Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogi dla wyborców, czyli Konstanty Dombrowicz deklaruje, że odda mieszkańcom pieniądze

Hanna Walenczykowska
Hanna Walenczykowska
Ulica Brzozowa jest właśnie remontowana. Jak obiecują kandydaci na prezydenta Bydgoszczy, takich remontów będzie więcej
Ulica Brzozowa jest właśnie remontowana. Jak obiecują kandydaci na prezydenta Bydgoszczy, takich remontów będzie więcej Tomasz Czachorowski
Budowę czteropasmowych dróg, wielopoziomowych węzłów, obwodnic i podziemnych przejść obiecują kandydaci na prezydenta Bydgoszczy i przedstawiciele komitetów wyborczych.

Zgodnie z obietnicą, prezentujemy kolejne zagadnienia z programów wyborczych wszystkich komitetów. Tym razem zapytaliśmy o miejskie drogi. Były prezydent Konstanty Dombrowicz (KWW Porozumienie Dombrowicza) obiecuje, że odda bydgoszczanom pieniądze, bo...
[break]
- Nie można podwójnie opodatkować mieszkańców - uważa Konstanty Dombrowicz, oceniając program budowy uliczek, który współfinansują ich mieszkańcy.
- Żądanie dopłat do inwestycji, do których zobowiązane jest miasto, jest swego rodzaju podatkiem. Narzucanym niesłusznie i niezbyt uczciwie. Będziemy poszukiwać sposobów na to, by zwrócić ludziom wpłaty (...).
W programie Konstantego
Dombrowicza jest, co oczywiste, powrót do budowy uliczek osiedlowych. Poza tym, priorytetami są: trasa W-Z na całej długości czteropasmowa z sukcesywnie budowanymi skrzyżowaniami bezkolizyjnymi, przebudowa ulic Glinki i Nakielskiej, budowa wiaduktu łączącego ul. Inwalidów z Kamienną.

Obwodnice i węzły

Wielkie plany inwestycyjne snuje także urzędujący prezydent Rafał Bruski, przedstawiając kilkanaście wielkich projektów, w tym np. przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej do Jana Pawła II, przebudowy ul. Szubińskiej na odcinku od ul. 16. Pułku Ułanów Wielkopolskich do granicy miasta oraz budowę obwodnicy południowo-wschodniej. Na szczególną uwagę zasługują inwestycje mostowe. Prezydent Rafał Bruski deklaruje: budowę przeprawy mostowej przez Kanał Bydgoski, przebudowę ul. Chmurnej i budowę przeprawy mostowej, łączącej Piaski z Czyżkówkiem. Prezydent nie zapomniał też o modernizacji istniejących wiaduktów.
Radny Marek Gralik, kandydat na prezydenta (PiS), również stawia na niemałe inwestycje. Na liście projektów do realizacji w czasie kolejnych czterech lat jest np. rozbudowa trasy W-Z od granicy na Osowej Górze do węzła wschodniego wraz z budową węzłów dwupoziomowych: zachodniego, Gdańska-Sułkowskiego, Wyszyńskiego i wschodniego. PiS zakłada budowę obwodnicy wschodniej od węzła lotnisko do węzła Wilcze-Aleksandrowo na S5 wraz z budową węzła na ul. Fordońskiej.
- Kolejny projekt to budowa zachodniej obwodnicy Śródmieścia (Graniczna - Zygmunta Augusta) z nowym mostem na Brdzie - wylicza projekty radny Marek Gralik.
SLD Lewica Razem zauważa takie same potrzeby bydgoszczan i, podobnie jak inne ugrupowania, wskazuje na konieczność budowy drugiej jezdni trasy W-Z oraz drugiej nitki mostu Kazimierza Wielkiego.
- Zakładamy budowę dogodnych połączeń bydgoskich osiedli z projektowaną trasą S5 - wyjaśnia Tomasz Puławski, wiceprzewodniczący miejskiego SLD. - Chcemy również opracować i zrealizować harmonogram utwardzania dróg gruntowych.
Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikke ma oryginalne pomysły na bydgoskie drogi.

Bez świateł?

- Najważniejsza jest likwidacja zatorów komunikacyjnych oraz utwardzenie ulic gruntowych. Z tych względów będziemy sprzeciwiać się budowie nowych sygnalizacji świetlnych oraz przyjrzymy się już istniejącym - zapowiada Marcin Sypniewski, kandydat na prezydenta Nowej Prawicy. - Musimy także rozbudować trasę W-Z tak, aby powstała prawdziwa obwodnica Śródmieścia, a nie jej atrapa. Nie będziemy tolerować tak dużej liczby dróg gruntowych, zwłaszcza na osiedlach: Miedzyń, Prądy, Osowa Góra, Czyżkówko, Glinki.
PSL popiera budowę dróg asfaltowych w dzielnicach: Miedzyń, Wilczak i Smukała. Postuluje też wymianę nawierzchni ulic, znajdujących się w granicach niektórych osiedli, np.: Śródmieścia, Bocianowa i Fordonu.
Ogromne plany inwestycyjne mają członkowie KWW Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska, którzy wymienili kilkadziesiąt inwestycji. Przedstawiamy więc tylko kilka z nich - to te, o których inni na razie nie wspominają. Zatem SMB obiecuje likwidację barier architektonicznych, wydrążenie tunelu pod ulicą Wojska Polskiego i budowę wiaduktu nad aleją Jana Pawła II, oraz budowę szybkiego połączenia drogowego Fordonu ze Śródmieściem.
- Bydgoszcz bez dobrego skomunikowania z resztą kraju pozostanie na uboczu, a to spowoduje powolną degradację miasta i odpływ jego mieszkańców - uważa Piotr Cyprys, kandydat na prezydenta i dodaje, że należy także zbudować drugą przeprawę mostową przez Wisłę koło Solca Kujawskiego.
O swoich planach mówią również przedstawiciele Małgorzaty Stawickiej, kandydatki na prezydenta Bydgoszczy.
- Zarządzanie jakością i ilością dróg w Bydgoszczy musi uwzględniać dwie podstawowe kwestie - oświadcza Szymon Dankowski, rzecznik komitetu. - Pierwsza, budowę nowych szlaków komunikacyjnych, opartą nawet na kilkunastoletnich planach (...) Druga, remonty już użytkowanych tras. I jedna, i druga wiąże się z doborem inwestorów i odpowiednich planów budżetowych (...) Dodatkowym ważnym elementem jest utwardzanie dróg osiedlowych. To, na co należy zwrócić szczególną uwagę, to skoordynowanie prac wielu służb, na przykład wodociągów i energetyki, by inwestycja nie utrudniała życia codziennego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!