Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na razie wszystko w normie

Marek Wojciekiewicz
Budowa tak zwanej „małej obwodnicy” kosztowała 3.8 miliona złotych z czego milion gmina uzyskała z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Budowa tak zwanej „małej obwodnicy” kosztowała 3.8 miliona złotych z czego milion gmina uzyskała z Regionalnego Programu Operacyjnego.

<!** Image 2 align=none alt="Image 189012" sub="Rzeczywiście jak dotąd, ruch na ulicy Miodowej jest minimalny. To zdjęcie zostało wykonane w samo południe dnia roboczego. Fot. Marek Wojciekiewicz
">Przypomnijmy, część mieszkańców osiedla 800-lecia, którzy poczuli się zaniepokojeni tym, że w związku z przedłużeniem ulicy Miodowej w kierunku Morska, wzrośnie tam ruch samochodów, zwłaszcza ciężarowych, a co za tym idzie, także hałas, latem ubiegłego roku wystosowała oficjalny protest do świeckiego magistratu.

- Kiedy trzy lata temu budowałem swój dom, w planie zagospodarowania przestrzennego była mowa o ulicy zbiorczej a nie o jakieś tam obwodnicy - mówił wtedy naszemu tygodnikowi Michał Jaroszewski, mieszkaniec tego osiedla. - Nie mamy zamiaru godzić się na to, by pod naszymi oknami przejeżdżały setki ciężkich TIR-ów. W październiku odbyło się spotkanie, podczas którego urząd miejski zadeklarował przeprowadzenie odpowiednich badań. Nie stwierdzono przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu na ul. Miodowej w Świeciu. Co więcej, jest on znacznie poniżej dozwolonego poziomu. Badanie zleciła gmina po spotkaniu z mieszkańcami Miodowej. Pomiary przeprowadził Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. Pomiary wykonywano zarówno w dzień, jak i w nocy, od godz. 6.00 do 22.00 i od godz. 22.00 do 6.00. Dopuszczalne poziomy hałasu na danym terenie określa rozporządzenie ministra środowiska. Ulica Miodowa znalazła się w grupie, gdzie normy te są dość rygorystyczne, podobne do tych, które obowiązują na terenach szpitali.

<!** reklama>Przy ulicy znajdują się domki jednorodzinne, dlatego poziom hałasu musi być niższy niż np. w strefie śródmiejskiej czy tam, gdzie dominują bloki mieszkalne. I tak, zgodnie z rozporządzeniem ministra, dopuszczalny poziom hałasu na terenach występujących przy ul. Miodowej wynosi dla pory dziennej 55 decybeli, a dla nocnej - 50. Tymczasem jak wykazały pomiary, hałas waha się tu w ciągu dnia od 36 do 45 decybeli. Natomiast w nocy od 34 do 42 decybeli. Średnie natężenie ruchu w ciągu dnia wynosi w granicach 33 pojazdów na godzinę, z czego tylko 14 procent stanowią samochody ciężarowe. Nocą w ciągu godziny przejeżdża około 8 samochodów i tylko 16 procent z nich to ciężkie pojazdy.

Jak wynika z ekspertyzy, zwiększenie ruchu nawet o 20 procent, zarówno w nocy, jak i w dzień, nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu na ul. Miodowej. - Na razie ruch jest dużo mniejszy niż się spodziewaliśmy -mówi pan Janusz, mieszkaniec osiedla 800-lecia. - Jednak wynika to moim zdaniem z tego, że jeszcze nie jest gotowy ostatni odcinek prowadzący wprost do Morska i dlatego wielu kierowców, nadal podąża w tym kierunku ulicą Wojska Polskiego - przekonuje pan Janusz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!