https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wracamy do tematu Na trasę z Fordonu do Myślęcinka zabrakło... tramwajów

Marek Chełminiak
W weekend uliczki Starego Fordonu i nadwiślańskie bulwary zapełnią się uczestnikami niezwykłej imprezy
W weekend uliczki Starego Fordonu i nadwiślańskie bulwary zapełnią się uczestnikami niezwykłej imprezy Marek Chełminiak
Mieszkańcy największej bydgoskiej dzielnicy postulują zmiany w sieci połączeń komunikacyjnych, zaproponowanych przez drogowców po uruchomieniu linii tramwajowej. Na niektóre są szanse.

Dyskusja odbyła się podczas spotkania, zorganizowanego z inicjatywy Rady Osiedla Nowy Fordon, które odbyło się w kinie Jeremi. Wzięli w nim udział przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz grupa mieszkańców, zainteresowanych informacjami dotyczącymi nowej sieci połączeń komunikacji miejskiej, zaproponowanej przez bydgoskich drogowców. W ich propozycjach znalazły się trzy linie tramwajowe do Fordonu: z Łoskonia do Rycerskiej (3), z pętli przy Niepodległości na Kapuściska (7) oraz z Łoskonia na Wilczak (9).

Dlaczego w wykazie zabrakło linii, którą mieszkańcy Fordonu mogliby dojechać do szpitala wojskowego? - Stanisław Sitarek

- Dlaczego w tym wykazie brakuje zapowiadanej linii do Myślęcinka przez ulicę Gdańską, którą mieszkańcy Fordonu mogliby dojechać bezpośrednio do szpitala wojskowego, czy do instytucji mieszczących się w centrum miasta? - zapytał Stanisław Sitarek. - Rozważaliśmy także wariant, oparty na czterech liniach, ale nie mamy do dyspozycji tylu tramwajów.

To, co przedstawiliśmy, należy rozpatrywać w kategorii propozycji. Nie wykluczamy zmian, które mogą wyniknąć z kolejnych wniosków zainteresowanych grup mieszkańców Fordonu - odpowiedział Rafał Grzegorzewski, wicedyrektor ZDMiKP Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Uczestnicy spotkania proponowali utworzenie tej linii nawet kosztem zmniejszenia częstotliwości kursowania pozostałych tramwajów albo nawet przekierowanie „9” z Wilczaka do Myślęcinka. Wiele emocji wywołały proponowane połączenia autobusowe.

- Dociera do nas coraz więcej podobnych głosów z racjonalnymi propozycjami zmian w przebiegu tras autobusów linii 81 i 82, łączących fordońskie osiedla z węzłami przesiadkowymi wzdłuż linii tramwajowej. Postaramy się je uwzględnić w ostatecznej wersji projektu - stwierdził Rafał Malewski z Wydziału Organizacji Transportu w ZDMiKP.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Proszę o pozostawienie 84. Mogę z Bielawek rozkopanych dojechać do Fordonu .To jedyne połączenie przez dworzec kolejowy ,szpital onkologiczny
2 autobusy na godzinę mogą jechać .
Będę apelować wszędzie 84
k
kazjar
@Bydgoszczun: jak tramwaj dostanie realne pierwszeństwo na sygnalizacjach i będzie pokonywał trasę szybciej, to rozkład jazdy zostanie odpowiednio skorygowany i nie będzie czekania. Jak ludzie zauważą, że jest szybciej i wygodniej (w tym drugim pojęciu mieści się także nowoczesny tabor), to jakaś myśląca część kierowców przesiądzie się jednak do komunikacji publicznej i zmniejszy korki. Zostaną w nich ci, którzy NAPRAWDĘ muszą jeździć autami oraz lanserzy, którym bryka służy za przedłużenie pewnego narządu i za żadne skarby nie zniżą się (w ich mniemaniu) do jazdy komunikacją publiczną - cóż, taka jest mentalność sporej części naszego społeczeństwa i to właśnie cieszy lobby paliwowo-motoryzacyjne...
k
kazjar
Dlaczego brak tramwajów? Bo prezydent Bruski zrezygnował z zakupu taboru tramwajowego w poprzedniej perspektywie unijnej. Wg strony ZDMiKP średni wiek bydgoskich autobusów należy do najniższych w Polsce, karmi się nas propagandą o "klimie i wifi w trosce o pasażera", a na Gdańskiej ludzie nie mogą wsiąść do tramwaju (dziś rano znowu widziałem wcale nie taką starszą panią, która w upokarzający sposób skrabała się na wysoki stopień). Gdyby co roku zamiast kilku autobusów miasto kupowało 2 nowe tramwaje, to sytuacja byłaby znacznie lepsza, a komunikacja autobusowa też by na tym specjalnie nie ucierpiała. Dla tramwaju do Fordonu miało być 15 nowych składów (co i tak nie pokryłoby potrzeb), a potem zmniejszono na 12.

A tak naprawdę to są wykręty i kłamstwa władzy i jej drogowców. Prawdziwą przyczyną braku połączenia Fordonu z Gdańską jest brak wydzielonego torowiska, co można było wyczytać między wierszami broszury do konsultacji społecznych. ZDMiKP nawet ostatnio celowo zwęził (minimalnie, ale jednak) już i tak za wąską Gdańską, żeby wybudować masę miejsc parkingowych - wykorzystywanych góra w 25% (odcinek Chodkiewicza-Kamienna) i tramwaje są tam notorycznie blokowane przez auta z prawego pasa jezdni. A zarząd forsuje jeszcze likwidację wydzielonego torowiska prawie do Czerkaskiej!

I ostatnia kwestia - tutaj, żeby nie karmić troll(uniak)a który ten temat poruszył: nie chodzi tylko o tramwaj do Myślęcinka czy szpitala wojskowego, ale do licznych firm i sklepów na Gdańskiej - głównej ulicy miasta, do teatru, filharmonii, na stadion Zawiszy i do wielu innych ważnych i uczęszczanych punktów miasta, których na trasie do Wilczaka jest zdecydowanie mniej.
b
były motorniczy
Ma Pan po części rację. Jednak tylko z perspektywy zza steru tramwaju przy chociaż kilkuletnim przebiegu km można mnie zrozumieć. Na Jagiellońskiej przy Klaryskach jest doskonałym przykładem aby ten ruch tramwajów bardzie był plynny.
M
Mariusz !!!
J po co piszesz? I tak nikt nie lubi czytać - twoich komentarzy.
u
un
Najlepiej konnym ! Takiej atrakcji nie ma jeszcze żadne miasto !
B
Bydgoszczun
Panie motorniczy [ były ] ! Jak tramwaj cały cykl poczeka to tylko trochę później dojedzie do celu . Jak ten cykl poczeka sznur samochodów to zrobią się olbrzymie korki , dużo spalin i kupa nerwów . I tylko stacje benzynowe będą zadowolone . A tramwaj na najbliższym przystanku i tak poczeka żeby nie jechać przed czasem zapisanym w rozkładzie jazdy . Jak nie poczeka to będzie larum na całą Bydzię !
T
Ted
Linia do Myślęcinka obowiązkowo w sezonie letnim w wakacje dodatkowo zabytkowym tramwajem.
b
były motorniczy
Jeśli rządząca władza miastem chce zrobić przyjemność mieszkańcom to:
po pierwsze sygnalizacje (niektóre) niech w końcu zaczną działać poprawnie tzn. dawać przywilej tramwajom po wzbudzeniu czujnika a nie i tak cały cykl zaprogramowany musi czekać na swoją kolej
po drugie tramwaj z pętli Łoskoń na Gdańską to sprawa jasna i oczywista (tak jak kiedyś linia nr 1) na pewno by miała frekwencję i duże zainteresowanie. Niech kursuje przez Babią Wieś by jak najmniej dublować linię z Wilczaka na Łoskoń (przez Dworzec Autobusowy)!
u
un
A gdzie jak Pesa kwiczy i nie wyrabia ?
M
Max Meyer
Ile osob dziennie pojedzie z fordonu do szpitala wojskowego? 5-10? Ile osob z fordonu pojedzie do myslecinka od pon-pt? 5? Ile osob pojedzie do myslecinka zimą? 5? Ludzie dla tych 20 osob chcecie regularną linię do myślęcinka? Po co?
M
Mia
Dlaczego MZK kupuje tylko autobusy a nie tramwaje? Ile wagonów skasowano w ostatnich latach? Kraków będzie kasował dobre 105-tki, to można odkupić pudła bo na razie jest za mało tramwajów a jak ruszy Fordon, to będą braki i to duże. Co na to MZK i Pan prezydent Bruski? Oczy się wam otworzą jak ruszy Fordon ale będzie za późno.
Z
ZDMiKP nie da się bo ....
To może czas zakupić więcej nowych ?
W
Wlodek
Co dwa bilety, to nie jeden. Kazdy, to zysk Zarzadu Drog. Naiwni pasazerowie.
F
Fordończyk
Myślęcinek Myślecinkiem a linia na Port Lotniczy Bydgoszcz powinna być ! Bo Fordon lubi latać w przeciwieństwie do reszty Bydgoszczy i niektórych redaktorów a zwłaszcza redaktorek co boją się samolotów ! Łone nie gryzom , najwyżej czasami spadajom !
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski