Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Bydgoszczy. Będzie, ale nie tak prędko

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Najpierw inwentaryzacja miejsc i analizy, potem poszerzenie strefy płatnego parkowania w Bydgoszczy.
Najpierw inwentaryzacja miejsc i analizy, potem poszerzenie strefy płatnego parkowania w Bydgoszczy. Tomasz Czachorowski
Udostępnij:
ZDMiKP podpisał umowę z firmą, która opracuje dla drogowców nową organizację ruchu w strefie płatnego parkowania. To pierwszy krok do jej zapowiadanego rozszerzenia.

Zobacz wideo: Rybi Rynek w Bydgoszczy - jakie zmiany nas czekają?

- Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Rady Miasta Bydgoszczy zmieni się granica Strefy Płatnego Parkowania. Do strefy zostaną włączone m. in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach, Babiej Wsi i parking przy ul. Ustronie. To okazja, którą wykorzystamy do wprowadzenia wielu oczekiwanych rozwiązań, związanych przede wszystkim z uporządkowaniem zasad parkowania na ulicach. Podpisaliśmy umowę z firmą DPJ System na opracowanie nowej organizacji ruchu dla SPP w Bydgoszczy. Koszt tego zadania to 230 tysięcy złotych. Rozpoczęły się już prace projektowe. W połowie roku będziemy dysponować gotowym opracowaniem - zapewnia Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

To Cię może też zainteresować

ZDMiKP informuje, że głównym celem tego zadania będzie opracowanie zmian w SPP. Na czym zmiany mają polegać? Drogowcy chcą przede wszystkim zinwentaryzować i uporządkować dotychczasowe miejsca parkingowe. W czasie remontów ulic wiele się w tym zakresie zmieniło, niektóre miejsca postojowe nie spełniają już standardów. Miasto chce również wiedzieć gdzie, po wyznaczeniu miejsc do parkowania np. tylko po jednej stronie ulicy (jak ma to miejsce np. na ul. Cieszkowskiego), będzie można wprowadzić ruch jednokierunkowy. Byłoby to zgodne z postulatami środowisk reprezentujących pieszych i rowerzystów. Bo interes rowerzystów jak i rozwój infrastruktury rowerowej ma być - przy okazji rozszerzania SPP - brany również pod uwagę.

Sygnalizacje świetlne do przeprojektowania?

- Wykonawca będzie musiał zinwentaryzować również miejsca postojowe które zostaną włączone do nowej strefy. Przeprowadzi też analizę w zakresie wprowadzenia dróg jednokierunkowych wraz z propozycją ewentualnych zmian przebudowy sygnalizacji świetlnej oraz możliwości wprowadzenia rozwiązań typu kontrapas i kontraruch rowerowy w SPP - potwierdza Tomasz Okoński.

Pieszych zainteresuje informacja, że firma sprawdzi również cały obszar SPP pod kątem uspokojenia ruchu i ograniczenia prędkości.

Więcej "kopert" na ulicach

- Nie zapomnimy też o chodnikach i miejscach postojowych dla osób z niepełnosprawnościami. Na ulicach objętych zmianami w miarę możliwości, parkowanie zostanie w części lub w całości przeniesione na jezdnię. Przeanalizowana ma zostać również lokalizacja nowych parkometrów, które mają zostać zainstalowane na ulicach miasta - obiecuje rzecznik.

Materiał, który przygotuje dla drogowców wykonawca ma być jeszcze przeanalizowany przez rady osiedli, miejskiego plastyka, Społeczną Radę ds. Estetyki Bydgoszczy, jak również z zespołem do spraw polityki rowerowej Bydgoszczy. Nawet gdy to nastąpi, nie oznaczać to będzie jednak poszerzania strefy. Wiele wskazuje na to, że nie dojdzie do tego w tym roku. Wszystko przez to, że przygotowanie analizy to tyko jeden z etapów, które trzeba pokonać przy poszerzaniu SPP.

- Zakończenie prac projektowych pozwoli w dalszym etapie wprowadzić zmiany na bydgoskich ulicach oraz ogłosić przetarg na zakup i wymianę parkometrów. Będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie. Nowe urządzenia pozwolą między innymi na płacenie kartą oraz wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To natomiast pozwoli w przyszłości na zdalne sprawdzanie czy auta w strefie mają opłacony postój - zapowiada rzecznik.

Jak wyglądać będzie zasięg SPP w Bydgoszczy?

Przypomnijmy, zgodnie z planami obecna podstrefa A zostanie powiększona o tereny między ul. Pomorską i Gdańską - do ul. Kościuszki, Świętojańska, Chocimska - oraz o miejsca na Sielance, w rejonie ul. Markwarta i Al. Ossolińskich. Obszar między Grudziądzką, Focha i Kruszwicką też będzie podstrefą A. Kluczowe dla wzrostu wpływów będzie jednak rozszerzenie strefy B. Plan zakłada objęcie tą podstrefą niemal całej ulicy Grunwaldzkiej aż do ulicy Wrocławskiej. Skończy się więc nie tylko darmowe parkowanie dla mieszkańców, ale i dla pracowników sporego kompleksu biur, znajdujących przy tej ulicy. Płacić trzeba będzie m. in. na ul. Granicznej i na części Śląskiej. SPP sięgnie też do ulicy Toruńskiej, niemal pod samą halę Łuczniczka oraz do ul. Jagiellońskiej aż po ulicę Krakowską. Obejmie także okolice ulicy Ogińskiego, Skłodowskiej-Curie i Sułkowskiego. W zasięgu strefy B znajdą się ulice między Powstańców Wielkopolskich, Wyszyńskiego a Kamienną: Chodkiewicza, Lelewela, Emilii Plater, Kilińskiego czy Cicha.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Express Bydgoski
Dodaj ogłoszenie