https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Wzgórza Wolności boją się wzmożonego ruchu na osiedlowych ulicach

sławomir bobbe
- Oczekujemy poprawienia obecnych planów - mówią mieszkańcy
- Oczekujemy poprawienia obecnych planów - mówią mieszkańcy Dariusz Bloch
- Mieszkańcy Wzgórza Wolności są przerażeni wprowadzeniem wzmożonego ruchu w nieprzystosowane do tego ulice - twierdzą działacze z osiedlowej rady.

Projekt „Budowa II etapu ul. Ogińskiego w Bydgoszczy na odcinku od ul. Wojska Polskiego i do ul. Jana Pawła II” budzi emocje na Wzgórzu Wolności.

- Kilka lat temu wyprowadzono ruch z ul. Ujejskiego ze względu na zbyt duże natężenie i zamknięto wyjazd z ul. Ujejskiego do Kujawskiej. Obecnie wprowadza się niewspółmiernie większy ruch i nikt nie widzi zagrożeń - dziwi się pan Piotr, mieszkaniec osiedla.

- Kto weźmie odpowiedzialność za wzmożone wypadki na nieprzystosowanej do takiego ruchu drodze osiedlowej? Mieliśmy już wypadki i to ciężkie - łącznie z dachowaniem na skrzyżowaniu Ujejskiego-Karpacka.
[break]

- Wprowadzenie tak dużego ruchu w osiedlową ulicę Ujejskiego, która nie jest przystosowana do takich rozwiązań, rodzi dla mieszkańców same problemy - twierdzą na osiedlu.

- Nie rozumiemy, dlaczego dla ruchu od strony lotniska wjazd w Trasę Uniwersytecką jest przygotowany (poprzez „ślimak” i inne rozwiązania), a wyprowadzenie ruchu z miasta z Trasy Uniwersyteckiej w stronę lotniska nie! - dziwią się mieszkańcy. Czego się domagają?

- Oczekujemy poprawienia obecnych planów - bezkolizyjnego wyprowadzenia ruchu kołowego z Trasy Uniwersyteckiej w stronę lotniska, jak i bezkolizyjnego wprowadzenia ruchu w kierunku centrum - tak, aby nie przebiegały przez ulice osiedlowe!

W tej sprawie w zeszłym tygodniu mieszkańcy spotkali się ze specjalistami z ZDMiKP. Do przełomu i porozumienia jednak daleko.

- W trakcie spotkania część wnioskodawców przyjęła wyjaśnienia projektantów (np. na temat wycinek drzew i projektowanej zieleni, przebiegu linii autobusowych po wybudowaniu trasy, czy o wydłużeniu zatoki przy Magnuszewskiej).

Część wnioskodawców podtrzymała swoje wnioski (np. o konieczności budowy dodatkowych łącznic na węźle, czy postulat zaprojektowania skrzyżowania Glinki - Ujejskiego - Karpacka, jako skrzyżowania zwykłego, czy o dopuszczenie do zjazdu z nowej ulicy na parkingi przy Karpackiej 39) - potwierdza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

Część wniosków została uwzględniona. Są wśród nich: zwiększenie liczby miejsc parkingowych przy Karpackiej 39, budowa dodatkowych zjazdów na posesje, dopuszczenie relacji w lewo z niektórych posesji, przebudowa ul. Glinki w rejonie posesji Glinki 1, 1a, aby pojazdy skręcające w lewo do posesji nie blokowały ruchu, budowa dodatkowej brukowanej powierzchni na środku jezdni, likwidacja powierzchni wyłączonej z ruchu na odcinku Wojska Polskiego - Ujejskiego. To nie koniec zmian.

‑ Po ostatnim spotkaniu z wnioskodawcami projektant wyposażony w wiedzę ze spotkania ponownie pochyli się nad projektem - obiecuje rzecznik ZDMiKP.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka
jaca z przedłużeniem do Jana Pawła ? czy aby na pewno w takim kształcie jaki obecnie nam prezentują, to tak samo jak z ul, Kamienną też co poniektórzy myślą, że od lat było wiadomo.... a niestety prawda wygląda troszkę inaczej.... proszę sprawdzić czy jak było planowane to osiedle czy ta droga miała mieć bezpośrednie połączenie do Jana Pawła, dlaczego od razu przy budowie tej drogi nie zrobili połączenia.....
j
jaca
Nie płakać w planach od lat było wiadomo, że tędy pójdzie droga.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski