https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

[MAJÓWKA] W ten weekend rusza tramwajowa lina turystyczna nr "0"

red
zabytkowy tramwajzabytkowy tramwaj
zabytkowy tramwajzabytkowy tramwaj Tadeusz Pawlowski
Na ulice Bydgoszczy wyjadą po raz pierwszy w tym roku zabytkowe tramwaje w ramach Bydgoskich Linii Turystycznych. Zabytkowy "Herbrand" "eNka" jeździć będą z numerem "0". Linia ma być czynna 30 kwietnia, 1 oraz 3 maja. Jej trasa to odcinek Bałtycka - Jagiellońska - Gdańska - Las Gdański.

Najstarszy bydgoski tramwaj – Herbrand, z uwagi na odkryte pomosty, dysponowany będzie do ruchu przeważnie w dni słoneczne.

Na wypadek deszczu i chłodu na przystankach należy się spodziewać czerwonej „eNki". Najstarszy bydgoski tramwaj – Herbrand, z uwagi na odkryte pomosty, dysponowany będzie do ruchu przeważnie w dni słoneczne. Drugi, kremowy wagon typu "Hebrand", nazywany potocznie "Persilem", obsługiwać będzie linię turystyczną zarówno w dni słoneczne, jak i pochmurne.

PRZECZYTAJ:[MAJÓWKA] Jaka będzie pogoda na początku długiego weekendu? [PROGNOZA]

Odjazdy z przystanków początkowych:

- ul. Bałtycka: 10:29, 11:09, 11:49, 12:29, 13:09, 13:49, 14:29, 15:09, 15:49, 16:29, 17:09,
- Las Gdański: 11:10, 11:50, 12:30, 13:10, 13:50, 14:30, 15:10, 15:50, 16:30, 17:10, 17:50.

Na trasie przejazdu obowiązują wszystkie przystanki.

Na linii "0" obowiązuje bilety według zwykłej taryfy. Kupować je można u obsługi konduktorskiej.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mzeciak
Bydgoszcz od lat ma I utrzymuje 3 zabytkowe tramwaje, zanim sie komukolwiek w Toruniu jeszcze śniło zeby takowe odnawiac. Mamy najwieksza flotę zabytkowych wozow retro w Kraju. 3 woozy sa starsze niz 1939 a do tego dochodzi jeszcze kilka z czasow wczesnego PRL.
m
mzeciak
Bydgoszcz od lat ma I utrzymuje 3 zabytkowe tramwaje, zanim sie komukolwiek w Toruniu jeszcze śniło zeby takowe odnawiac. Mamy najwieksza flotę zabytkowych wozow retro w Kraju. 3 woozy sa starsze niz 1939 a do tego dochodzi jeszcze kilka z czasow wczesnego PRL.
J
Jan2
Mam sąsiada, który w latach 91[-93 był dyrektorem MPK w Toruniu.
Dał mi prezent, książkę o historii
toruńskiej komunikacji miejskiej.
Również opowiedział mi historię p
powstania historycznej linii nr 100
w Toruniu.
Otóż był na służbowym wyjeździe w Monachium.
Tam takie "coś" zuważył.
Po powrocie wezwał do gab inetu m.in. Dwóch mechaników i mistrza oraz gł. mechanika.
Przedstawił pomysł i zapytał, czy podobny tramwaj jest w Toruniu.
Odpowiedz brzmiała - tak.
Oddelegował dwóch pan ó wyłącznie do pracy z tramwajem wyznaczył termin 3 m[-ce i... obiecał zauważalną premię. Tramwaj był wyremontowany w terminie i zauwazalna premia również.
Na moje pytanie czy pracownicy tę premię zauważyli, dyrektor Szwarc odpowiedział - tak i to bardzo.
Jest to historia powstania toruńskiej linii tramwajowej nr 1oo.
Częściowo opisana jest w książce "115 lat komunikacji miejskiej w Toruniu".
Teraz po 25 latach Bydgoszcz, jak zwykle, korzysta z pomysłów innych
i je małpuje.
Ale oczywiste jest, że miasto o szerokich barach i małej główce,
samo czegoś sensownego wymyśleć nie jest w stanie.
Lepiej, łatwiej i wygodniej korzystać z pracy innych.
Zresztą podstawowy bydgoski kanon to:
Bydgoszcz na to zasługuje, Bydgoszczy się należy.
i
iloczyn
Ja nim jezdzilem bo to sa piekne stare tramwaje. W Toruniu takich nie maja! Bydgoszcz znowu lepsza.
G
Gość
Pasażer
b
baj
Kto by takim gruchotem chciał jeździć mamy SWINGI !
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski