https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S5 korkuje się popołudniami w okolicach węzła Stryszek. Jest szansa na zmianę?

Sławomir Bobbe
Korki w Stryszku sięgać mogą nawet pięciu kilometrów - narzekają kierowcy. Tak korek wyglądał w poniedziałek
Korki w Stryszku sięgać mogą nawet pięciu kilometrów - narzekają kierowcy. Tak korek wyglądał w poniedziałek Tomasz Czachorowski
Korki blokujące ruch na węźle w Stryszku - spowodowane lokalnymi ograniczeniami przepustowości - irytują kierowców. GDDKiA zdaje sobie sprawę, że inwestycje w tym miejscu są niezbędne i nawet je zapowiada - tyle że nie wiadomo, kiedy ruszą.

[break]
Informacja, że droga ekspresowa S10 powstanie na odcinku Bydgoszcz-Toruń do roku 2019 sprawiła, że bydgoszczanie baczniej zaczęli przyglądać się temu, co dzieje się na węźle drogowym Stryszek. A dzieje się - ich zdaniem - źle.

- Prawie codziennie jeżdżę z Bydgoszczy do Szubina trasą przez węzeł Stryszek i dalej S5/S10 do węzła Białe Błota. Niemal co dzień, a zawsze w piątki po godzinie 16, stoję w długich korkach, sięgających niekiedy 5 kilometrów, tworzących się tuż przed węzłem Stryszek - irytuje się pan Sławomir (nazwisko do wiadomości redakcji). - Spowodowane jest to zwężeniem drogi do jednego pasa na węźle w kierunku Inowrocławia oraz tym, że za węzłem są światła. Myślę, że potrzebny jest lobbing w sprawie przebudowy tego węzła tak, aby poprawić jego przepustowość w kierunku Inowrocławia oraz węzła Białe Błota.

Temat znany od dwóch lat

Nie jest to jedyny sygnał ze strony kierowców o tym, że na węźle przepustowość bywa mocno ograniczona. - Powiedzmy sobie szczerze, auta od strony Bydgoszczy jeżdżą często powyżej 100 kilometrów na godzinę. Chyba tylko zbiegowi okoliczności zawdzięczamy, że nie doszło jeszcze w tym miejscu do jakiejś tragedii, bo przed pędzącymi autami wyrasta nagle długi sznur stojących w korku samochodów. Prędzej czy później ktoś się na ten korek nadzieje, powodując karambol - uważa nasz Czytelnik z Ciela.

- Sprawa jest nam znana mniej więcej od 2,5 roku, kiedy na zainstalowano w obrębie węzła sygnalizację świetlną - zauważa Tomasz Okoński, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - Najgorzej jest popołudniami, zwłaszcza na początku weekendu w okresie wakacyjnym. Wynika to ze wzmożonego ruchu - bydgoszczanie licznie odwiedzają Chmielniki i Piecki, część dociera do pobliskich licznych ogrodów działkowych.

Rzecznik zauważa, że w obrębie dróg podległych GDDKiA w naszym regionie występuje kilka LOP -lokalnych ograniczeń przepustowości. Niestety, dwa z nich znajdują się właśnie na tej trasie.

LOP głównym hamulcowym

Drugie to kolejne światła w Brzozie, które wraz z przejazdem kolejowym ze szlabanem tworzą następny problem. - Jedne i drugie światła są już ustawione optymalnie. Wielokrotnie zmienialiśmy ich ustawienie, by dojść do obecnego poziomu. Światła w tym miejscu są niezbędne, by mieszkańcy Zielonki czy Ciela mogli się włączyć do ruchu z drogi serwisowej. Z ich strony docierały do nas wielokrotnie prośby, by wydłużyć zielone z ich strony, bo mają z tym trudności - zauważa Tomasz Okoński. - Światła są pewnym kompromisem między oczekiwaniami kierowców a potrzebami okolicznych mieszkańców.

Przejazd tylko Grunwaldzką?

- Z moich obserwacji wynika, że w przyszłości jedynym wyjazdem na trasę S5 bez korków będzie ten przez ulicę Grunwaldzką, która ma być dwujezdniowa. Pozostałe wyjazdy na S5, z których korzystam (to jest przez Białe Błota i przez Stryszek) są w godzinach szczytu totalnie zakorkowane - martwi się pan Sławomir.
Sytuacja nie jest jednak przesądzona, bo GDDKiA planuje zająć się tym problem. Faktem jest jednak i to - że nie wiadomo dokładnie kiedy.

Przebudowa konieczna

- Inwestycja w tym miejscu musi zostać przeprowadzona. To jednak spore koszty, bo nie może chodzić jedynie o wymianę nawierzchni. Ten odcinek musi być gruntownie przebudowany. A to oznacza poszerzenie trasy, co z kolei może pociągać za sobą konieczność wyburzeń. Warto zauważyć, że w pobliżu skrzyżowania w Brzozie mamy liczne zabudowania, z którymi trzeba będzie coś zrobić, a właścicielom zaproponować jakieś rozwiązania. Na teraz nie jestem w stanie powiedzieć, czy stanie się to w czasie, gdy budowane będą odcinki tras ekspresowych, czy jednak później - mówi Tomasz Okoński.

Przypomnijmy, droga ekspresowa S5 ma powstać do 2019 roku, a droga ekspresowa S10, jak mówią najnowsze zapowiedzi bydgoskich ministrów - na odcinku Bydgoszcz-Toruń do roku 2020. S10 łączyć ma docelowo Szczecin z Warszawą, a Bydgoszcz połączy z autostradą A1. Jeszcze we wrześniu ma zostać ogłoszony przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla tego odcinka drogi, później ruszyć mają poprzedzające każdą inwestycję drogową prace archeologiczne.

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
slaw
Poproszę o informację czy coś Pan pisał do GDDKiA i czy była jakaś odpowiedź. Dzisiaj pisałem do expressu prośbę o ponowne zainteresowanie się tematem. Jeżeli Pan ma jakieś wieści proszę je przesłać do expressu. Może zrobią fajny artykuł.
T
TOM
Jak można oddać taki projekt.? Przez takie beznadziejne rozwiazanie cierpią kierowcy!!!
Rozwiazanie musi się znależć jak najszybciej. nIE WYMAGA ONO DUŻYCH NAKŁADÓW FINANSOWYH.
y
yacaR
na skręt powinien byc dodatkowy PAS. wtedy auta jadace prosto plynnie przejada przez swiatla... PROSTE? nie dla GDDDiA
m
maras
To jest totalna porażka GDDiA. Jak można wdrozyc taki projekt? Przecież nie trudno było to przewidzieć
A
ARAS
Nie rozumię jakie problemy widzi GDDIa. Ten projekt TO DLA MNIE NAJGORSZE JAKIE MOGO BYĆ WDROŻONE ROZWIAZANIE. Najwieksze korki tworzą sie na trasie nr 25. Na powrót w kierunku Ciela oczekują wszystkie strony.
ROZWIAZANIE BYŁO I JEST BARDZO PROSTE. NA ODCINKU STRYSZEK -BIAŁE BŁOTA (POD PRZEJAZDEM Z KIERUNKU TRZCIŃCA) NALEŻY ZROBIĆ WJAZDY ORAZ ZJAZDY Z KAŻDEGO KIERUNKU (NAWET NIE WĘZEŁ) A OBECNIE ISTNIEJĄCY WYJAZD Z SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ W KIERUNKU NA CIELE Z A M K N Ą Ć lub ewentualnie wprowadzić z kierunku Ciela nakaz prawoskrętu w kieunku Nowej Wsi Wielkiej (Inowrocławia).

JEDNAK NAJLEPSZYM ROZWIAZANIEM BYŁOBY DOBUDOWANIE WĘZŁA W OKLICY CIELA LUB DALEJ I ZROBIENIE OBWODNICY BRZOZY (OK. 5 KM) I TYM SAMYM KIEROWCY Z BARCINA, ŁABISZYNA, ZNINA OMIJAĆ BĘDĄ SKRZYZOWANIE W BRZOZIE . WYDŁUŻY SIĘ ZIELONE NA 25 I TEMAT BEDZIE ZAMKNIETY.
MOŻNA TEŻ PRZY BUDOWIE WZIĄŚĆ POD UWAGĘ ZJAZDY NA BARCIN I ŁABISZYN Z NOWEJ TRASY S5. TO ROZŁADOWAŁOBY KORKI.

Jestem zaskoczony że GDDiA zafundował nam mkierowca tak fatalny projekt. TO JEST ZŁE ROZWIAZANIE I KTOŚ POWINIEN W GDDIA PRZYZNAĆ SIE DO BŁĘDU. TEN PROJEKT UTRUDNIA ŻYCI EKIEROWCOM. CI NIE ZAMIERZAJĄ MILCZEĆ. MUSIMY POŁĄCZYĆ SIŁY I WYRAŻAĆ SWÓJ SPRZECIW OCZYWISCIE W GRANICACH PRAWA.

Napisze do GDDiA pismo z prośba o zbadanie sprawy
T
Tom
To co przedstawiciele GDDiA zaproponowali (zbudowali ) i wdrożyli w życie to jakaś pomyłka! Totalny paraliż jedynego kawąłka drogi dwupasmowej na długiej trasie nr25. Po co w takim razie ta dwujezdniowa jezdnia? Po to żeby była zakorkowana? Ruch na trasie nr 25 jest w tym miesjcu ogromny.TO DROGA KRAJOWA! Jak można było dopuścić do takiego fatalnego rozwiazania? Czy na prawdę ciężko sobie wyobrazić efekt takiego stanu rzeczy? kto podpisał się pod takim rozwiązaniem? Dlczego my kierowcy mamy przez tak nietrafna decyzję ponosic tego konsekwencjE. Tu trzeba napisac do Ministerstwa z prośba o zbadanie sprawy. My jako kierowcy nie zgadzamy sie z takim rozwiąznaiem.
d
dr drogownictwa
kierowcy siedzcie na tylku i nie stwarzajcie problemow min.synkowi JM rektora olszewskiego vel. zapomniałem
z
zz
Przecież to całkowity ignorant. "...Tomasz Okoński, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - Najgorzej jest popołudniami, zwłaszcza na początku weekendu w okresie wakacyjnym. Wynika to ze wzmożonego ruchu - bydgoszczanie licznie odwiedzają Chmielniki i Piecki, część dociera do pobliskich licznych ogrodów działkowych..."
z
zz
Twoje minimum już mamy. Dwa pasy to masz już teraz aż do Inowrocławia.
J
J
Dwa pasy obecnie istnieją. Czy zrobili wahadlowo jeden pas??
o
oginski
Torun jak wiesz forsuje swoj projekt drogi S15 ktory ma polaczyc Inowroclaw bardziej z nim niz z Bydzia. My im na to nie pozwolimy aby panoszyli sie na terench dawnego woj. bydgoskiego. Weto dla S15, a trzeba walczyc o S25!
s
slaw z B-szczy
Węzeł Stryszek to dobry przykład jak poprzedni prezydent budował S5 (przez bydgoszcz). Trasa i węzeł robiona na szybko bez pomysłu.
Po oddaniu do użytku GDDKiA mówił nawet że myślała o wykonaniu 4 pasów 2x2 aż do Inowrocławia ale wychodziło im za drogo. Współczuje mieszkańcom Inowrocławia, którzy co dziennie jeżdżą do B-szczy tą trasą i prawie codziennie stoją w korku (nie wiem czy to zasługa artykułu ale od zeszłego tygodnia sytuacja się mocno poprawiła oprócz piątków).
Planowana budowa drogi S10 B-szcz-Toruń to dobra okazja aby poprawić sytuację na węźle. Czy wystarczy siły aby to zrobić zobaczymy.
Obawiam się, że jak nie zrobi się to przy okazji budowy S10 to później już się nie uda ponieważ są to ogromne koszty, a jak widać GDDKiA zajmuje się tylko głównymi ciągami. Więc nie zrobią ani 4 pasów do Inowrocławia bo za drogo a inni też czekają na drogi, ani nie zrobią 5 km drogi 4 pasmowej do Brzozy bo to za mała inwestycja na GDDKiA. Chciałbym aby mieszkańcy B-szczy i Inowrocławia zostali wysłuchani jak mieszkańcy Torunia, którzy mam nadzieje że doczekają się węzła na S10 przy Toruniu.
d
do Bydzioka
Nie podszywal sie za Bydzioka bo kazdy glupi widzi ze jestes co najwyzej Trolluniokiem z grodu Rydzyka- zrodła wszelkiej podłosci i hipokryzji...
B
Bydziok
Znów głupku bez polskich liter nadajesz ? Odczep się psie od Bydgoszczy bo wstyd jej przynosisz !
A
ASX
Teraz jest okazja, bo właśnie zaczęli remont nawierzchni na odcinku Stryszek-Chmielniki.
Miejsce jest, można byłoby poszerzyć jezdnię do 4 pasów. Ale z tego, co wiem, to tylko nawierzchnię nową położą, a reszta zostanie bez zmian. Jak zwykle u nas - robią "na wczoraj".
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski