https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto zapłaci za nasz sen o drodze bez korków? [MODERNIZACJA TRASY W-Z]

Sławomir Bobbe
Trasa W-Z została otwarta z wielką pompą w maju 2008 roku. Jeśli się powiedzie plan jej rozbudowy, zmieni się układ drogowy w dużej części Bydgoszczy i ułatwi skomunikowanie wielu dzielnic
Trasa W-Z została otwarta z wielką pompą w maju 2008 roku. Jeśli się powiedzie plan jej rozbudowy, zmieni się układ drogowy w dużej części Bydgoszczy i ułatwi skomunikowanie wielu dzielnic Archiwum/Tadeusz Pawlowski
Bydgoski ratusz zapewnia, że jest w stanie pozyskać prawie 800 milionów złotych na realizację projektu przebudowy trasy W-Z. Jeśli się to uda, poprawi się komfort jazdy samochodem po większej części naszego miasta. Nieprędko jednak. Samo projektowanie zajmie... dwa lata.

Tunele, estakady, mosty, dwujezdniowe, komfortowe trasy z możliwością poruszania się na nich z prędkością 70 km/h, skrzyżowania oddalone od siebie co najmniej o 600 metrów. Taka ma być przebudowana trasa W-Z w Bydgoszczy. Wizualizacje i plany robią wrażenie. Jak je zrealizować?

- Koszt rozbudowy trasy W-Z wyniesie od około 525 milionów zł do około 790 milionów, w zależności od przyjętego wariantu, a dokładniej od ilości i typu przyjętych rozwiązań dwupoziomowych w kluczowych skrzyżowaniach - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

PRZECZYTAJ:Dwa lata przygotowywania planów i czekanie na dotacje. Ale jeśli się uda...

Wariant najtańszy zakłada budowę wszystkich skrzyżowań jednopoziomowych z wyjątkiem węzła wschodniego, wariant najdroższy zakłada rozbudowę węzła Zaświat i budowę węzłów na ulicach Gdańskiej Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Skąd wezmą się pieniądze na inwestycję? - Złożymy wniosek o dofinansowanie do kolejnej odsłony konkursu w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i środowisko”. Inwestycja ta znajduje się też na pierwszym miejscu listy rezerwowej w ramach kontraktu terytorialnego naszego województwa - tłumaczy rzecznik.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariusz !!!
A niby dlaczego nieudany?
d
dwumieściuch
POrównując rozwój innych miast zbliżonej wielkości jestem pesymistą do tego POtrzeba mądrych wybrańców a nie gajdów obiecajdów.
t
tok
Całbecki i zalewski na to nie pozwolą
o
opok
Proszę tylko bez koślawych studzienek ( jak na kamiennej i artyleryjskiej) i mini rondek
j
jass
W porównaniu z 500 000 000 zł za nieudany tramwaj to niezbyt dużo
a
awezk
Nasza trasa musi miec wezly bezkolizyjne i byc lepsza niz ta ktorą funduje sobie Torun bo nasze miasto jest dwukrotnie wieksze.
J
Jack
Najważniejszy jest projekt. Później nie ma już możliwości naniesienia żadnych poprawek, jeżeli jest unijne dofinansowanie. Pilnujmy projektu!
M
Mariusz !!!
Kto zapłaci? - Państwa UE, tzw. PŁATNICY NETTO. W końcu inwestycja ma być realizowana z FUNDUSZY EUROPEJSKICH. ( O ile Jaśnie Nam Panujący Pan MARSZAŁKUNIU - nie pominie nas przy podziale środków z tych funduszy).
i
intro
tylko i wyłącznie z węzłami. Inaczej to będzie wyrzucenie kasy w błoto
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski