https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Straż Miejska i centrum monitoringu przeniosą się na Kapuściska

Budynek przy ul. Baczyńskiego 5 powstał w 1954 roku. Przez 58 lat służył oświacie
Budynek przy ul. Baczyńskiego 5 powstał w 1954 roku. Przez 58 lat służył oświacie Dariusz Bloch
Mieszkańców osiedla ta wiadomość powinna ucieszyć. W budynku dawnego Gimnazjum nr 13 przy ul. Baczyńskiego 5 zagoszczą dwie ważne miejskie instytucje. Prace adaptacyjne mają ruszyć w przyszłym roku.

Od dwóch lat mieszkańcy starej części Kapuścisk przyglądają się z niepokojem budynkowi zlikwidowanego w sierpniu 2012 roku Gimnazjum nr 13.
[break]
Uczniów tracącej popularność szkoły przeniesiono wówczas do pobliskiego Zespołu Szkół nr 36, sam obiekt natomiast długo nie mógł doczekać się odpowiedniego pomysłu na zagospodarowanie i zdecydowanego inwestora.

Za duży, za drogi

Przez pół roku nad przeprowadzką na Baczyńskiego zastanawiała się m.in. bydgoska delegatura Instytutu Pamięci Narodowej. Ostatecznie urząd ugiął się pod zbyt wielką jak na jego potrzeby kubaturą budynku, ale przede wszystkim kosztami adaptacji. Już dwa lata temu mówiło się o konieczności wymiany dachu, okien i instalacji.

Chylący się ku upadkowi płot, zabite dyktą okna, zapuszczone boisko i zarastający dziką roślinnością chodnik - to aktualny obraz nieruchomości, która w tym roku obchodzi 60-lecie. Wystarczyły dwa lata bez gospodarza, by potężne gmaszysko z lat 50. minionego wieku zaczęło przypominać pustostan jak z horrorów.

Jak udało nam się dowiedzieć, na szczęście, stan ten ma szybko ulec zmianie.

- To już przesądzone. Zostanie tu przeniesiona Straż Miejska z ulicy Leśnej oraz Miejskie Centrum Monitoringu - mówi radny miejski Marek Gralik, reprezentujący mieszkańców Kapuścisk. - Na Baczyńskiego 5 przeprowadzi się również archiwum ratusza - dodaje radny.

- Jest to zapisane w wieloletnim planie inwestycyjnym urzędu miasta. Do końca lipca powinniśmy otrzymać projekt budowlany inwestycji. Przede wszystkim cieszymy się z tego, że poprawią się warunki, w jakich działają obecnie dwa studia obsługujące monitoring miejski - nie ukrywa zadowolenia Adam Ferek, dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego UM w Bydgoszczy.

Potrzeba 7 milionów

W tej chwili miasto ma ok. 140 kamer, które obsługuje 12 operatorów, ulokowanych w dwóch miejscach - na terenie siedziby Komendy Miejskiej Policji przy ul. Wojska Polskiego oraz w śródmiejskim komisariacie. Jest ciasno.

- Na Baczyńskiego będziemy mieli aż 30 stanowisk. Planujemy też zwiększyć liczbę kamer w mieście do 240 - dodaje Adam Ferek.

Jak informuje nas dyrektor Ferek, do końca roku wyłoniony ma być w drodze przetargu wykonawca inwestycji. Całość prac adaptacyjnych w budynku dawnej szkoły ma kosztować ok. 7 mln złotych. Koniec prac zaplanowany jest na grudzień 2015 roku. W bieżącym roku w miejskim budżecie zabezpieczono na ten cel kwotę 400 tysięcy złotych.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jakobin
Nie karmić frustratów i troli. Mentalność pieniacza, wszystko be, wszystko przeszkadza.
m
max
Marian jak będziesz miał jakikolwiek problem to nie dzwoń do policji i straży tylko weź idź sam pilnuj porządku. Jezu ludzie myślicie czasem czy to za wielki ból.
M
Marian
Poprzez zmianą siedziby nie zmieni się mentalność i jakość działania SM. Policji nie widać na ulicach a o SM mówi się jedynie negatywnie. Do likwidacji.
G
Gregory
Zamiast trwonić pieniądze na zbędną "służbę" wyspecjalizowaną w wystawianiu manadatów za nieprawidłowe parkowanie, należałoby wzmocnić policję
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski