Przygotowaliśmy rzetelne założenia do analizy i kryteria, które będą służyły do wyboru listy ulic do remontu. Główne pięć założeń to: rok nadania statusu drogi publicznej, który odzwierciedla czas oczekiwania mieszkańców na utwardzenie drogi; liczba mieszkańców przy ulicy - im więcej, tym ulica będzie bardziej promowana; zagrożenie powodziowe - mamy wiele ulic, na których intensywne opady deszczu powodują spore uciążliwości dla mieszkańców; ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta - przyjęliśmy, że ulica lokalna, zbierająca ruch z dróg dojazdowych, jest ulicą ważniejszą niż pozostałe ulice lokalne, a ostatnie zaproponowane przez nas kryterium to długość dróg gruntowych w stosunku do utwardzonych ulic na osiedlu. To kryterium promuje dzielnice, które mają najwięcej nieutwardzonych dróg, natomiast dzielnice takie jak na przykład Wyżyny, będą miały ten wskaźnik bardzo niski, bowiem tam odcinków nieutwardzonych jest niewiele.
Lista rankingowa będzie utworzona na podstawie maksymalnej liczby punktów. Analizę wykonywać będziemy cyklicznie, w odstępach trzyletnich.
PRZECZYTAJ:[PYTANIE DNIA] Czy prezydent wyda 35 mln zł na inwestycje w gruntówki?
Nie będziemy preferować ulic, które obsługują obiekty użyteczności publicznej. A to dlatego, że gdy są gruntówkami, zwykle dojechać do nich trzeba także ulicami nieutwardzonymi.