https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dotąd na buspasy nie wpuszczono rowerzystów ani mikrobusów. Czy to się zmieni?

Wojciech Mąka
Korki przy pustych buspasach - tu na Wyszyńskiego - irytują wielu kierowców
Korki przy pustych buspasach - tu na Wyszyńskiego - irytują wielu kierowców Dariusz Bloch
Samochody z małymi dziećmi na buspasach? - Nie ma mowy! - sprzeciwiają się drogowcy. Ale motocyklistów wpuszczono.

[break]
Z niemalże rewolucyjnym pomysłem zgłosił się do „Expressu” jeden z bydgoskich kierowców. - Małe dziecko w samochodzie się męczy nawet przy włączonej klimatyzacji - przekonuje. - Jadąc ulica Wyszyńskiego utknąłem w korku na wiele minut. Jakie jest wyjście? Wpuścić auta z dziećmi na buspasy, które większość czasu i tak są puste. Przepis mógłby dotyczyć dzieci w określonym wieku i w czasie odpowiednio wysokiej temperatury.

Jak na ten rewolucyjny pomysł spoglądają drogowcy? Niechętnie i to z kilku powodów. Najważniejszy to taki, że... się nie da. - To nie my jesteśmy od ustalania tego rodzaju przepisów - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Tego rodzaju regulacje powinny znaleźć się w Prawie o ruchu drogowym, a tych aktów prawnych nie ustala się na poziomie samorządu.

Jak zatem wytłumaczyć na buspasach obecność taksówek czy... motocykli? Przypomnijmy, że oprócz Bydgoszczy tylko Kraków i Łódź zdecydowały się na wpuszczenie silnikowych jednośladów na pasy dla komunikacji.

- Trzeba sięgnąć do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 roku - mówi Maciej Daszkiewicz z zespołu prasowego bydgoskiej KWP. - Zgodnie z nim pasy autobusowe są przeznaczone tylko dla autobusów lub trolejbusów komunikacji publicznej. Jeżeli jednak właściciel drogi chce ten przywilej rozszerzyć, musi umieścić odpowiednią informację na znaku pionowym, informującym o początku buspasa.

Drogowcy przypominają, że na buspasy nie wpuszczono rowerzystów ani mikrobusów. - Buspasy są po to, żeby usprawniać komunikację miejską, to jest dla nich priorytet. Mamy w mieście w tej chwili 220 tys. pojazdów. Buspasy powodują, że komunikacja miejska staje się atrakcyjniejsza do szybszego podróżowania niż stanie w korkach... - mówi Krzysztof Kosiedowski.

W Bydgoszczy wytyczono do tej pory 7,5 km buspasów. Do 2020 roku ma ich być dwa razy więcej. Przyspieszyły działanie komunikacji od 8 do 15 minut. Na Wyszyńskiego oszczędności te sięgają nawet 17 minut.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
były motorniczy
Święta racja! No i jeszcze kolejne ok.90s oczekiwania na wjazd tramwaju w ul.Gdańską!
k
k.k.k
Buspasy to buspasy,wszystko ładnie pięknie jak jadą w tym samym kierunku.Ciekaw jestem kto wymyślił,aby pozwolić jeździć "taryfom" i motocyklistom na buspasie na ul. Jagiellońskiej.Tramwaj który chce skręcić w ul. Gdańską nie może wjechać,bo pusta "złotówa" lub motorek blokuje wjazd.Ale drogowcy chwalą się że Komunikacja Miejska przyspieszyła.Smiechu warte.
b
były motorniczy
A kiedy będzie propozycja wpuszczenia na buspasy kierowców przewożących zwierzątka domowe?!
a
abc
Samochody z dziećmi to już bez sensu. Nagle wszystkie będą z dziećmi.

Motocykli tyle co kot napłakał więc bus pasa nie zapychają.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski