Na bydgoskich Bielawach doszło do spotkania mieszkańców z policja i Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Rozmawiano o korkach. Po spotkaniu Joanna Czerska-Thomas, przewodnicząca Trzeciej Drogi, zaproponowała ratuszowi zmiany w ruchu.
Policyjny radiowóz pod prąd
Zwracała uwagę na to, że np. ulica Lelewela jest notorycznie zapchana przez pojazdy, zwłaszcza w godzinach odbioru dzieci z przedszkola. Jest tak ciasno, że dochodzi do uszkodzeń aut m.in. urywania lusterek. Proponowano także, żeby ulice Kilińskiego zrobić na powrót dwukierunkową i poprawić oznakowanie oraz wprowadzić miejsca parkingowe tylko po jednej stronie. także ulica jastrzębia jest praktycznie nieprzejezdna. Zwracano podczas spotkania uwagę na to, że na ulicach jednokierunkowych wiele pojazdów jeździ pod prąd, łącznie z... policyjnymi radiowozami.
- Ulica J. Lelewela jako trzon osiedla pozostała dwukierunkowa. Ulica zaś Jana Kilińskiego jako przedłużenie ul. Jastrzębiej została ulicą jednokierunkową w kierunku północnym tj. od ul. Chodkiewicza do ul. Cichej. Ulice zaś J. Poniatowskiego (na odcinku od K. Chodkiewicza do J. Kozietulskiego) i ul. P. Wawrzyniaka funkcjonują w kierunkach przeciwnych celem łatwiejszego dojazdu do posesji - zwraca uwagę Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
A samochodów coraz więcej...
Ulica Jana Kilińskiego jest drogą publiczną zaliczoną do kategorii gminna, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem i z ograniczeniami. Ulica J. Kilińskiego ma szerokość około 7.5m. Obecnie jest drogą jednokierunkową z obustronnym parkowaniem na jezdni. Na ulicy Jana Kilińskiego na odcinku od Karola Chodkiewicza do ul. Jana Kozietulskiego, po stronie nieparzystej wprowadzono 11 miejsc postojowych, a po stronie parzystej 8, czyli łącznie 19 stanowisk.
Kozłowicz zwraca też uwagę na to, że w latach 2018 – 2022 przybyło w mieście 23 120 pojazdów samochodowych, czyli rocznie od 4 do 7 tys.
- Niestety, pasy drogowe ulic nie są w stanie przejąć tak znacznej liczby pojazdów z zachowaniem bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, dlatego tez została poszerzona strefa płatnego parkowania celem wymuszenia rotacji pojazdów.
Informuję również że znak „B-36” zakaz zatrzymywania nie stosuje się w celu udrożnienia wyjazdów z bram wjazdowo – wyjazdowych - przypomina zastępca prezydenta. - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w celu poprawy dojazdu do posesji Przedszkola Niepublicznego „Jagódka” w Bydgoszczy mógłby wprowadzić w pasie drogi publicznej ul. Lelewela dwa rotacyjne miejsca postojowe obowiązujące od pn. do pt w godz. 6.00 – 17.00 do 30 minut celem ułatwienia dojazdu do przedszkola. Jednakże w opinii Straży Miejskiej takie oznakowanie jest trudne do wyegzekwowania. Informuję dodatkowo, że Zarząd Dróg usunie 4 miejsca parkingowe na wysokości posesji ul. J. Lelewela 14 w celu łatwiejszego dojazdu do przedszkola.
Abonament tylko na akt notarialny
To nie jest jedyny problem tego rejonu miasta. - Chciałbym zwrócić uwagę braku możliwości wykupienia abonamentu przez osoby posiadające auta służbowe; władze życzą sobie umowy notarialnej, a mało który zakład pracy takie umowy daje - skarży się Czytelnik. - Poza tym mieszkańcy osiedla Bielawy nie będą już mieli gdzie parkować swoich aut. Nie mamy gdzie zostawić swoich aut, co na celu mają władze miasta poza ściągnięciem z ludzi pieniędzy.
