Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy rozpoczął się ostatni rok z autobusami Irex Trans. Dlaczego?

Paweł Kaniak
Paweł Kaniak
Na razie pasażerowie w Bydgoszczy muszą przyzwyczaić się do droższych biletów. Na pocieszenie, za rok nowy przewoźnik ma dysponować flotą nowoczesnych autobusów.
Na razie pasażerowie w Bydgoszczy muszą przyzwyczaić się do droższych biletów. Na pocieszenie, za rok nowy przewoźnik ma dysponować flotą nowoczesnych autobusów. Tomasz Czachorowski / archiwum
Obecny rok jest ostatnim, kiedy pasażerów w Bydgoszczy będą wozić autobusy obsługiwane przez firmę Irex Trans. Jak już pisaliśmy, 11 linii autobusowych będzie miało nowego przewoźnika - firmę Mobilis.

Zobacz wideo: Tak znikał wiadukt przy Wojska Polskiego w Bydgoszczy.

od 16 lat

Bieżący rok stoi pod znakiem licznych zmian i nowości w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Od 1 stycznia pasażerowie płacą więcej za bilety autobusowe i tramwajowe, a jako nowość wprowadzono bilety 20-minutowe. Od końca grudnia jeżdżą dodatkowe kursy na linii numer 85. Do 7 stycznia ulicami Bydgoszczy przejeżdża testowo autobus elektryczny, sprawdzany przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne na liniach 54, 57, 80, 84, 92 i 99.

Najbliższe 12 miesięcy to będzie też ostatni okres obsługi 11 linii autobusowych przez firmę Irex Trans. Jak już informowaliśmy, w tym roku kończy się umowa tego przewoźnika z miastem. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ma już podpisaną umowę z nowym przewoźnikiem - Mobilisem, który rozpocznie działalność od początku 2023 roku. Ten operator będzie woził bydgoszczan 45 nowymi autobusami (19 przegubowców i 26 wozów krótkich).

Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a krótkie autobusy co najmniej 90 osób. Dodatkowo przewoźnik będzie dysponował 5 pojazdami zapasowymi. Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych. Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).

Przypomnijmy. Firma Mobilis w przetargu wyceniła realizację zadania w roku 2023 na prawie 27 mln zł. Mobilis będzie świadczyć usługi do 2031 roku. W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.

Mobilis przejmie po Irex Trans autobusowe linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo