Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na Bartodziejach unieważniony. Trasa rowerowa najwcześniej w 2025 r.?

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Na razie inwestycja w infrastrukturę rowerową na Curie Skłodowskiej nie dostała zielonego światła.
Na razie inwestycja w infrastrukturę rowerową na Curie Skłodowskiej nie dostała zielonego światła. Arkadiusz Wojtasiewicz
Unieważniono przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na Curie Skłodowskiej w Bydgoszczy. Postępowanie będzie powtórzone, ale w innej formule. Maleją szansę na gotową trasę rowerową z osiedla Bartodzieje do Śródmieścia w 2024 roku, bo przewidywano, że wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy.

Postępowanie przetargowe na budowę infrastruktury rowerowej na ciągu ul. Curie Skłodowskiej i Łęczyckiej wystartowało w kwietniu. W czerwcu otwarto oferty i okazało się, że chętnych jest trzech wykonawców. Najniższa oferta to 45, a najwyższa 49 mln zł. Wszystkie były dwukrotnie wyższe niż planowane wydatki. W przetargu przewidziana była możliwość negocjacji, lecz stawki z ofert dodatkowych nadal były zbyt wysokie.

– Pomimo przeprowadzonych negocjacji w celu ulepszenia treści ofert i złożenia przez dwóch Wykonawców ofert dodatkowych z korzystniejszymi cenami, ich wartości nadal przekraczają dostępne przez Zamawiającego środki finansowe. W związku z tym, iż Zamawiający na sfinansowanie zamówienia przeznaczył kwotę 22 796 930,70 PLN i nie ma możliwości jej zwiększenia do wysokości najkorzystniejszej oferty zaoferowanej przez STRABAG Sp. z o.o wynoszącej 39 618 716,00 PLN, Zamawiający unieważnia postępowanie – czytamy w uzasadnieniu przygotowanym przez ZDMiKP.

Jeszcze przed unieważnieniem przetargu i otwarciem ofert dodatkowych, na konferencji prasowej poświęconej konsultacjom społecznym dotyczącym innych tras rowerowych, pytaliśmy o przyszłość planowanej inwestycji.

– Jeżeli negocjacje się nie udadzą, to będziemy powtarzali przetarg, ale w trybie projektuj, czyli wykonanie projektu i pozwolenie na budowę. W kolejnym przetargu zlecona byłaby budowa – odpowiedział Mirosław Kozłowicz.

Połączenie trasą rowerową Śródmieścia z osiedlem Bartodzieje został uznana za jeden z priorytetów przez bydgoski Zespół ds. Polityki Rowerowej. Opracowano koncepcję, która była poddana konsultacjom społecznym. W pierwszym etapie inwestycji planowano budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic M. Skłodowskiej-Curie (od skrzyżowania ul. Skłodowskiej-Curie z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). Plan trasy zakłada:

  • wyznaczenie pasów rowerowych w obu kierunkach na ul. M. Skłodowskiej-Curie (odcinki Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka);
  • wydzielenie drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu i dowiązanie do dróg dla rowerów wzdłuż Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim;
  • wydzielenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Łęczyckiej.

Drogowcy w kolejnym etapie mają zlecić prace również na śródmiejskim odcinku nowej trasy, która docelowo prowadzić ma do Gdańskiej, wzdłuż ulic Z. Krasińskiego, R. Markwarta, L. Sieńki i S. Moniuszki. W związku z niepowodzeniem pierwszego przetargi i planowanym jego powtórzeniem, ale w trybie projektuj, trudno określić, kiedy może to nastąpić. Drugiego postępowania dotyczącego Curie Skłodowskiej na razie nie ogłoszono.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera