunikacja za jeden przejazd 3zl no ale trzeba wrocic to kolejne 3zl no ale sprawy sie czasem zalatwia dwie lub trzy godziny to jest srednio 18zl to juz wole wydac 4zl na paliwo i jechac przez miasto itd. Jak zrobicie parkowanie w takim parkingu za 1zl za godzine to bedzie Park&Ride oraz Park&Go a tak to nie ma opcji bym tam parkowal zeby wydac 18zl kiedy moge 4zl wole zapaekowac w realu czy w multikinie.
e
emeryt21
Jak moja pamięć siega a jestem już w podeszlym wieku (80) kolejne władze obiecują nam ten parking.
Po co o tym piszecie ? Chyba żeby denerwować zmotoryzowanych.
q
qqq
urzędasy powinny jeździć komunikacją miejską. nie zmienia to jednak faktu, że parkingi w bydgoszczy są potrzebne, bo aktualna ilość miejsc parkingowych to kpina, aż nie chce się wybierać do centrum.
z
znawca uczelni
dla urzedasow
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski