https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Linia tramwajowa do Fordonu nie wykorzystuje swoich możliwości?

Wojciech Mąka
Na budowie tramwaju do Fordonu aż furczy. Ale nie milkną głosy krytykujące przebieg i rozwiązania trasy
Na budowie tramwaju do Fordonu aż furczy. Ale nie milkną głosy krytykujące przebieg i rozwiązania trasy Marek Chełminiak
Budowlańcom robota przy linii tramwajowej do Fordonu pali się w rękach. Nie milkną jednak głosy krytykujące jej przebieg.

W tej chwili ekipy budowlane pojawiły się w rejonie Akademickiej i Korfantego. Trwają tam przygotowania do przebudowy węzła drogowego. Trwają także roboty przy budowie nowej jezdni ul. Akademickiej na odcinku od Romanowskiej do Korfantego. Pod koniec marca ekipy chcą już zacząć prace na peronach stacji kolejowej Bydgoszcz-Wschód.
[break]

Przypomnijmy, że na początku lutego rozpoczęto budowę estakady, która „przerzuci” linię tramwajową nad ul. Fordońską. Estakada przetnie północną jezdnię ulicy, następnie pobiegnie nad dwiema jezdniami Kamiennej, torami kolejowym stacji Bydgoszcz-Wschód, magistralą węglową i ul. Lewińskiego. W sumie zbudowanych zostanie 20 podpór.
W połowie marca zgodnie z planem mają się zacząć przygotowania do korygowania przebiegu południowej jezdni ul. Kamiennej oraz tzw. korytowanie, czyli przygotowanie podłoża pod torowisko na całej długości trasy. Pierwsze tramwaje mają jechać do Fordonu pod koniec 2015 roku.

Tymczasem nie milkną głosy krytykujące przebieg linii. Adam Popielewski, związany z UTP architekt i urbanista, w liście do „Expressu” przypomina, że Fordon budowano tak, żeby można go było połączyć z centrum miasta szybką koleją miejską.

„(...) Kto wie, po co tyle wolnego terenu pomiędzy osiedlami Akademickim i Bohaterów? Dlaczego na Skarżyńskiego wykosztowano się na wiadukt?” - czytamy. „(...) W projekcie, na którego realizację wreszcie zdecydowano się, linia tramwajowa nie wykorzystuje stworzonych jej wcześniej możliwości. O pierwotnej wizji zapomniano, albo zderzając ją z kosztami, ponownie wybrano oszczędności. (...) Linia tramwajowa wybudowana i tak ogromnym kosztem w przyjętym obecnie kształcie uniemożliwi realizację pierwotnych rozwiązań w przyszłości. Obawiam się, iż zamiast przynieść mieszkańcom wygodę, a miastu oszczędność, zaprojektowana wyłącznie z myślą o inżynierskiej poprawności linia tramwajowa pozbawia dzielnicę szans na nabranie miejskiego charakteru”.

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jurand1
Dlaczego nie buduje się równo tylko tworzy się pagórki i doliny na względnie równym terenie /odcinek na wysokości Onkologii/ czyżby znowu fantazja projektanta ?
b
bimba
Tramwaj do Fordonu z tym przebiegiem to wyrzucenie pieniędzy w błoto
O
OSG
Osowa Góra czuje się pokrzywdzona przez brak linii tramwajowej!
W
Wojtek
Polaczyc wszystkie czesci miasta z Urzedem Pracy. Bo coraz wiecej zakladow upada, a ekipa darmozjadow nie stara sie o tworzenie nowych. Dobrze ze prezes PESY jest lokalnym patriota i nie chce przeniesc lub sprzedac swojej firmy. Bo bez ich podatkow Bydgoszcz bedzie podzedna miescina.
w
wwz
Wypowiada się Pan jak znawca tematu. Pana rozwiązanie minimalnie koliduje z ruchem drogowym i nie wymaga remontu. Tyle że za dzierżawę torów kolejowych trzeba płacić(bo też muszą być remontowane). Rozkład szynobusów musi być uzgadniany z innymi przewoźnikami kolejowymi na tej trasie. Ponadto, nie wiem gdzie tory tramwajowe kolidują z ruchem ulicznym w Bydgoszczy bo akurat większość linii biegnie niezależnie pasami zieleni. Czy widział Pan może stację Bydgoszcz akademia czy podobne? Zastanawiał się Pan na podróżą wieczorem z takich miejsc? Szynobus zatrzymuje się w kilku miejscach a tramwaj w kilkunastu pomijając, że linia kolejowa nie przejeżdża bezpośrednio przez centrum. Takie linie tramwajowe buduje się w innych dużych miastach (tzw szybkie tramwaje) jak Szczecin, Kraków, czy Poznań gdzie doskonale się sprawdza. Typowy przykład braku wiedzy, wizji i "oszczędności". Śmiem podejrzewać,że pracuje Pan w urzędzie miasta.
P
Polak
Brawo !! W końcu dobre rozwiązanie !!!
P
Piotr
Połączenia kolejowe mogą jedynie w minimalnym stopniu uzupełniać komunikację miejską - tory przebiegają zbyt daleko, zarówno od osiedli w Fordonie, jak i od ścisłego centrum - dla zdecydowanej większości mieszkańców Fordonu korzystanie z pociągu wymagałoby dwóch przesiadek. Tramwaj zapewni bezpośrednie połączenie Fordonu z centrum.
B
Bydziak
Tramwaj do Fordonu jest beznadziejnym rozwiązaniem. Taniej byłoby kupić kilka szynobusów i niech jeżdżą po istniejących torach kolejowych z Osowej Góry do Fordonu. Błyskawicznie połączyłoby się dwie skrajne dzielnice miasta. Przejazd trwałby kilkadziesiąt minut i minimalnie kolidował z ruchem drogowym. Tory tramwajowe co parę lat wymagają wymiany. Biorąc pod uwagę ile czasu zajmuje remont torowiska od Gdańskiej do Ronda Jagiellonów, albo na Chodkiewicza, aż strach pomyśleć ile potrwa wymiana kilkunastu kilometrów. Do tego dochodzą koszty. Bydgoszczy w zwyczajny sposób nie stać na tą inwestycję, a sprzedając KAPEC miasto traci jedną z nielicznych dochodowych instytucji miejskich.
o
ochlapus
toruń potrafisz napisać z dużej litery a BYDGOSZCZ jakoś ci nie przeszło.
b
bydgoszczanin
Boje się żeby z tego nie wyszedł znowu jakiś bubel jak z trasą Uniwersytecką
g
gość
Zapomniałeś o moście z pola na pole za grubą kasę.
j
jan
buduja za nasze nie Twoje .wiec kazdy ma prawo cos dorzucic .beda to wydane pieniadze .gdzie ludzie beda jezdzic .zaklady pracy zniszczone .pusto bedzie jak do dworca pkp
M
Munciołek
Pućta jom do Torunia to bedziem na ryby jeździli.
U was som dwie rzeki to i rybów wiencej...
G
Gość
Pilnować swojego noska, komu się coś nie podoba? Dbać o siebie i porządek w domu, prace nad budową linii tramwajowej zostawić osobą do tego wyznaczonym. Dziękuje.. =D =D
G
Gość
Most bez chodnika i trasy rowerowej :)
Most tylko tramwajowy , jak na metropolie , to troche dziwne :)
Puste tramwaje do dworca PKP:)
Niby stolica , a kasa w Toruniu :)
Niby jest uniwersytet , ale tylko w nazwie do 2015 roku :)
A teraz przyszedl czas na tramwaj przez las:)
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski