Bydgoski radny Trzeciej Drogi Radosław Ginther zwraca uwagę na fatalne kursowanie linii 77 z Osowej Góry na Bartodzieje. Kursy często wypadają. - Z tego powodu mieszkańcy regularnie spóźniają się do pracy, a młodzież do szkół - alarmuje radny.
Ginther zgłaszał ten problem na jednej z sesji Rady Miasta, ale bez efektu.
- Przykładem sytuacji, która miała miejsce w ostatnim czasie jest mój własny przypadek. W piątek 28 lutego chciałem dostać się z przystanku Kruszyńska/Sowia do centrum o godzinie 16.55, jednak autobus nie przyjechał. Tego samego dnia o godzinie 22.59 na przystanku przy rondzie Maczka również nie pojawił się autobus 77 - stwierdza Radosław Ginther, bydgoski radny Trzeciej Drogi.
Autobus nie przyjechał...
Ginther zwraca uwagę na jeszcze jedną rzecz. Przy rondzie Maczka na tablicy informującej o godzinach przyjazdów autobusu linii 77 widniała informacja, że to godz. 22.59 Czas oczekiwania zmniejszał się, aż... autobus nie przyjechał, a informacja zniknęła.
- Dlaczego autobusy linii 77 tak często wypadają z kursów? - pyta radny. - W jakim celu zostały zainstalowane tablice informacyjne na przystankach, które wprowadzają pasażerów w błąd? Po co funkcjonuje system ITS, skoro działa on w sposób nierzetelny? Uważam, że mieszkańcy Bydgoszczy nie powinni być wprowadzani w błąd przez system, który zamiast pomagać, skutkuje niepotrzebnym stresem i frustracją.
- Punktualność pojazdów komunikacji publicznej znajduje się pod stałą kontrolą ZDMiKP w Bydgoszczy. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wobec Operatora stosowane są sankcje finansowe przewidziane w umowie - informuje Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Bo szyba była zbita
Jak informuje Kozłowicz, zgodnie z danymi systemu ITS oraz informacjami uzyskanymi od operatora – MZK w Bydgoszczy, w dniu 28 lutego br. kurs linii nr 77 z przystanku Kruszyńska/Sowia do Centrum, planowana godzina odjazdu 16:55, został zrealizowany z 25-minutowym opóźnieniem. Natomiast niewykonanie kursu o godzinie 22:59 z przystanku rondo Maczka było spowodowane wycofaniem pojazdu z powodu zbitej szyby.
Tablice DIP - Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - wyświetlają godziny odjazdów w formie statycznej, np. „16:23” - zgodnie z planowanym rozkładem, oraz w formie dynamicznej, np. „12 min” - wyliczanej w czasie rzeczywistym na podstawie aktualnej pozycji pojazdu. Tryb dynamiczny jest prezentowany, gdy do danego odjazdu pozostaje mniej niż 30 minut. Jeżeli pojazd ulega awarii - nie przekazuje danych o swojej pozycji GPS - lub gdy łączność tablicy z serwerem zostanie zakłócona, wyświetlana jest jedynie statyczna godzina odjazdu, która znika z upływem czasu.
