https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj pełen emocji i sprzecznych interesów

MACH
Wprowadzone wraz z pojawieniem się tramwaju w Fordonie zmiany w komunikacji wywołują wciąż gorącą dyskusję
Wprowadzone wraz z pojawieniem się tramwaju w Fordonie zmiany w komunikacji wywołują wciąż gorącą dyskusję Marek Chełminiak
Kilkudziesięciu mieszkańców Fordonu przyszło na spotkanie w kinie „Jeremi”, aby przekazać drogowcom i inwestorowi uwagi, dotyczące zmian w komunikacji po uruchomieniu nowych linii tramwajowych.

Na uwagi i pytania fordonian, dotyczące nowego układu komunikacyjnego, odpowiadali przedstawiciele spółki Tramwaj Fordon oraz ZDMiKP. Zdecydowana większość uczestników spotkania demonstrowała swoje niezadowolenie. Gros wniosków dotyczyło przywrócenia linii autobusowych nr 70,84 i 83 na trasie do Rycerskiej. Postulowano także przedłużenie czasu kursowania tramwajów na liniach 7 i 10 do późnego wieczora, wydłużenie trasy tych linii do Łoskonia oraz częstsze kursowanie autobusów 74 pomiędzy Tatrzańskim a Bajką.

PRZECZYTAJ:Lepiej nie będzie? [DZIELNICOWYM OKIEM]

Znaczna część wniosków... wykluczała się nawzajem. Co miało poprawić sytuację wnioskujących grup, okazywało się nie do przyjęcia dla pozostałych osób. - Z dyskusji wynika, że najwięcej zmian postulują mieszkańcy osiedla Nad Wisłą, Tatrzańskiego oraz ulicy Bora-Komorowskiego. W najbliższym czasie będziemy je analizować. Jednak trudno dziś coś obiecywać. Obecny układ się jeszcze nie ustabilizował, musimy skończyć badania przepływu pasażerów, na co potrzeba około 3 miesięcy - podsumował Rafał Grzegorzewski, wicedyrektor ZDMiKP.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
groznyiwan
Problemy z tramwajem pokazuje, że ZDMiKP oraz UM w dziedzinie komunikacji zbiorowej tkwią mentalnie w latach 70-tych poprzedniego wieku. Świadczy o tym chociażby przebieg linii poza oczekiwanymi obecnie celami podróży. Ilość linii autobusowych obsługujących Fordon miała zmaleć, a wzrosła. Z jednej strony jest to ok (słuchanie mieszkańców), z drugiej oznacza brak pomysłu na komunikację. Kolejny minus - brak priorytetu dla tramwaju na światłach. Moim zdaniem należy uprościć cały system wprowadzając bilety czasowe, zmieniając układ linii autobusowych oraz wprowadzając wspólne przystanki tram+bus w celu ułatwienia przesiadania. Kolejny minus - nie zauważyłem automatów biletowych na przystanku Dworzec Wschód (zresztą biletu na pociąg też tam się nie kupi, chyba że jest inaczej to proszę o poprawienie mnie).
s
sss
wkrótce Bolek B. Ruski zabroni mieszkańcom jeździć prywatnymi autami i nakaże kupić drezyny, nie po to zrobiło się wała na torach, żeby teraz leżały bez użytku - ruch na torach ma być i basta
P
PS
Gdyby zamiast torów, tramwajów zbudować normalną drogę (dla wszystkich!), odciążyłaby ona kamienną, fordońską, a linie autobusów można na różne sposoby zaplanować - pasowałoby dla wszystkich. Pachnie tu gigantycznym przewałem
Z
Zet
Kiedy będzie linia z Fordonu do Ikei?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski