Planowo w grudniu przyszłego roku ma zakończyć się budowa linii tramwajowej do Fordonu. Nową trasę obsługiwał będzie swing. Tramwaj Pesy już niebawem - na kilka miesięcy - wyjedzie na bydgoskie szyny. Będzie bowiem testowany w celu uzyskania homologacji.
CZYTAJ TEŻ:Około 150 mieszkańców dzielnicy nie bało się mówić, że nikt o nich nie pamięta [ZDJĘCIA]
[break]
Około 15 października, rozpoczną się testy wyłącznie przy udziale obsługi technicznej.
- Będą obejmowały, m.in., sprawdzenie dróg hamowania, poziomów dźwięku i prawidłowości działania wszystkich podzespołów i systemów tramwaju. Badana będzie także możliwość tzw. jazdy autonomicznej na wypadek awarii sieci i braku zasilania - tłumaczy Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.
- Zależy nam również na przetestowaniu modułu autodiagnostyki. To zupełna nowość w dotychczasowym wyposażeniu taboru, więc chcemy przygotować nasze służby techniczne do tego, aby potrafiły ją wykorzystać - tłumaczy Łukasz Niedźwiedzki, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Dzięki nowemu systemowi będzie można diagnozować usterki tramwaju w czasie rzeczywistym, dane od razu będą wysyłane do centrum sterowania.
Swing przewiezie pierwszych - vipowskich pasażerów - 30 października - w dzień Kongresu Transportu Publicznego.
Od 31 października przewidziane są przejazdy zwykłych pasażerów. W czasie, kiedy tramwaj będzie woził bydgoszczan, zbierane będą ich opinie - między innymi na temat komfortu podróżowania, czytelności systemu informacji pasażerskiej, tzw. komfortu termicznego i innych ważnych dla podróżnych funkcji.
Nowy swing to już zupełnie inna generacja w porównaniu z tramwajami Pesy, które jeżdżą aktualnie w Bydgoszczy. Pojazd jest bardziej przeszklony niż obecne, ma także dużo wygodniejsze siedzenia i stałą temperaturę w środku. Wnętrze tramwaju jest bardziej przestronne i pozwala pasażerom na większą swobodę.
Jeszcze dokładnie nie wiadomo, na jakiej linii będzie jeździł tramwaj podczas testów z pasażerami. Wstępnie zaplanowano obsługę linii nr 3, jednak rozważany jest również przejazd na wszystkich liniach. Ostateczna kwestia obsługi linii pozostaje do uzgodnienia pomiędzy Pesą a MZK w Bydgoszczy.
