https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Część wskazanych przez „Express” niedoróbek PKP uznały za usterkę i nakazały wykonanie poprawek

Sławomir Bobbe
Bydgoski kowal udokumentował wiele dworcowych niedoróbek. Jego zdaniem stare kute balustrady i nitowane słupy powinny być odnowione, a nie demontowane.
Bydgoski kowal udokumentował wiele dworcowych niedoróbek. Jego zdaniem stare kute balustrady i nitowane słupy powinny być odnowione, a nie demontowane. FOT. Zbigniew Szerląg
PKP Polskie Linie Kolejowe postanowiły odnieść się do zarzutów, jakie w sprawie dworca PKP w Bydgoszczy postawił Zbigniew Szerląg.

O sprawie pisaliśmy w zeszłym tygodniu. Zbigniew Szerląg, kowal znany między innymi z wykonania balustrad na moście Sulimy-Kamińskiego, uważa, że prace dotyczące elementów metalowych na dworcu spaprano, jak również, że niewybaczalnym błędem jest pozbycie się starych, kutych balustrad. Zwrócił również uwagę na skuwanie starych - jak twierdzi - ponadstuletnich płytek ceramicznych ze ścian tuneli, prowadzących na perony.

Co na to spółka PKP PLK, której przesłaliśmy zdjęcia przedstawiające zdaniem Zbigniewa Szerląga fuszerki na dworcu?
[break]
- Płytki i podpory poręczy na bydgoskich peronach nie są objęte opieką konserwatorską (tym samym nie są stuletnie) i zostaną wymienione na nowe. Zdjęcie przedstawia również tymczasową obudowę szybu windowego. Jest to zabezpieczenie, które zostanie usunięte po zamontowaniu jesienią tego roku windy - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z Zespołu Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP PLK.

- Peron nr 2 oddany jest do eksploatacji wraz z wiatą peronową, ale umocowanie instalacji na słupach jest elementem tymczasowym z uwagi na etapowość wykonywania robót. Aktualnie działają stare instalacje i częściowo nowe - do czasu wykonania w całości nowego systemu będą się pojawiać elementy czasowe dla zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa działania stacji - ruchu pociągów i pasażerów. Element mocowania balustrady przy wyjściu na peron 2 został wskazany do wymiany (usterka).

Wśród naszych Czytelników wywiązała się żywiołowa dyskusja na temat prac prowadzonych na dworcu. - Spokojnie! Dworzec zobaczymy po oddaniu do użytku i wtedy ocenimy. Wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Dworzec musi być funkcjonalny i przyjazny użytkownikom - pisze „byd”.

- Funkcjonalny... pfff XXI wiek, a nawet schodów ruchomych nie będzie mieć. Jak z Trasą Uniwersytecką i brakiem chodnika, wymówka ta sama - „to zwiększy koszt budowy” - odpowiada „mati”.

- „Stary dworzec” nie był komunistycznym klockiem, a sporą pozostałością zabytkowego dworca wilhelmowskiego z 1915 roku. Komuniści pozbawili go tylko wysokiego dachu pod dachówką, wieży zegarowej i wewnętrznego wystroju. Są bogate materiały archiwalne, żyją jeszcze ludzie, którzy to pamiętają.

Wyburzenie do gołej ziemi tych murów jest niewybaczalnym ignoranctwem i przestępstwem. Powinien za to odpowiedzieć zawodowo MKZ Marcysiak (nie pierwsza to jego wpadka) - uważa „miejscowy malkontent”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
lipa
No i dobrze im wiecej tych tablic tym lepiej bo nowoczesniej. Za to Torun Glowny- nadal bez tablic, wszyscy musza patrzyc na czesto nieaktualne zolte kartki przyjazdow. Typowa komuna w wydaniu trollunskim.
B
Bydgoszczanin
Podobną głupotą, a może ignorancją miejskiego konserwatora zabytków była decyzja zburzenia budynku przy ul. Dworcowej 13 i zgoda na postawienie przez dewelopera tego szkaradzieństwa 4 piętrowego. I to w imię przywrócenia pierzejowego charakteru ulicy. Wygląda na to, że decydenci w tej sprawie to kompletni ignoranci, bo w tym miejscu Dworcowa od samego początku nie miała pierzei.
b
bydziak
ja chciałbym się zapytać kto odpowiada za te tablice elektroniczne na peronach ? aż tak było to konieczne żeby były co parę metrów ? nieźle ktoś na tym zarobił
d
do mausa
Nieprawda beda windy i schody ruchome ze az powieje XXI wiekiem. A w Toruniu nie maja nawet tunelu bo to dziadostwo.
m
maus
"najnowocześniejszy" dworzec w Polsce a walizki po schodach dalej trzeba na garbie tachać jak za Wilusia
B
BYDGOSZCZAK
NIE CHODZI O TO ŻE COŚ JEST NOWE CZY ZABYTKOWE - CHODZI O TO ŻE KTOŚ JAK WYMIENIA NA NOWE TO ZAROBI... KOLEGA KOLEGI....
O
Ola
Panowie z PKP jak się nie znacie na wysokościach peronu to może w delegacje to Gdańska czy Gdyni, i zobaczycie jak powinno być. Czy u nas zawsze musi jakaś głupota rządzić!!!
a
aav
Wszystko idzie tylko trzeba chcieć. A po co chcieć skoro prezydent B. nic nie wymaga i od początku chwali żelazko jako nowoczesne i funkcjonalne centrum przesiadkowe.
T
To ja
'naprawić' odnowić zakonserwować wygładzić zabezpieczyć i zostawić!
J
Janusz Stencel
a nie idzie podbić toru tak, aby chociaż na wyspowym peron był na wysokości 45cm a nie 38cm jak teraz? z tego co rozmawialem z kolegą z PKP PLK jest to możliwe.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski