https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

[ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ] „Wiocha Glinki”, czyli jak nasz Czytelnik postrzega nowy rozkład jazdy

red
TRAMWAJ DO FORDONU PESA SWINGKONFERENCJA PRASOWA TOMASZ ZABOKLICKI PAWEŁ OLSZEWSKI   RAFAŁ BRUSKI
TRAMWAJ DO FORDONU PESA SWINGKONFERENCJA PRASOWA TOMASZ ZABOKLICKI PAWEŁ OLSZEWSKI RAFAŁ BRUSKI Dariusz Bloch
Nasza redakcja jest zasypywana listami, zawierającymi uwagi do nowego rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Najwięcej pretensji do drogowców mają mieszkańcy górnego tarasu.

„Mieszkamy w okolicy pętli tramwajowej (na Glinkach - przyp. red.). Nasze połączenie z centrum miasta to tylko tramwaj 4 i autobus 68, bo pozostałe środki transportu nam zabrano. Po społecznej konsultacji, zmieniono trasę autobusu 53, który miał jechać na Błonie, ale zabrano go na Fordon, tramwaj nr 5, czyli połączenie z dworcem, po długim czasie nam przywrócono, ale znów zabrano do Fordonu. Po co dano projekt do konsultacji, skoro diametralnie zmieniono go na korzyść Fordonu, kosztem innych dzielnic? - tak brzmi początek listu Czytelnika do redakcji „Expressu”.

Sprawa zamknięta?

Dalej czytamy: „Dzwoniłem do zarządu dróg miejskich i powiedziano mi, że konsultacje są już sprawą zamkniętą, a wszystkie połączenia z Glinek nie były wykorzystywane tak, jak trzeba. Tymczasem tramwaj nr 3 jeździ niewykorzystany, jeden za drugim, pusty i nadal będzie jeździł. Czy te argumenty mają przekonać mieszkańców Bydgoszczy do tego, żeby częściej korzystać z komunikacji miejskiej?”.

Tymczasem Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP, w Bydgoszczy mówi: - Mamy wielką prośbę do mieszkańców Bydgoszczy. Dajcie nam szansę. Od ponad dwudziestu lat nie było tak wielkiej rewolucji w komunikacji publicznej w mieście. Obecny rozkład jazdy powstał na podstawie badań, konsultacji oraz analiz. To nie jest tak, że wziął się on z niczego. Jednocześnie oczywiście zastrzegam, że wszystko jest do zmiany. Mniej więcej do maja dajemy sobie czas na przygotowanie analiz, które pokażą, czy nowy system działa odpowiednio.

Z drogi na szyny

Przypomnijmy, że od soboty w Bydgoszczy działa nowa sieć połączeń komunikacji miejskiej. - Udało nam się skomunikować ze sobą więcej niż dotąd punktów na mapie Bydgoszczy - mówi Krzysztof Kosiedowski. - W tej chwili przestawiamy się na transport szynowy, w zamian za autobusy. W ten sposób, po pierwsze, uzyskamy dofinansowanie z Unii Europejskiej, po drugie, zmniejszymy emisję spalin. W projekty wpisuje się na przykład uruchomienie tramwaju na ulicy Kujawskiej. Nowy rozkład jazdy również uwzględnia te rozwiązania.

Komentarze 31

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dawa
Glupi jestes I do tego pewenie z PIS, czyli na jedno wychodzi. Krytykujcie sobie a wiekszosc Bydgoszczan jest I tak zadowolona.
R
RYDZ
Proponuję tak urządzić trasy, aby przesiadać się np. z Błonia na Leśne, jakieś 5 razy. Za każdym razem 3 zł i ZDMiKP zafunduje Ratuszowi złote klamki.
t
tezyca
Ja tez nie narzekam i lubie nowy rozklad jazdy- juz go lajkowalem na facebooku zeby pokazac MZK i dyrektorowi Kosiedowskiemu ze wiekszosc Bydgoszczan was podziwia i was seportuje!
M
Mia
A z Kapuścisk do Centrum z pominięciem Gdańskiej mam tylko "8" i jakoś nie stękam. Macie "4" co 10 minut gdzie inne linie jak 2 czy 7 kursują co 20 minut.
M
Miedzyń
Gościu to nie MZK te zmiany wprowadziło tylko ZDMIKP i to do nich pretensje!!!
M
Maciej.
Poruszam się na wózku i do maja mam być na urlopie???
Pierwsza niskopodłogowa 5-tka z Gieryna rusza o 5.40 a na 6.00 mam być w pracy na Jachcicach jak mam dojechać???
Ulica Gieryna nie jest odśnieżana jest oblodzona ale kogo to obchodzi???
Proszę o przywrócenie linii 84.
m
mieszkaniec Bartodzieji
jak przywrócą linię 84 to dopiero nowy rozkład będzie mi się podobał.. zabrano mi jedyny autobus z dworca PKP do domu i jedyny bezpośredni do Centrum Onkologii..Tyle osób pisze o tej linii, a Zarząd Dróg nic sobie z tego nie robi. Linia 83 nawet nie zajeżdża na dworzec, więc co mi po takiej linii..
q
quba
Brak możliwości przesiadki z autobusów 77 i 71 na tramwaj linii 5 na Garbarach tramwaj 22:29 odjeżdża autobusy wjeżdżają na Garbary !
p
paga
A ile tych linii miałoby być?
E
Emeryt
Np patrzcie... Mają rewolucję. Jak zawsze w zdmikp. A zima jest i sypać drogi trzeba :)
f
fordonianin
napisze o 89 to prawie kopia 69 a nie lepiej by było aby ten autobus jechał przez mickiewicza zbożowy rynek i trasą szubińska piękna lepiej by się opłacało
c
cezar
typowy polski syf,projekt miejscowych imbecyli,tego kraju nie ma,zakryjcie go torami do fordonu
O
Ola
Zarząd dróg ustawia połączenia pod siebie,żeby im pasowało. Kiedyś częściej korzystałam z autobusu czy tramwaju. Przez to co teraz robią wolę iść pieszo niż dać im zarobić. Wszystko teraz skupiło się na Fordonie. Nie mówię,że to źle,bo fajnie,że tramwajem też tam można dojechać,ale jakim kosztem to robią? Kosztem innych osiedli. Po co 79 jeździ od magnuszewskiej? 86 i 66 jeździ praktycznie po tej samej trasie. Na co to nie można puścić jednej lini 86 lub 66,a w zamian za to dać dodatkowy autobus na potrzebujące osiedle? Widać,że nad tym nikt nie myślał,a napewno nie pytali pasażerów.
d
dr
Wspaniały temat na pracę doktorancką, proponuję tytuł " Wpływ rewolucji w komunikacji na psychikę przeciętnego mieszkańca " czekam na oferty.
r
rafik
Nie chcemy tramwaju na Błonie lepiej nie bo skończymy jak wiele dzielnic po obecnej rewolucji tramwajowej (500m) do przystanku DZIĘKUJEMY!
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski