Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy bydgoskiego Czyżkówka skarżą się na hałas z ulicy Nad Torem. ZDMiKP w Bydgoszczy odpowiada, że problemu nie ma

Paweł Kaniak
Paweł Kaniak
ZDMiKP tłumaczy, że celem takich pasów na  jezdni jest zwrócenie uwagi kierowców na dojazd do przejścia dla pieszych szczególnie uczęszczanego przez dzieci.
ZDMiKP tłumaczy, że celem takich pasów na jezdni jest zwrócenie uwagi kierowców na dojazd do przejścia dla pieszych szczególnie uczęszczanego przez dzieci. Arkadiusz Wojtasiewicz
Mieszkańcy bydgoskiego Czyżkówka skarżą się na hałas dochodzący z ulic. Chodzi o okolice Zespołu Szkół nr 16, czyli ulice Koronowską, Żnińską, Nad Torem.

Zobacz wideo: Drogówka zabiera auta piratom drogowym.

- Ponad 2 lata temu drogowcy wkleili na jezdni pasy zwalniające prędkość samochodów. Prawdopodobnie na wniosek ze szkoły, ponieważ na pobliskim przejściu dla pieszych miało nie być Agatki, czyli osoby, która przeprowadza dzieci. Tymczasem Agatka jest, a pasy pozostały. To około 13 podwójnych, czerwonych, wypukłych pasków przecinających jezdnię - mówi pani Anna, mieszkanka tej okolicy.

Na czym polega problem mieszkańców? Otóż, od lat w tym miejscu jest przekroczenie hałasu. Zdaniem lokatorów drgania z ulicy Nad Torem przenoszą się na domy i powodują ich pękania. Nasza Czytelniczka uważa, że skoro na przejściu dla pieszych pracuje osoba dbająca o bezpieczeństwo dzieci, to powinno się zdjąć te pasy, bo przejeżdżające przez nie samochody generują w ten sposób dodatkowy hałas.

Polecamy

- Rozmawiałam z sąsiadami odnośnie drogi. Ich zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby montaż ekranów akustycznych oraz pomiaru radarowego, aby kierowcy ograniczyli prędkość - dodaje pani Anna.

Pod koniec 2020 roku bydgoszczanka napisała do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy w sprawie hałasu i drgań. Drogowcy przyznali, że na podstawie pomiarów stwierdzono przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu, ale odpowiedzieli, że ograniczenie hałasu nastąpi poprzez oddaną do eksploatacji obwodnicę Bydgoszczy w ciągu drogi ekspresowej S5. Zdaniem ZDMiKP, dzięki temu rozwiązaniu ul. Nad Torem i Koronowska tracą status drogi krajowej i zmniejszy się na nich ruch.

Odnośnie pasów z funkcją akustyczną drogowcy tłumaczą, że ich celem jest zwrócenie uwagi kierowców na dojazd do przejścia dla pieszych szczególnie uczęszczanego przez dzieci. Jednocześnie informują, że nie wykonywano pomiarów drgań związanych z tymi pasami.

Zapytaliśmy o to w ZDMiKP.

- Nie ma możliwości, aby przejazd przez pasy spowalniające wywoływał nadmierny hałas a tym bardziej, by powodowało to drgania i pękania domów - zapewnia Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP.

Tomasz Okoński wyjaśnia, że od lat na terenie całej Bydgoszczy stosuje się na ulicach różne rozwiązania spowalniające ruch, takie jak wyspy, wyniesione skrzyżowania czy wspomniane pasy. - Obecność lub brak osoby przeprowadzającej dzieci przez przejście dla pieszych nie ma znaczenia. Nie stawiamy tych spowalniaczy jako zastępstwa dla Agatki, tylko jako ważny element bezpieczeństwa w miejscach niebezpiecznych, gdzie kierowcy przekraczają prędkość - dodaje przedstawiciel drogowców.

To również Cię zainteresuje

W 2021 roku ZDMiKP wykonał cząstkowy remont nawierzchni jezdni. Wspólnie z MWiK likwidował też zagłębienia w rejonie studzienek kanalizacyjnych, co miało na celu zmniejszenie hałasu z ul. Nad Torem. W rozmowie z nami Tomasz Okoński zapewnił, że najpóźniej w ciągu najbliższego miesiąca służby drogowe pojawią się tam ponownie, aby przeprowadzić kolejny przegląd studzienek.

Nasza Czytelniczka zwraca uwagę na jeszcze jeden wątek. W dokumentach, które otrzymała od ZDMiKP dopatrzyła się nieścisłości w lokalizacji punktów pomiaru hałasu. - Pomiaru hałasu ul. Nad Torem dokonano na ul. Żnińskiej 9, a nie jak wykazano w raporcie - na ul. Nad Torem 97 - przekonuje bydgoszczanka.

O to również zapytaliśmy drogowców. - Dla wyników analizy poziomu hałasu nie ma to znaczenia. Takich pomiarów nie robi się przy każdym domu. Pomiary punktowe nie są istotne, ponieważ wykonuje się pomiar całościowy dla danego obszaru. Wyznacza się konkretny punkt i liczy się odległość tego punktu do celu - drogi, drogi ekspresowej czy autostrady - mówi Tomasz Okoński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo