https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Park&Ride w bydgoskim Fordonie - ile faktycznie drzew trafi pod topór?

Sławomir Bobbe
Zdaniem drogowców parking typu park&ride najlepiej sprawdziłby się przy pętli tramwajowej przy ul. Korfantego.
Zdaniem drogowców parking typu park&ride najlepiej sprawdziłby się przy pętli tramwajowej przy ul. Korfantego. Arkadiusz Wojtasiewicz
Ogromne poruszenie wśród mieszkańców Fordonu wywołała informacja o budowie parkingu Park&Ride przy pętli tramwajowej na ul. Korfantego. A właściwie nie sama budowa, co konieczność potężnej wycinki drzew, która się z inwestycją wiąże.

Zobacz wideo: Otwarcie Aqua Fordon

Przypomnijmy, już w 2018 roku przygotowano szereg analiz, które miały wskazać 15 najlepszych lokalizacji w całym mieście dla systemu Park&Ride. System P&R co do zasady skierowany jest do mieszkańców peryferyjnych dzielnic i osób spoza Bydgoszczy, którzy co dzień jadą do centrum miasta. O co w tym chodzi? O to, by osoby dojeżdżające samochodem mogły auto spokojnie zostawić na takim parkingu i przesiąść się do komunikacji miejskiej, którą dojadą do centrum - nie powodując korków, zmniejszając zanieczyszczenie powietrza. W Fordonie jeden z takich parkingów zaplanowano przy pętli na ul. Korfantego, drugi przy pętli tramwajowej przy ul. Andersa.

To Cię może też zainteresować

Etap pierwszy - pięć parkingów w Bydgoszczy

- Zasadniczym celem opracowania było wskazanie lokalizacji parkingów rekomendowanych do zrealizowania (poprzez określenie zasadności i kolejności budowy poszczególnych parkingów), które w największym stopniu przyczyniłyby się do poprawy sytuacji transportowej Bydgoszczy. Dążąc do osiągnięcia określonego wyżej celu, zrealizowano szereg prac badawczych i analitycznych. W ramach przeprowadzonej analizy do realizacji w pierwszym etapie zostały wskazane parkingi w pięciu lokalizacjach, w tym m.in. parking przy pętli przy ulicy Korfantego - podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Nie wszyscy zdawali sobie sprawę, że budowa parkingu pociągnie za sobą również wycinkę drzew. Co do jej skali zdania są jednak znacznie podzielone. W mediach społecznościowych można znaleźć informacje powołujące się na dokumentację projektową, która wskazuje że pod toporami ma paść ponad 800 drzew i niezliczona ilość krzewów.

Mieszkańcy Fordonu przeciw wycince drzew

Taka skala wycinki oburzyła i zaniepokoiła mieszkańców, lasek niedaleko pętli stał się już bowiem tradycyjnym miejscem rekreacji i spacerów. Nic więc dziwnego, że wiele osób nie wyobraża sobie wycinki. Pojawiły się również głosy poddające w wątpliwość sens inwestycji oraz nawołujące do jej innego umiejscowienia, na przykład przy pętli autobusowej Tatrzańskie. Skala wycinek ma być jednak, jak zapewnia ZDMiKP, o wiele mniejsza. Dużo zależy jednak od tego, co uznaje się za pełnoprawne drzewo, a co nie.

- W związku z realizacją układu drogowego na potrzeby Park&Ride przewiduje się wycinkę 167 drzew, które wymagały zezwolenia na wycinkę. Ponad 500 drzew nie wymaga zezwolenia na wycinkę gdyż są zbyt małe i to tzw. „samosiejki”. Analizujemy jeszcze możliwość przesadzenia tych małych drzewek w inne miejsce. Dodatkowo jako rekompensatę w ramach inwestycji zaplanowaliśmy nasadzenia ponad 330 nowych drzew. Realizacja zadania jest zgodna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego uchwalonym przez Radę Miasta już w 2013 roku - przypomina Tomasz Okoński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jaca

Lokalizacja tego parkingu jest bezsensowna. Parkingi tego rodzaju, przede wszystkim dla przyjezdnych spoza miasta, powinny byc organizowane przy pętlach komunikacji zbiorowej NA OBRZEŻACH miast, a nie w środku największej dzielnicy. W tym rejonie dużo lepszą lokalizacją byłoby przesunięcie go na skrzyżowanie Akademicka/Matki Teresy - głównie dla wjeżdżających od strony Strzyżawy oraz Osielska (Czarnówczyn). Drugi powinien powstać niedaleko pętli autobusowej na Tatrzańskim lub ewentualnie tramwajowej przy Geodetów - dla kierowców od strony Jarużyna i Strzelec. I przy okazji pytanie: czy jest planowane przebudowanie skrzyżowanie Fordońska/Brzechwy na duże rondo? To, co tam się dzieje, woła o pomstę do nieba... Kierowcy autobusów komunikacji miejskiej mogą potwierdzić.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski