Tunele, estakady, mosty, dwujezdniowe, komfortowe trasy z możliwością poruszania się na nich z prędkością 70 km/h, skrzyżowania oddalone od siebie co najmniej o 600 metrów. Taka ma być przebudowana trasa W-Z w Bydgoszczy. Wizualizacje i plany robią wrażenie. Jak je zrealizować?
- Koszt rozbudowy trasy W-Z wyniesie od około 525 milionów zł do około 790 milionów, w zależności od przyjętego wariantu, a dokładniej od ilości i typu przyjętych rozwiązań dwupoziomowych w kluczowych skrzyżowaniach - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.
PRZECZYTAJ:Dwa lata przygotowywania planów i czekanie na dotacje. Ale jeśli się uda...
Wariant najtańszy zakłada budowę wszystkich skrzyżowań jednopoziomowych z wyjątkiem węzła wschodniego, wariant najdroższy zakłada rozbudowę węzła Zaświat i budowę węzłów na ulicach Gdańskiej Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Skąd wezmą się pieniądze na inwestycję? - Złożymy wniosek o dofinansowanie do kolejnej odsłony konkursu w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i środowisko”. Inwestycja ta znajduje się też na pierwszym miejscu listy rezerwowej w ramach kontraktu terytorialnego naszego województwa - tłumaczy rzecznik.