https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Długa zamieniła się w parking! - alarmują Czytelnicy

Zgodnie z oznakowaniem do godz. 11 na Długiej może parkować każdy. Jak widać, wielu kierowców z tego korzysta
Zgodnie z oznakowaniem do godz. 11 na Długiej może parkować każdy. Jak widać, wielu kierowców z tego korzysta Filip Kowalkowski
Odnowienie bydgoskiego Starego Miasta, a zwłaszcza przekształcenie ulicy Długiej w deptak, na niewiele się zdało. Samochody skutecznie obrzydzają i widoki, i spacery po ulicy.

[break]
Problem zdaje się narastać - obserwujemy go także słuchając głosów Czytelników. - Mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach ulica Długa zamieniła się w parking. Co tamtędy przed południem przechodzę, to widzę po obu stronach ulicy sznury samochodów. Nie dość, że ich kierowcy dowolnie sobie je parkują, to jeszcze odbywa się tu normalny ruch - auta poruszają się środkiem w obu kierunkach, piesi muszą uskakiwać. Nie bardzo rozumiem sensu rewitalizacji Starego Miasta, skoro władze godzą się na taki bałagan.

Długa dla wszystkich

Głosy Czytelników to wrzucanie kamyczka do ogródka Straży Miejskiej. Ta jednak… w żaden sposób nie czuje się winna. - Akurat przykład ulicy Długiej jest modelowy - zauważa Arkadiusz Bereszyński, rzecznik bydgoskich municypalnych. - Zarządca drogi uznał, że może się po niej - z zachowaniem odpowiednich zasad dla strefy mieszkalnej - odbywać ruch samochodów. Ulica jest oznakowana w sposób czytelny i jednoznaczny.

Co wynika ze znaków? Ano to, że parkować na Długiej samochody można przed południem do godziny 11. Miał to być ukłon w stronę kupców, którzy dostarczać mieli towar do swoich sklepów. Tyle że na Długiej nie ma ich zbyt wiele, a oznakowanie nie wyklucza możliwości parkowania w tym miejscu aut innych niż dostawcze. Korzystają z tego wszyscy, którzy zamierzają coś w centrum załatwić, a nie chcą płacić za strefę czy za parking przy ul. Pod Blankami. Warto dodać, że zakaz parkowania na Długiej w nocy nie dotyczy taksówek…

Muszą odholować

- Strażnicy są bardzo wyczuleni na punkcie tego oznakowania i tego, co ono za sobą niesie - zapewnia Arkadiusz Bereszyński. - Jeżeli zobaczą auta w określonych znakami zakazu godzinach parkowania, muszą je odholować.

Godziny zakazu to 11-17 i 20 -7 rano. Ostatnia interwencja miała miejsce 11 marca. Auto stało na wysokości Długiej 57. Wezwano holownik, ale kierowca znalazł się przed jego przyjazdem. Dostał więc tylko 100 zł mandatu i musiał pokryć koszty dojazdu holownika.

Co z tą rewitalizacją?

Na Starym Mieście zakończyły się niedawno zakrojone na szeroką skalę remonty uliczek. Miejska Pracownia Urbanistyczna od lat powtarza, że ma to być strefa… spacerowiczów.

Naszym docelowym pomysłem jest całkowite wykluczenie ruchu samochodowego ze Starego Miasta. - Anna Rembowicz-Dziekciowska

- Taki mamy pomysł na Stare Miasto - potwierdza Anna Rembowicz-Dziekciowska, dyrektor MPU. - Nie ulega wątpliwości, że obecność samochodów w tym rejonie ten zamysł psuje, natomiast mamy też świadomość, że jest to efekt rozmów z kupcami. Należałoby się jednak zastanowić, czy tego rodzaju zasady poruszania się po ścisłym centrum nie powinny być dynamiczne - o ile o tej porze roku ruch ten można jakoś zrozumieć, o tyle latem, kiedy pojawiają się uliczne ogródki, kiermasze, itd., to wjazd wszystkich samochodów należałoby ograniczyć. Jest przecież parking Pod Blankami. Naszym docelowym pomysłem jest całkowite wykluczenie ruchu samochodowego ze Starego Miasta.

Na Dworcowej bez zmian

To niejedyny problem z parkowaniem w centrum miasta. Kupcy z ulicy Dworcowej twierdzą, że jest tam za mało miejsca na auta - na odcinku od Warmińskiego do Marcinkowskiego. Wystąpili do ratusza o zwiększenie liczb miejsc parkingowych.

Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta miasta, odpisał, że Dworcowa ma na wspomnianym odcinku trzy miejsca dla niepełnosprawnych i dwa dla pojazdów zaopatrzenia z czasem postoju do 30 minut. Takie rozwiązanie, zdaniem zastępcy prezydenta, zapewnia odpowiednią rotację pojazdów, więc zmian nie będzie.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
muminek
Co za same złote myśli ... zapewne będziesz zdumiony ale ludzie mogą także chcieć spacerować po mieście.
M
Mich
Czy mógłbyś wymienić te miejsca tętniące życiem do których można dojechać i zaparkować?? Chyba że masz na myśli centrum handlowe typu ZA... Trzeba w końcu zrozumieć że aby nasze ulice i Stare miasto zaczęło tętnić życiem to trzeba przywrócić te miejsca pieszym nie samochodom! To właśnie deptaki sprawią że ludzie będą chcieli bywać w tych miejscach a gdy zaczną bywać ludzie to zaczną pojawiać się nowe sklepy, restauracje itd. Miejsca te zaczną żyć a jak zaczną żyć to zaczną przyciągać coraz więcej turystów którzy będą chcieli zostawić swoje pieniądze u nas. Niestety teraz godzina 20 i ulica Dworcowa jest praktycznie martwa to trzeba zmienić! Centrum ponad 300tyś miasta a o 20 żywej duszy bo ważniejsze sa miejsca parkingowe to jest dramat...
R
Regionalny
Ja, proponuje wprowadzić zakaz parkowania po jednej stronie i źle nie będzie!!!
c
cin1977
Ależ rozwiązanie jest proste. Kilka patroli dziennie sprawdzających prawidłowość parkowania, przede wszystkim 1,50 m chodnika pozostawione dla pieszych. Jestem pewien, że od razu zrobi się luźniej...
c
cezar
zycie i gospodarka tetni na wyspach brytyjskich,tutaj parking i pomniki oraz koscioly,teren doskonaly pod zabor
k
kkk
Chyba trzeba się na coś zdecydować. Dzisiaj tętnią życiem te miejsca, do których można dojechać i gdzie można zaparkować. Na spacery chodzi się do parku, albo za miasto, Mamy piękne lasy wokół miasta, chyba, że i tam je ogrodzimy jak na Kujawskiej.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski