- Ten koncert jest spełnieniem naszych marzeń, by móc zaprezentować publiczności oblicze francuskiej muzyki barokowej, którą z jednej strony stanowią dzieła o monumentalnym charakterze, pisane pod wielkie uroczystości i wystawne przyjęcie na królewskim dworze, a z drugiej - intymne pieśni opowiadające o miłości, zdradzie czy oczekiwaniu na ukochanego - mówiła nam przed sobotnim (17.10.) występem dyrektor artystyczna festiwalu Bydgoskiej Sceny Barokowej Elżbieta Izdebska. W „Ogrodach Wersalu” mogliśmy usłyszeć sopranowe głosy Elżbiety Izdebskiej i Heleny Breger, które śpiewały pieśni solo i w duecie, zjawisko brzmiąc i prezentując się wraz z zespołem Intemperata, grającym na historycznych instrumentach. Koncert za sprawą dramaturgii w reż. Heleny Breger był muzycznym spektaklem. Kierownictwo muzyczne nad koncertem sprawowała ad. dr Dorota Zimna - wykładowca w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz prezes stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej, klawesynistka i wielka miłośniczka francuskiej muzyki barokowej.
Tomasz Czachorowski
„Ogrody Wersalu”, czyli piąty koncert Bydgoskiej Sceny Barokowej 2020 w Kinie Pomorzanin był jak muzyczny spektakl, który w sobotni wieczór (17.10.) przeniósł nas na francuski dwór królewski, na którym ucztuje się, ale i przeżywa różne miłosne rozterki. Muzyczne widowisko w pięknej oprawie przygotowali gospodarze festiwalu, czyli artyści Akademii Muzyki Dawnej w Bydgoszczy z udziałem zespołu Intemperata.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.