https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pytania o miejsce... na żużle

Wojciech Mąka
Dariusz Bloch
Fakty są takie - mamy najnowocześniejszą spalarnię w Europie. Została uruchomiona jako pierwsza w Polsce. Emituje o połowę mniej zanieczyszczeń, niż dopuszczają polskie normy. W dodatku ma dawać ciepło i prąd. Tyle że przy okazji - na co niewiele osób zwraca uwagę - produkuje żużle.

Można się przerzucać analizami prawnymi i spierać, czy polskie przepisy pozwalają na wykorzystanie tego odpadu czy też nie. Przyjmijmy, że po odpowiedniej obróbce, sezonowaniu na terenie spalarni - można z żużli robić podbudowy dróg. Szwedzi tak robią - pewnie połowa ich jezdni ma podbudowę z pospalarniowych żużli...

Pojawia się fakt inny - niepokojący. W Polsce firmy budowlane nie mają w zwyczaju korzystać z odpadu powstałego po spaleniu komunalnych, zmieszanych śmieci. Nie korzystają z niego, bo dotąd po prostu go nie było. Mimo to władze spalarni twierdzą, że żużle będą przekazywać drogowcom. Jakim? Kiedy? Czy są już umowy? Pytania na razie bez odpowiedzi, a o tyle ważne, że miejsce do składowanie żużli w spalarni z gumy nie jest. Wystarczy tylko na kilka miesięcy.

PRZECZYTAJ:Powstaną tony żużla... I co dalej?

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Osa
Kto ma najnowocześniejszą spalarnię w Europie?
n
niewyksztalcony
na UTP jest dwóch profesorkow drogowcow + dochtory im przekazać
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski