https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stryszek - węzeł gordyjski?

Jarosław Reszka
Dariusz Bloch
Jana Pawła II to, obok Armii Krajowej, najlepsza wylotówka z Bydgoszczy. Jedyne ulice godne ósmego miasta w Polsce. Ten papieski highway bez wstawiennictwa Ojca Świętego potrafiliśmy cudownie sknocić za sprawą węzła w Stryszku.

Po wybudowaniu dwujezdniówki krótko była ona oznaczona jako droga ekspresowa. Potem stosowny znak znikł.

Podejrzewałam, że po to, by ułatwić polowanie drogówce w tajniackich autach z wideorejestratorami.

Dziś jednak widzę, że było to dobre rozwiązanie. Na prostej, równej drodze rozpędzamy się do setki, po czym regularnie trzeba ostro dać po hamulcach, by nie wpakować się na ostatni element korka przed węzłem Stryszek.

Kto na pagórkowatej trasie zagapi się na urokliwy las, ten może być sprawcą karambolu. Z kolei podróżujący do Bydgoszczy od strony Mogilna, Barcina i Łabiszyna przez węzeł Stryszek zwykle przejeżdżają płynnie, za to stać muszą w korkach przed przejazdem kolejowym w Brzozie - dwa kilometry przed Stryszkiem. Fakt, jest to pewna sprawiedliwość społeczna. Tylko czy na pewno zamierzona?

[email protected]

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

y
yacaR
w Stryszku powinien byc pas do prawoskretu, bo zwalniajace auta skutecznie blokuja plynny przejazd na zielonym...
K
Krzysztof
Na moje korki w stryszku są winą świateł na zielonkę. Czy nie mozna zrobić jak w białych błotach że zjazd jest bezkolizyjny?
Przejazd w brzozie to zupełnie inny problem i tego szybko nie zmienia.Co innego to jest czas zamykania i otwierania szlabanu - który wielokrotnie jest przeciągany.
c
caro
Ma Pan redaktor racje bo to skandal ze juz pod wiaduktem w Stryszku droga zweza sie do jednego pasa, poza tym koniecznie trzeba panie Kosiedowski tak zaprojektowac nowy wezel z Trasa Uniwersytecka aby zjechanie na JP II od strony Centrum I odwrotnie podroz do Centrum od strony Stryszka przebiegala calkowicie bezkolizyjnie a nie przez jakies niewiadomo komu potrzebne ronda itd. jak to jest w obecnym projekcie. Po wyburzeniu salonu mebli Bodzio, tartaku i paru innych bydynkow jest mnostwo miejsca na takie rozwiazanie. Oczywiscie przejazd na ul. Glinki tez musi odbywac sie bezkolizyjnym wiaduktem, z racji na duzy ruch ul. Glinki powinna miec po dwa pasy ruchu na kazdej jezdni az po nowe rondo przy ul. Magnuszewskiej.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski