https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa dla rowerów powstanie kosztem miejsc parkingowych. To budzi sprzeciw kupców z ul. Śniadeckich

Ścieżki roweroweUlica Śniadeckich, plany ścieżki rowerowej
Ścieżki roweroweUlica Śniadeckich, plany ścieżki rowerowej Filip Kowalkowski
Drogowcy na ten rok zaplanowali budowę trasy rowerowej z Dworca Głównego na Bartodzieje. Ważna inwestycja budzi kontrowersje. Sprzeciwiają się jej sklepikarze ze Śródmieścia. - Stracimy klientów, bo nie będą mieli gdzie zaparkować - argumentują.

[break]
To będzie największa od lat inwestycja w infrastrukturę rowerową w centrum Bydgoszczy. Drogowcy przygotowują się do budowy trasy dla cyklistów z Bartodziejów na Dworzec Główny PKP. Ma przebiegać ulicami: Warszawską, Śniadeckich, Krasińskiego, Markwarta, Sieńki, Moniuszki i Skłodowskiej-Curie.

Poznańskie biuro projektowe „Stadtraum” przygotowało dwa warianty trasy.

PRZECZYTAJ:Weganie kontra cebulaki

Pierwszy polega w głównej mierze na wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu, między innymi wytyczeniu pasów i kontrapasów rowerowych na jezdniach. Wariant drugi, oprócz zmian w organizacji ruchu, przewiduje budowę nowych dróg rowerowych. W obu wariantach budowa infrastruktury dla rowerzystów wiąże się z koniecznością przebudowy sygnalizacji świetlnych, a także ograniczeniu liczby miejsc parkingowych.

Nie wszyscy dojedziemy pod drzwi sklepu samochodem i zaparkujemy. Po prostu się nie zmieścimy. - Wojciech Bulanda

Optymistyczny wariant zakłada, że wzdłuż trasy zostanie zlikwidowanych 19 miejsc parkingowych. Drugi wariant zakłada, że tylko w ciągu ulicy Śniadeckich zostanie zlikwidowanych aż 35 miejsc postojowych - oszacowali poznańscy projektanci.

Drogowcy nie podjęli decyzji, w jakim kształcie powstanie nowa rowerowa droga.

Protest handlowców

Przeciwko budowie ścieżki zaprotestowali mieszkańcy ulicy Śniadeckich oraz właściciele mieszczących się tam sklepów i punktów usługowych.

- Spora część moich klientów to osoby zmotoryzowane. Podjeżdżają, robią zakupy i odjeżdżają. Obawiam się, że jeśli kosztem miejsc parkingowych na naszej ulicy powstanie ścieżka rowerowa, klientów będziemy mieć jeszcze mniej - mówi Karolina Welsandt ze sklepu papierniczego przy ul. Śniadeckich.

Właścicielka położonego po sąsiedzku sklepu obuwniczego dodaje: - Centrum Bydgoszczy wymiera, ludzie wybierają markety, a miasto chce nam rzucić kłody pod nogi. Czy z centrum mają zniknąć kolejne lokale, a my mamy iść na bezrobocie?

U pobliskiego jubilera słyszymy: - Od znajomych handlarzy z ulicy Dworcowej wiem, że po rewitalizacji liczba klientów w sklepach spadła. Wpływ na to miało ograniczenie miejsc dla samochodów. Centrum miasta walczy o przetrwanie. A ten pomysł ewidentnie uderza w nasze interesy. Dlaczego ścieżkę z dworca na Bartodzieje trzeba prowadzić wzdłuż Warszawskiej i Śniadeckich? Czy rowerzystom nie można wytyczyć trasy równoległymi ulicami, na których ruch jest mniejszy? - pyta właścicielka.

Rowerzyści uspokajają

Środowisko rowerowe przekonuje, że obawy handlowców są nieuzasadnione. - Podobne protesty organizowali kupcy na ul. Gdańskiej. Okazało się, że początkowy fragment ulicy, wyłączony z ruchu samochodów jest dużo bardziej atrakcyjny niż ten, gdzie są ulokowane miejsca parkingowe. Tam gdzie Gdańska jest deptakiem, jest też więcej ludzi, pełne są kawiarenki, restauracje, otwierane są nowe sklepy - mówi Wojciech Bulanda, prezes Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna. - Budowa ścieżki rowerowej pociągnie ze sobą remont chodników i jezdni. Dzięki temu ulica Śniadeckich może tylko zyskać. Musimy zrozumieć, że nie wszyscy dojedziemy pod drzwi sklepu samochodem i zaparkujemy. Po prostu się nie zmieścimy w centrum. Planowana trasa rowerowa jest bardo potrzebna - argumentuje.

Rowerzyści podkreślają, że nowa droga będzie przebiegać przez tereny o bardzo dużej liczbie mieszkańców. Na Bartodziejach mieszka blisko 25 tysięcy bydgoszczan, a w Śródmieściu około 30 tysięcy osób.

Priorytetowa ścieżka

W tegorocznym budżecie miasta na budowę ścieżek rowerowych zarezerwowano rekordowe 11,9 mln zł.

Trasa z dworca kolejowego na Bartodzieje jest jedną z trzech priorytetowych inwestycji, które składają się na nowy szkielet infrastruktury rowerowej w mieście. Powstanie jeszcze szlak wschód-zachód od granicy miasta z Lisim Ogonem przez ul. Łochowską, Nakielską, Focha, Jagiellońską, Fordońską aż do Fordonu. Komunikację z północy na południe ma zapewnić trasa od ulicy Koronowskiej przez węzeł zachodni, ulicą Grunwaldzką i Kruszwicką do Błonia.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zaaa
Jestem za sciezka bo trzeba pokazac PIS ze prawdziwy Polak jest gejem, wegetarianinem, nie zapierdala do kosciola I lubi jezdzic rowerem I tramwajem. Na zlosc PIS jestem nawet gotowy aby ten marny handel na tej ulicy pelnej ruder upadl juz do konca. Handel powinien byc tylko w Galeriach- tak robia zakupy nowoczesni Europejczycy.
A
Andrzej
To nie przedstawiajcie się jako monolit. Tobie miejsce blokują kupcy co swój tyłek muszą dowieźć pod same drzwi sklepu (mimo, że mogą parkować w bocznych uliczkach mając abonament na całą podstrefę - w przeciwieństwie do mieszkańców, którzy zazwyczaj mają abo tylko na ulicę swojego meldunku). Ci sami kupcy blokują najlepsze miejsca swoim klientom, a potem biadolą, że klienci nie przyjeżdżają, bo nie mają gdzie zaparkować. Więcej, sam znam ludzi mieszkających przy ulicy Śniadeckich, jeżdżących samochodem, którzy bardzo popierają tę przebudowę, bo rozumieją że jest ona ogromną szansą na poprawę jakości tej ulicy, szansą na jej ożywienie, zwiększenie obrotów w sklepach, powstanie nowych biznesów itp itd.
s
sos
Kupcy wy nie boicie sie o miejsca dla klientow tylko o to ze wasze fury nie podjada pod wasze drzwi. Najlepiej mozna zobaczyc to na dlugiej ok 18. Ruch jakna focha:) skupcie sie na poprawie jakosci waszego biznesu a klienci napewno przyjda. Na chwile obecna na sniadeckich to syf kila i mogila...
J
Jacek
Kto ma się niby zdecydować? Piszę we własnym imieniu, imieniu mieszkańca, który i tak ma gigantyczny problem, żeby gdzieś zaparkować własne auto.
M
Maria
Nie przesadzajcie z tymi ścieżkami rowerowymi, co z tego, że są wybudowane ścieżki, a i tak rowerzyści jeżdżą jezdnią dla samochodów. Dużo jeżdżę i widzę, że ścieżka rowerowa jest pusta, a na jezdni jedzie rowerzysta. Dlatego jestem przeciwna budowie ścieżki rowerowej.
b
b-ruski do widzenia
b-ruskiemu wybudujcie wokół chałupy, najgorszy prezydent w historii miasta; za budowanie parkingów na osiedlach się weź człowieku bo za dużo nikomu nie potrzebnej trawy jest
w
wybe
Dworzec-Bartodzieje? Przecież jest wzdłuż ul. Kamiennej. Na ogół ścieżki powstają kosztem chodnika. Dlaczego takiej nie wytyczono przy układaniu kostki na ul. C.Skłodowskiej?
A
Andrzej
Ścieżka jest lepsza
A
Andrzej
To w końcu chodzi o miejsca parkingowe dla mieszkańców czy dla klientów sklepikarzy? Bo jedni zajmują miejsca drugim. Zdecydujcie się
a
antek
zgadzam się. Lata świetności tej ulicy przeminęły dawno temu. Idąc tam chodnikiem trzeba uważać żeby nóg nie połamać bo dziura na dziurze oraz slalom miedzy psimi odchodami.
J
Jacek
Wszyscy oczywiście za ścieżką....to może powiedzcie gdzie po likwidacji miejsc parkingowych mają zostawiać swoje auta mieszkańcy?
A
Andrzej
Zdecydowanie ścieżka! Najlepsze ze ta inwestycja zwiększy dochody kupców, sprawi że więcej ludzi będzie do nich przychodzić. Oni na tym najbardziej zyskają. A jak widać ważniejsze od zysków jest dla nich przywiezienie d*** dwa metry od wejścia, żeby potem własnym autem cały dzień blokować miejsce dla potencjalnych klientów.
M
MICHAL
Super wkoncu sie doczekam sciezki na sniadeckich :-) a te marne sklepiki pazamykajcie bo i tak tam nie ma co kupowac .
T
T@S
Tez jestem za sciezka rowerowa
ż
żymełko
żeby tam jeszcze było co kupić na tej ulicy? same lumpeksy,firmy lichwiarskie i monopole.przecież centrum to już dawno umarło handlowo
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski