Zobacz wideo: Rewitalizacja Młynów Rothera. Wyglądają imponująco
- Dlaczego parking pod wiaduktami na Trasie Uniwersyteckiej dostępny jest wyłącznie dla pracowników PKS? Kiedyś można było tu normalnie parkować. Czy pracownicy są w czymś lepsi, ze mogą zostawiać swoje samochody pod wiaduktem, a reszta musi wjeżdżać na płatny parking obok? - pyta nasz Czytelnik. - Przecież z takiego parkingu równie dobrze mogliby skorzystać np. pracownicy Focusa czy pobliskich punktów handlowych. Nie mówiąc już o tym, że PKS nie przeszkadza zupełnie łupienie tych kierowców, którzy się zagapią, przejadę przez szlaban na placu manewrowym i są za to karani. Poza tym, skoro TU jest zamknięta ze względów bezpieczeństwa, to czy parkowanie pod nią nie jest kuszeniem losu?
To Cię może też zainteresować
Miasto daje teren, ale czy pobiera opłaty?
Pas drogowy Trasy Uniwersyteckiej, bo oficjalnie parking to nie jest, należy do miasta. Jak przyznaje ZDMiKP przed 2020 rokiem PKS dzierżawił ten teren. Teraz, choć go nie dzierżawi, ma na niego wyłączność. Nie udało nam się ustalić czy za tę wyłączność coś miastu płaci.
- Treść tabliczki pod znakiem B-36 ("nie dotyczy pojazdów PKS Bydgoszcz, pracowników PKS oraz posiadających zgodę na wjazd") została uzgodniona z PKS i ustawiona zgodnie z projektem organizacji ruchu - przyznaje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. - Pojazdy wjeżdżające zjazdem z ul. Jagiellońskiej w kierunku Dworca PKS korzystają z drogi jednokierunkowej. Dostępność tej ulicy w jej początkowym odcinku to jest od ul. Jagiellońskiej do wjazdu na teren parkingu płatnego jest możliwa dla wszystkich użytkowników, zapewniono również możliwość przejazdu i powrotu do ul. Jagiellońskiej bez ponoszenia opłaty parkingowej.
Na teren PKS i tak wjechać nie można
Rzecznik wskazuje, że drugi odcinek ulicy jednokierunkowej od wjazdu na teren parkingu płatnego do nabrzeża rzeki Brdy stanowi odcinek przeznaczony wyłącznie dla autobusów PKS, pojazdów PKS, pracowników PKS oraz pojazdów posiadających zezwolenie na wjazd ponieważ ulica kończy się na terenie wewnętrznym PKS. Na tym fragmencie ulicy zlokalizowane są również przystanki dla wysiadających pasażerów. Odcinek ulicy z uwagi na swoje przeznaczenie jest całkowicie wyłączony z użytkowania pojazdów innych niż wymienione ponieważ zakłócałoby to funkcjonowanie samego dworca jak i powodowało konieczność przejazdu przez stanowiska i przystanki autobusowe.
Zarzuty dotyczące kwestii bezpieczeństwa są zdaniem ZDMiKP absurdalne. Według ekspertyz katastrofą budowlaną mógłby grozić most na Trasie Uniwersyteckiej, a nie wiadukt nad ul. Jagiellońską. Gdyby było inaczej, trzeba byłoby również zamknąć ruch na tej ulicy. Tak więc parkowanie pod wiaduktem, przynajmniej z punktu widzenia bezpieczeństwa, nie stanowi tutaj problemu.
