„Nic o mnie nie wiesz” to utwór przemyślany i harmonijny. Wydarzenia w powieści sukcesywnie przedstawiane są z kilku punktów widzenia, przez różnych narratorów. Najważniejsi z nich i najczęściej przejmujący pałeczkę to Rebecca i Paul, nowojorczycy. Są małżeństwem z 20-letnim stażem. Nie mają dzieci - z wyboru. Poświęcają się pracy zawodowej, choć z różnym skutkiem. Rebecca poznała swego przyszłego męża, gdy ona jeszcze nie rozwinęła skrzydeł, on zaś był już świetnie sobie radzącym przedsiębiorcą budowlanym, korzystającym z budowlanego boomu w Ameryce na początku XXI w. To była miłość od pierwszego wejrzenia, której nie zatrzymała obrączka, tkwiąca już na palcu Paula…
Powieść E.G. Scott(a) została tak pomyślana, że czytelnik z początku wie niewiele więcej niż każdy z głównych bohaterów. Rebecca i Paul długo przeżywali miodowy miesiąc. Szczęściło się im także w życiu zawodowym. On rozwijał firmę, ledwie nadążając z realizacją zamówień. Ona zatrudniła się jako handlowiec w firmie farmaceutycznej, bijąc rekordy sprzedaży. Potem, niestety, zaczęły się gorsze lata. Po krachu giełdowym w 2008 r. Paul musiał zamknąć firmę. Rebecca z kolei uzależniła się od „preparatów szczęścia”, którymi handlowała. Ale to dopiero początek kłopotów, jakie ich czekają.
Już w pierwszym rozdziale powieści Rebecca straci pracę i dowie się, że uciułany na wspólnym, małżeńskim koncie milion dolarów wyparował. Wiele wskazuje też na to, że Paul, który w ostatnim okresie stanął na nogi i znów sporo zarabia, przygruchał sobie kochankę. W tej sytuacji mająca teraz wiele wolnego czasu Rebecca rozpocznie prywatne śledztwo. Przekona się, że mąż ewidentnie ją oszukuje. Nie wie natomiast, do czego jego oszustwa mają doprowadzić.
Atmosfera, jak łatwo się domyślić, gęstnieje, a zło rodzi zło. Z tego powodu „Nic o mnie nie wiesz” zyskuje dwóch dodatkowych narratorów - to bystrzy detektywi nowojorskiej policji, prowadzący dochodzenie w sprawie tajemniczego zaginięcia dwóch dobrze sytuowanych i atrakcyjnych kobiet.
Wiele jest w książce E.G. Scott(a) wędrownych motywów thrillerów psychologicznych, jednak prowadzą one do finału, którego naprawdę bardzo trudno się domyślić.
E.G. Scott, Nic o mnie nie wiesz, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2020.
