Najmłodszą bydgoską trasą po naprawie jeździ się bardzo dobrze. Zjeżdża z niej - fatalnie

Tomasz Zieliński
Korki na Trasie UniwersyteckiejKorki na Trasie Uniwersyteckiej
Korki na Trasie UniwersyteckiejKorki na Trasie Uniwersyteckiej Tomasz Czachorowski
Kierowcy zirytowani są korkami tworzącymi się na wjeździe i zjeździe z Trasy Uniwersyteckiej. Na ich rozładowanie będziemy musieli poczekać co najmniej trzy lata.

Powstanie kolejnej przelotówki południe-północ oczekiwane było z wielką niecierpliwością. Nowy most przez Brdę stworzył kolejną możliwość kierowcom, chcącym przejechać rzekę. Niestety, połowiczne rozwiązania, a takim była budowa Trasy Uniwersyteckiej bez przebicia się do al. Jana Pawła II, okazało się równie połowicznym sukcesem.

Chwała policjantom

Nasz redakcyjny telefon potrafi rozgrzać się do czerwoności, szczególnie w dwóch porach: porannego oraz popołudniowego szczytu. Tematyka rozmów ściśle związana jest z miejscami, gdzie aktualnie prowadzone są prace remontowe. Tylko jeden temat jest stały: Trasa Uniwersytecka.
[break]
- Stoję od kwadransa na lewym pasie Wojska Polskiego - mówił „Expressowi” wczoraj Krzysztof Jarzembski. - Korek zaczyna się tuż za rondem Kujawskim, a za parę minut zapewne nie będzie już można z niego zjechać.

Przy nasilonym ruchu nie pomaga nawet dodatkowo wytyczony na Wojska Polskiego pas do lewoskrętu w Trasę Uniwersytecką. Przy średnim natężeniu ruchu kierowcy, by nie blokować przelotu w kierunku Kapuścisk i Wyżyn, zajmują często nie tylko wytyczony pas do skręcania, ale i pomalowany liniami martwy pas.

- W godzinach szczytu blokowany jest cały pas - mówi nasz Czytelnik. - Wszystko to odbywa się na na oczach policjantów, rezydujących w komendzie Wyżyny - i chwała im, że widząc, co się dzieje, nie interweniują.

Zamieszanie potęguje fakt, ze wielu kierowców, rzadko jeżdżących w tym rejonie lub spoza Bydgoszczy, nie zdaje sobie sprawy z utrudnień. Próbując zjechać z prawego na lewy pas, by skręcić, robią to za późno. Wtedy liczyć mogą tylko na uprzejmość stojących w kolejce do zjazdu - a z tą bywa różnie.

Na nieco mniejszą skalę dają o sobie znać problemy ze zjazdem z trasy w kierunku południowym. Szczególnie skręt w prawo, mimo osobnego pasa do skrętu, potrafi dać się we znaki kierującym. Wygląda jednak na to, że przez najbliższe trzy lata kierowcy będą musieli z tym żyć.

- Korekty sygnalizacji na skrzyżowaniu Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego będą przeprowadzane w trakcie uruchamiania systemu sterowania ruchem, realizowanego w ramach systemu ITS - tłumaczy Tomasz Szymański, z-ca dyrektora ds. inwestycji drogowych w ZDMiKP. - Nastąpi to do końca listopada tego roku. Dalsza ewentualna zmiana segregacji ruchu na wlocie poprzez dwa lewoskręty będzie analizowana w ramach projektu związanego z realizacją drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej.

Jeszcze tylko trzy lata

Jaka jest szansa, aby zakończyć te męki, i by Trasa Uniwersytecka wreszcie zaczęła w pełni spełniać swą rolę? - Pieniądze z Unii Europejskiej. W ramach negocjowanego właśnie z rządem Kontraktu terytorialnego, władze Bydgoszczy zgłosiły szereg projektów komunikacyjnych. Jednym z nich jest wspomniany przez Tomasza Szymańskiego II etap trasy, dzięki czemu zostanie połączona z al. Jana Pawła II.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podaje, że jest on w fazie opracowywania projektu budowlanego i uzgodnień.
- W toku są podziały nieruchomości. ZDMiKP będzie dysponował gruntami pod budowę trasy na podstawie specustawy, zaś kwestią odszkodowań za przejęte działki zajmie się Wydział Mienia i Geodezji UM - informował niedawno „Express” Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

Kiedy możemy liczyć na rozpoczęcie prac?

- W połowie 2015 ZDMiKP planuje rozpoczęcie procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - mówi Tomasz Szymański, z-ca dyrektora ds. inwestycji drogowych. - Zakładany początek prac w terenie to wrzesień lub październik 2015 roku. Planowane zakończenie inwestycji to druga połowa połowa 2017.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bydsao
Jest dobrze tylko niektorzy lubia narzekac- to napewno sfrustrowany elektorat PIS. Tak czy owak skrzyzowanie przedluzenia Trasy Uniwersyteckiej z Jana Pawla powinno byc bezkolizyjne czyli autostradowe bez zadnych swiatel. Trzeba poszerzyc ul. Glinki do skrzyzowania z Magnuszewska i zainstalowac tam sygnalizacje swietlna.
M
Marek
Jakoś nie dostrzegłem, a jeżdżę trasą codziennie. Czasami trzeba postać 5-7 minut, ale i tak jest o NIEBO lepiej niż przed budową trasy. A te codzienne telefony do redakcji to pewnie od jednego emeryta, któremu przeszkadza hałas z Trasy Uniwersyteckiej na spacerze po Wzgórzu Wolności. Litości!
S
Ski
Taka niestety polska mentalność...tylko narzekać, mi się Trasą jeździ bardzo dobrze i jestem zachwycony tą inwestycją
j
jasio
Redakcjo ! kupcie sobie telefon w kolorze czerwonym i po sprawie ,
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski
Dodaj ogłoszenie