Targi o ścieżkę na ul. Opławiec

Jarosław Reszka
Jarosław Reszka
Dariusz Bloch
Na osiedlowych ulicach to mieszkańcy powinni mieć decydujący głos w dyskusji nad tym, czy przy jezdni powstanie chodnik, czy ścieżka rowerowa. Dziwne, że konflikt wokół ul. Opławiec w ogóle powstał.

Ludzie tam mieszkający powinni bezpiecznie chodzić po swej ulicy, bez obawy, że z lewa może potrącić ich samochód, a z prawa - rower.

PRZECZYTAJ:Miasto odwleka w czasie budowę ulicy Opławiec. Jest też spór o ścieżkę rowerową

A wytyczanie dwóch minipasów ruchu na wąskiej nitce chodnika - pasa dla pieszych i dla rowerów - to arcyryzykowne rozwiązanie. Zwłaszcza piesi nie zauważają rozgraniczenia i beztrosko wchodzą cyklistom pod koła.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej

Miasto chce wyremontować Wam drogę a ty się burzysz że firma wykonawcza dostanie wynagrodzenie? Noszkurrr... Brak słów. A co byś chcial, żeby pracowała pro publico bono? Pas drogi jest wąski. A infrastruktura rowerowa jest tam potrzebna ponieważ zarówno na końcu Opławieckiej jak i przy sanatorium dochodzi kilka tras rowerowych z okolic Bydgoszczy plus ruch rowerowy generowany przez samych mieszkańców (a trochę tego jest, ostatnio bylem tam w spożywczym i w ciągu 15 minut 2 klientów przyjechało autem, a z 5 rowerami). Jak inaczej sobie to wyobrażasz jak nie poszerzając drogi odrobinę? Gdzie ty tu widzisz spisek?

m
mmm

cała rzecz nie jest w tym, że nie można pogodzić kilku stron, bo kompromis byłby możliwy. Rzecz w tym, kto zarabia na projekcie - firmy wykonujące i projektant zgarniający % od wartości projektu - czyli im więcej i drożej tym lepiej! Pytanie tylko dla kogo, bo z pewnością nie dla mieszkańców...

A
Andrzej

I to jest jedno z rozwiązań. Poszerzyć drogę o metr z każdej strony ale i jeden i drugi pas samochodowy zwęzić o pół metra i malujemy 1,5 metrowe (wg bydgoskich przepisów) pasy rowerowe. A chodnik zostaje całkowicie dla pieszych.

f
flip i flap

Bo do tanga trzeba dwojga, tak ten swiat stowrzony jest...Droge mozna poszerzyc o metr i miejsce sie znajdzie.

A
Andrzej

Bo na pewno wypchnięcie rowerzystów pod koła idiotów za kółkiem na jezdni jest bezpieczniejsze. Albo zrezygnowanie z nawet symbolicznego oddzielenia rowerzystów od pieszych. Jak się pan nie znasz to się pan nie wypowiadaj. Rowerzyści też nie są z kosmosu tylko tam samo są to mieszkańcy Opławca. Tyle że wciąż zaszczuci przez środowisko samochodziarzy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3