https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Buspas na Kolbego w Bydgoszczy budzi kontrowersje

AS
Filip Kowalkowski
W mieście powstaną nowe buspasy. Ten na ulicy Kolbego budzi wiele emocji lokalnych działaczy osiedlowych. - Nie są uzasadnione - odpierają drogowcy.

Nowe buspasy powstaną na: Gdańskiej (odcinek między Rekreacyjną a pętlą Myślęcinek); Wałach Jagiellońskich (północna jezdnia) oraz Kolbego.

I właśnie konsultacje, jakie odbyły się przed budową buspasa na Osowej Górze, wzbudziły wątpliwości części mieszkańców i rady osiedla. - Właściwie ich nie było - uważa Radosław Ginther, przewodniczący Rady Osiedla Osowa Góra. - Bo 14 dni, jakie nam dano na konsultacje, to zdecydowanie za mało. 30. bm. rada osiedla organizuje o godz. 17 w SP przy ul. Sardynkowej własne konsultacje.

- Projekty wyłożyliśmy do publicznego wglądu w sposób standardowy - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik bydgoskich drogowców. - Regulaminowo też powiadomiliśmy Radę Osiedla. Przez dwa tygodnie, zresztą podobnie jak w wielu innych przypadkach, zbieraliśmy wnioski. Jesteśmy zobligowani umową na dofinansowanie inwestycji 113 mln złotych, przy całkowitym koszcie realizacji przedsięwzięcia na poziomie 150 mln złotych. - Nie możemy przeprowadzać badań hałasu przed przebudową, ponieważ układ ma się zmienić, więc zmieni się również natężenie hałasu - zwraca uwagę Krzysztof Kosiedowski. Rzecznik dodaje, że później zostanie przeprowadzana tzw. procedura środowiskowa. Wyjaśnia też, że mimo zastrzeżeń RO, postulatów było bardzo dużo. Jeden sprzeciwiał się... budowie buspasa w ogóle.

W IV kwartale 2016 r. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadziła kontrole. Pod lupę wzięto makarony, przetwory owocowe i rybne, tłuszcze do smarowania, koncentraty spożywcze i wyroby cukiernicze.Lista nieprawidłowości jest porażająca. Jak czytamy, stwierdzono na przykład... "obecności niedozwolonych pozostałości pancerzyków i odnóży stawonogów - w przypadku przetworów rybnych".Co jeszcze odkryli inspektorzy i jakie kary nałożono? Zobacz na następnych stronach.

Pozostałości stawonogów, dżem, który nie jest dżemem. Bulwer...

Wnioski dotyczyły też koncepcji obsługi pawilonów po stronie wschodniej - drogowcy uwzględnili postulowaną zmianę organizacji ruchu, sposobu parkowania oraz większej liczby miejsc parkingowych. Będzie też, zgodnie z postulatami, więcej przejść dla pieszych, ale nie co 50 metrów.

Polub "Express" na Facebooku

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

v
voyo
KK jesteś debilem
D
Df
W Zarzadzie Drog Miejskich wszyscy do wymiany za ich bezsensowne inwestycje
y
yacaR
milony WYWALONO na bus pasy na ZDOBYWCOW WALU POMORSKIEGO i co?
ani korkow , a autobus sztuk jeden jezdzi co 30 min.
TAK parzą ICH nasze pieniadze... byle wydać
y
yacaR
tunele i wiadukty tez w budownictwie sie projektuje ... chyba ze sie konczylo szkole gastronomiczną... to sie wtedy "LEPI" na plaszczyznie
y
yacaR
juz dawno jeden wyjazd na glowna ulice z duzego osiedla to nieporozumienie
K
KK
Wg mnie jako mieszkańca OG od samego początku ten bus pas jest nie potrzebny, koncepcja powinna byc inna, otóz cały ruch wyjazdowy z górnego tarasu powinien być skierowany góra tj wyjazd za bydgoszcz i wjazd na węzeł Pawłowek, dolny taras od ul Kolbego mógł by mieć wybór, droga wymagała by wtedy tylko rozbudowy o dodatkowy pas w stronę na osową, mieszkańcy rano odczuli by realny komfort i było by koniec 'wyścigów' kormoranów, dzięciołową itd. które defacto powinny być zamknięte na zewnętrzny ruch aut cna, cby, itd
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski