Wczoraj Mirosław Kozłowicz, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy przyjął propozycję komisji przetargowej, która sprawdzała oferty przewoźników, starających się o przejęcie linii autobusowych nr 69, 67 i 55.
[break]
- Komisja zakończyła prace i przedstawiła dyrektorowi propozycje wyboru najkorzystniejszej oferty - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. - Dyrektor Kozłowicz podpisał ją. Została wybrana firma KDD Trans z Niemcza.
Krzysztof Kosiedowski dodaje, że żaden wykonawca nie został wykluczony, żadna z ofert nie została odrzucona.
Przypominamy, że KDD Trans jest firmą, która w ramach konsorcjum obsługuje już linie autobusowe w Olsztynie. Przewoźnik współpracuje w firmą Solbus z Solca Kujawskiego i to właśnie pojazdy tej spółki będą wozić bydgoszczan.
Wynik przetargu najbardziej dotknie bydgoski oddział spółki Mobilis, która od 1 stycznia 2008 roku obsługuje najdłuższą i jedną z najbardziej dochodowych linii autobusowych nr 69. Wczoraj w Mobilisie jeszcze nie komentowano wyniku przetargu. O ewentualnym złożeniu protestu też na razie nie ma mowy. Decyzję podejmie centrala. Dziś wiadomo jedynie, że pracę mogą stracić wszyscy pracownicy bydgoskiego oddziału, czyli ok. 80 osób.
Zwolnienia pracowników, jak przewidują związkowcy, dotyczyć będą również Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Komunalna spółka straciła przecież kontrakt na dwie linie autobusowe - nr 55 i 67.
- Nie wiemy, ile osób trzeba będzie zwolnić - uważa Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w MZK. - Na pewno jednak nastąpi pogorszenie warunków pracy i płacy pracowników.
Związkowcy z MZK wracają do pomysłu złożenia doniesienia do prokuratury. Czekają jednak na uzasadnienie wyboru nowego przewoźnika.
- Mam nadzieję, że nasza spółka odwoła się od tego rozstrzygnięcia - mówi Marek Napierała, przewodniczący zakładowej komisji NSZZ „Solidarność”. - Kiedy się wszystko wyjaśni, zdecydujemy o tym, czy złożymy doniesienie.
Warto przypomnieć, że firma KDD Trans zaoferowała w przetargu na obsługę linii autobusowych najniższą cenę. Dariusz Gackowski, prezes KDD Trans, zapewniał „Express Bydgoski” o tym, że spółka gotowa jest do przejęcia trzech linii. Przewoźnik zapowiedział też, że wywiąże się ze wszystkich warunków umowy, w tym zakupi potrzebne autobusy. KDD Trans już prowadzi nabór kierowców.
Firma KDD Trans z Niemcza od września wejdzie na bydgoski rynek komunikacji miejskiej


Decyzja o zmianie przewoźnika obsługującego trzy linie autobusowe oznacza, że pracę straci kilkudziesięciu pracowników Mobilisu i MZK. Część z nich, prawdopodobnie, przejmie KDD Trans.
Podaj powód zgłoszenia
R
Poczytaj sobie prawo zamówień publicznych, może to będzie dla ciebie fajny temat...
T
Dla Żenady Bruskiego, liczy się tylko kasa. Mam wiadomość dla wszystkich cieszących się z obniżki biletów. Po ferii kilka autobusów nie wróci na linie. Stąd te obniżki, naiwni pasazerowie
k
pracownicy MZK donieście do prokuratury na ZWIĄZKOWCÓW.Oni zachowają stołki a tylko o to im chodzi.Chcą się wami posłużyć i pokazać ,że są niezbędni.Ilu z nich dostałoby pracę w KDD? TO PASOŻYTY Z WAS ŻYJĄCY! TO RAK, KTÓREGO TRZEBA WYCIĄĆ!NIE DAJCIE SIĘ MANIPULOWAĆ!A może KDD tworzą ci sami zwiąkowcy ????
K
Jedyne kryterium w przetargu to cena. Jak prywatny przewoznik, moze zbic cene. Tylko i wylacznie na pracownikach i eksploatacji autobusow. Tak jak w Mobilisie. Umowy na gebe lub na telefon, ogrzewanie dodatkowe zaplombowane i na kazdym kroku kary. Brawo Bruski dla niego liczy sie tylko cena. Najgorsze ze sam glosowalem na tych PO - paprancow.
Zmiany terminu zakończenia przetargu i data rejestracji spółki nasuwają pewne przypuszczenia. fajny temat dla CBA.
h
Od Grudnia a ile razy przetarg byl przesuwany by firma powstala.. A zeby kolega p.Bruskiego "mogl" wygrac :)..
K
Znam Prezesa KDD , powiem że byłbym ostrożny .
M
Taniej i ekologicznie. O to chodzi. Wszystko zmierza w dobrym kierunku w komunikacji miejskiej.
w
Obstawiam ze KDD zwinie sie najpozniej za rok i Miasto zostanie z duzym problemem. Szkoda ze kasa wyplynie z miasta. Z MZK nie zwolnia tylu kierowcow bo duzo wieceij niz te 80 osob idzie na emeryture w tym roku . Co do Mobilisu sie nie wypowiadam bo tylko dochadza jakies ploty ze dostana jakies nowe linie bez przetargu. Do lata wszystko bedzie jasne bo trzeba kupic lub wynajac plac pod zajeznie , zbudowac i wyposazyc zaplecze techniczne. Jak KDD sie nie wywiaze Miasto zostanie z duzym problemem bo w 2-3 miesiace MZK nie zaopatrzy sie w autobusy i znajdzie kierowcow. Czas pokaze mieszkancy w wyborach ocenia postawe wladz.
Bo to niby tak chodza sluchy ze to znajomy czy rodzina naszego wodza
B
Ceną
B
Takich zapisów nie stosuje się przy przetargach
i
Czy ktoś może mi powiedzieć czy firmy startujące w przetargu musiały posiadać jakieś referencje ???
Z tego co widnieje na krs-online KDD-TRANS została założona w grudniu 2013...
Nie będzie jak z drogami? Czy nie wybrano kogoś bez sprawdzania referencji a potem pasażerowie będą 'kwitnąć' na przystankach w oczekiwaniu na autobus?
Chyba że się mylę ... ale niech mi to ktos wyjaśni
Z tego co widnieje na krs-online KDD-TRANS została założona w grudniu 2013...
Nie będzie jak z drogami? Czy nie wybrano kogoś bez sprawdzania referencji a potem pasażerowie będą 'kwitnąć' na przystankach w oczekiwaniu na autobus?
Chyba że się mylę ... ale niech mi to ktos wyjaśni
o
Czym firma działająca od grudnia 2013 i tk niskim kapitale przekonała ZDMIKP ?
L
Autobusy z Solca tramwaje z Pesy ... niech wzorem będzie Poznań tam rządzi Solaris ...