Coraz bliżej do Fordonu

Tomasz Skory
Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego przygotowało dokumenty potrzebne do rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji.

Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego przygotowało dokumenty potrzebne do rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji.

<!** Image 2 alt="Image 151554" sub="Grafika Kamil Mójta ">Prace nad koncepcją linii tramwajowej do Fordonu trwały prawie pół roku. W tym czasie projektanci przygotowali, między innymi, szczegółową trasę przebiegu torowiska. Tramwaje kursować będą od pętli przy ul. Wyścigowej do ul. Geodetów na Mariampolu. Trasa, jak zapowiadano, ma przebiegać od ulicy Fordońskiej, przez Lewińskiego, Akademicką i Andersa do pętli na Geodetów. Po drodze tramwaje będą się zatrzymywać na trzynastu przystankach. Według wstępnego projektu, do Fordonu dojeżdżać będą tramwaje z dworca PKP, osiedli Wilczak i Wzgórza Wolności. Mają one kursować średnio co dwie minuty.

Podczas budowy linii trzeba będzie zmodernizować aż piętnaście skrzyżowań. W rejonie stacji Bydgoszcz-Wschód powstaną perony przesiadkowe pomiędzy pociągami a tramwajami. - Rozmowy z kolejarzami nie były łatwe, postawili nam twarde warunki, ale w końcu doszliśmy do porozumienia - twierdzi Witold Dębicki, prezes spółki „Tramwaj Fordon”. Perony będą miały aż 400 metrów długości. Połączy je efektowna estakada.

Na skrzyżowaniach, wzdłuż ulic Akademickiej i Andersa, zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna. Kapitalnemu remontowi zostanie poddany odcinek pomiędzy ulicami Gieryna a Geodetów, gdzie od nowa zostanie położona jezdnia. Na trasie wybudowane zostaną również trzy nowe pętle tramwajowe - przy ulicach Korfantego, Piłsudskiego oraz przy Geodetów. Posłużą jako przystanki techniczne, na których tramwaje będą mogły zawracać w przypadku awarii.

<!** reklama>Dokument przygotowany przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego określa dokładny przebieg inwestycji oraz zakres prac do wykonania. Po zweryfikowaniu danych projektanci przejdą do drugiego etapu prac.

- Do końca miesiąca sprawdzimy otrzymane materiały i będziemy mogli przystąpić do stworzenia projektu budowlanego - mówi Witold Dębicki. - Dokument powstanie do czerwca przyszłego roku. Po jego ukończeniu będzie można rozpocząć przetarg na wykonanie trasy.

Warto wiedzieć

  • Budowa linii tramwajowej do Fordonu zaplanowana jest na początek 2012 roku. Powinna się ona zakończyć w 2014 roku.
  • Całkowity koszt inwestycji ma wynieść około 420 milionów złotych. Na budowę linii tramwajowej Bydgoszcz otrzyma 47 mln euro z Unii Europejskiej. Cała inwestycja musi zostać rozliczona finansowo najpóźniej do końca 2015 roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3