Projekt „Budowa II etapu ul. Ogińskiego w Bydgoszczy na odcinku od ul. Wojska Polskiego i do ul. Jana Pawła II” budzi emocje na Wzgórzu Wolności.
- Kilka lat temu wyprowadzono ruch z ul. Ujejskiego ze względu na zbyt duże natężenie i zamknięto wyjazd z ul. Ujejskiego do Kujawskiej. Obecnie wprowadza się niewspółmiernie większy ruch i nikt nie widzi zagrożeń - dziwi się pan Piotr, mieszkaniec osiedla.
- Kto weźmie odpowiedzialność za wzmożone wypadki na nieprzystosowanej do takiego ruchu drodze osiedlowej? Mieliśmy już wypadki i to ciężkie - łącznie z dachowaniem na skrzyżowaniu Ujejskiego-Karpacka.
[break]
- Wprowadzenie tak dużego ruchu w osiedlową ulicę Ujejskiego, która nie jest przystosowana do takich rozwiązań, rodzi dla mieszkańców same problemy - twierdzą na osiedlu.
- Nie rozumiemy, dlaczego dla ruchu od strony lotniska wjazd w Trasę Uniwersytecką jest przygotowany (poprzez „ślimak” i inne rozwiązania), a wyprowadzenie ruchu z miasta z Trasy Uniwersyteckiej w stronę lotniska nie! - dziwią się mieszkańcy. Czego się domagają?
- Oczekujemy poprawienia obecnych planów - bezkolizyjnego wyprowadzenia ruchu kołowego z Trasy Uniwersyteckiej w stronę lotniska, jak i bezkolizyjnego wprowadzenia ruchu w kierunku centrum - tak, aby nie przebiegały przez ulice osiedlowe!
W tej sprawie w zeszłym tygodniu mieszkańcy spotkali się ze specjalistami z ZDMiKP. Do przełomu i porozumienia jednak daleko.
- W trakcie spotkania część wnioskodawców przyjęła wyjaśnienia projektantów (np. na temat wycinek drzew i projektowanej zieleni, przebiegu linii autobusowych po wybudowaniu trasy, czy o wydłużeniu zatoki przy Magnuszewskiej).
Część wnioskodawców podtrzymała swoje wnioski (np. o konieczności budowy dodatkowych łącznic na węźle, czy postulat zaprojektowania skrzyżowania Glinki - Ujejskiego - Karpacka, jako skrzyżowania zwykłego, czy o dopuszczenie do zjazdu z nowej ulicy na parkingi przy Karpackiej 39) - potwierdza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.
Część wniosków została uwzględniona. Są wśród nich: zwiększenie liczby miejsc parkingowych przy Karpackiej 39, budowa dodatkowych zjazdów na posesje, dopuszczenie relacji w lewo z niektórych posesji, przebudowa ul. Glinki w rejonie posesji Glinki 1, 1a, aby pojazdy skręcające w lewo do posesji nie blokowały ruchu, budowa dodatkowej brukowanej powierzchni na środku jezdni, likwidacja powierzchni wyłączonej z ruchu na odcinku Wojska Polskiego - Ujejskiego. To nie koniec zmian.
‑ Po ostatnim spotkaniu z wnioskodawcami projektant wyposażony w wiedzę ze spotkania ponownie pochyli się nad projektem - obiecuje rzecznik ZDMiKP.