https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lokomotywa spalonej kolejki zostanie odrestaurowana

Krzysztof Drobiński
Lokomotywa powinna być gotowa przed letnim sezonem
Lokomotywa powinna być gotowa przed letnim sezonem Dariusz Bloch
Ta wiadomość ucieszy pasjonatów kolei: strasząca wypalonym wnętrzem lokomotywa Myślęcińskiej Kolei Parkowej powróci. Blask ma odzyskać dzięki prywatnemu inwestorowi. Pracę rozpoczną się wiosną.

Przypomnijmy, że lokomotywownia myślęcińskiej kolejki spłonęła 8 września 2011 roku. Wraz z nią spalił się również tabor, co spowodowało dwie decyzje - najpierw o zawieszeniu kursowania kolejki, a później - z powodu braku pieniędzy na zakup nowego taboru - jej likwidację.

Odrestaurują lokomotywę

Teraz powraca nadzieja, że oprócz kolejki kołowej, kursującej parkowymi alejkami, w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku pojawi się inny kolejowy akcent.
Wrakiem zainteresował się prywatny inwestor. Spalona lokomotywa została kupiona od parku i obecnie osłonięta jest białą tkaniną, aby nie straszyła wypalonymi blachami.

CZYTAJ TEŻ:Myślęcinek zaprasza na ferie zimowe
[break]
- Na razie nie zapadła jeszcze decyzja, gdzie stanie ciuchcia, ale na pewno pozostanie w Myślęcinku - mówi pragnący na razie zachować anonimowość nabywca lokomotywy. - Odrestaurujemy ją i będzie swoistym pomnikiem historii Leśnego Parku.

Czy ciuchcia wyruszy jeszcze na - chociażby krótką - trasę po Myślęcinku? - Olbrzymia większość torowiska, po którym jeździły pociągi, została już niestety rozebrana - mówi inwestor. - Jeżeli uda się nam ocalić choćby krótki fragment, kilkadziesiąt metrów - niewykluczone. Decyzje podejmiemy wiosną. Jeżeli nie będzie jeździła, znajdziemy dla niej inne zastosowanie - kończy tajemniczo.

Od połowy lat 90.

Myślęcińska Kolej Parkowa rozpoczęła działalność w 1996 roku. Powstała dzięki elementom torowisk ze zlikwidowanych Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych (sieć tej wąskotorówki miała ponad 250 km!) oraz kolejki żnińskiej.

Tabor pochodził również z kolei bydgosko-wyrzyskich. W jego skład wchodziły m.in. dwie lokomotywy, pięć wagoników tzw. letniaków (w tym dwa zamknięte) oraz jeden zimowy. Ciekawostką był wagonik motorowy z 1934 roku.

Pierwsze kursy kolejki łączyły przystanek Bydgoszcz Las Gdański z Myślęcinkiem. Później linię przedłużono. Składy docierały do stacji Zacisze.
Jesienią 2013 roku zapadła decyzja o likwidacji kolei. Większość pozostałego po ciuchci torowiska rozebrano.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał
Odbudować jak najszybciej kolejkę i torowisko bo chyba całego nie zdążyli wyjąć? Skoro miast ani PKP nie raczy nic robić, to niech prywatny inwestor to wykorzysta. Ale trzeba odbudować to co rozebrano przed 2 miesiącami bezmyślnie.
G
Gustaw
Kolejka byłaby dużą atrakcją turystyczna (w całości wokół myślęcinka) ... i należałoby ją odremontować ...ale nasze miasto miało to w d...e ! A ten traktorek to niech sobie wsadzą .!
f
fajnie
Tylko dlaczego rozbierali tory ??? Uważam, że torowisko powinno wokół całego LPKiW, tak, jak było w planach.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski