https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje na pętlę przy ul. Geodetów mają zjechać w październiku

Tomasz Zieliński
Zbliża się finał budowy na WyścigowejWyścigowa pętla Tramwajowa
Zbliża się finał budowy na WyścigowejWyścigowa pętla Tramwajowa Dariusz Bloch
Budowa trakcji oraz hangary dla tramwajów - prace postępują w szybkim tempie. W październiku pierwsze nowe tramwaje stanąć mogą w zajezdniach.

Ekipy firmy „Gotowski” spieszą się, bowiem linia oddana musi być inwestorowi do końca roku, a pierwsze regularne połączenie planowane jest na początek roku 2016.

- Od miesiąca trwają prace przy montażu trakcji elektrycznej - mówi „Expressowi” prezes Marek Gotowski. - Na budowie pętli przy ulicy Geodetów rozwiązać musieliśmy wiele problemów, stworzonych przez wodę podskórną. Na szczęście - po pracach fundamentowych - zaczęliśmy już montaż konstrukcji hangarów.

PRZECZYTAJ:Budowa linii tramwajowej z lotu ptaka

Powstały już torowiska postojowe i nowa zajezdnia nabiera kształtów.

Jeżeli prace toczyć się będą w dotychczasowym tempie, jest bardzo prawdopodobne, że pierwsze tramwaje pojawią się w zajezdniach jeszcze w październiku.

Według planów, tramwaj z pętli przy ul. Geodetów do ronda Fordońskiego przejedzie w ciągu 29 minut. Układ linii tramwajowych i autobusowych biegnących przez Fordon jest jeszcze sprawą otwartą. Drogowcy w pierwszej kolejności przeanalizują opinie mieszkańców Fordonu, które spłyną do nich za pośrednictwem rad osiedli.

Jeszcze w lutym ratusz informował, że w II kwartale przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne. Mieszkańcy będą mogli wybrać jedną z trzech propozycji, przygotowanych przez ZDMiKP, uwzględniających też analizy ekonomiczne. Tymczasem nadal nie wiemy, kiedy konsultacje zostaną przeprowadzone.

Przypomnijmy, wczoraj w „Expressie” przedstawiliśmy jedną z trzech koncepcji układu transportowego miasta, która brana jest pod uwagę po uruchomieniu nowego tramwajowego połączenia z Fordonem. Zakłada ona funkcjonowanie czterech linii tramwajowych oraz bardzo liczne zmiany w przebiegu połączeń autobusowych.

Opisana przez nas propozycja spotkała się z największą przychylnością kolegium prezydenckiego, jako najdalej idąca i najlepiej wykorzystująca potencjał nowej linii. Pozostałe dwie koncepcje są skromniejsze: pierwsza zakłada połączenie Fordonu z centrum dwiema liniami, druga - trzema.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do jednokomorkowca
Brawo ,co za bystrosc umyslu,typowa dla mieszkanca chamowni. Jestes wypisz wymaluj chamem z widlami z chamowni zwanej bydgoszczu
d
do Romana i Jana 2
Nowa 11 km linia tramwajowa ostatecznie scementuja nasza przewage nad Toruniem. Oni moga sie dwoic i troic ale nie zbuduja podobnie dlugiej linii bo ich to cale tzw. miasto ma tylko 11 km wszerz....
R
Roman
Wcisnę swoje trzy grosze albowiem kolejny raz czytam te same dyrdymały...
Pętla tramwajowa na Łoskoniu jest usytuowana przy ul. Brzegowej a nie Geodetów (od Brzegowej jest wjazd na pętlę, ew. od Bora-Komorowskiego przez nieznaczny odcinek Brzegowej). Na Geodetów będzie za to usytuowany pierwszy/ostatni przystanek linii tramwajowej do Fordonu (konkretnie przystanek na Andersa-Geodetów).
Pętla tramwajowa na Łoskoniu nie będzie dostępna dla pasażerów dlatego czas przejazdu liczony jest od pierwszego przystanku (nie pętli) na Geodetów.
d
do jana 2
Jak to " protestowalismy..." ???? Jestes z Trollunia wiec nie wypowiadaj sie w imieniu mieszkancow Metropolii tylko swojej rydzykowatej wiochy!
J
Jan2
I pomyśleć jak mocno protestowaliśmy przeciwko BiTowi.
Teraz powtórka, znowu protesty przed BiT II.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski