https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czeka nas rewolucja w ruchu u zbiegu ulic Korfantego i Akademickiej

Wojciech Mąka
Budowa linii tramwajowej do Fordonu musi się zakończyć do października 2015 roku
Budowa linii tramwajowej do Fordonu musi się zakończyć do października 2015 roku Marek Chełminiak
- Harmonogram budowy jest tak napięty, że przyspieszenie jest już bardzo trudne, o ile nie niemożliwe - mówi Witold Dębicki, prezes spółki Tramwaj Fordon.

Na 15 czerwca drogowcy zapowiadają zmianę organizacji ruchu na ul. Korfantego w związku z prowadzonymi tam pracami przy budowie linii tramwajowej do Fordonu.
[break]
- Od połowy czerwca do 5 lipca powinniśmy się uporać z tym fragmentem układu drogowego - zapowiada Witold Dębicki, prezes spółki Tramwaj Fordon. To koniec uciążliwego dla kierowców skrzyżowania Korfantego z Akademicką. Codziennie u zbiegu tych ulic dochodziło do kilku stłuczek. Teraz Korfantego będzie stykać się z Akademicką jeszcze przed feralnym skrzyżowaniem - od strony centrum miasta. Ruchem na skrzyżowaniu będzie sterować sygnalizacja świetlna.

Oby nie było niespodzianek

Informacje o zmianie organizacji ruchu niebawem pojawią się w rejonie tego węzła.
- Prace przy budowie tramwaju idą zgodnie z harmonogramem, nie ma powodów do niepokoju, o ile - odpukać - nie natkniemy się na jakieś niespodzianki w ziemi - mówi Witold Dębicki. - Najtrudniejsze prace trwają w tej chwili przy ul. Wyścigowej i przy Dworcu Bydgoszcz Wschód. Wciąż pracujemy przy podporach pod przyszłą estakadę.

Prezes Tramwaju Fordon podkreśla, że zgodnie z planami i wymogami budowa musi się zakończyć do października przyszłego roku. - Przy okresie dwóch lat harmonogram budowy jest tak napięty, że przyspieszenie jest już bardzo trudne, o ile nie niemożliwe - mówi Witold Dębicki. A budowlańcy spieszyć się muszą, żeby jak najszybciej odblokować dla samochodów newralgiczny węzeł Kamienna-Fordońska-Wyścigowa. - Niestety, jak chcemy mieć jakąś inwestycję skończoną, musimy liczyć się z utrudnieniami w ruchu - dodaje prezes.

Dwa etapy przy Kaliskiego

Co czeka nas w najbliższych tygodniach i miesiącach budowy linii tramwajowej? Prawdopodobnie jeszcze do końca miesiąca będzie zamknięte skrzyżowanie Akademickiej i Romanowskiej.

Od początku przyszłego miesiąca do 30 października będzie trwała przebudowa następnego dużego węzła komunikacyjnego: Akademicka-Kaliskiego-Rupniewskiego. W tym rejonie linia tramwajowa będzie przechodziła z jednej strony Akademickiej na drugą. Prace podzielono na dwa etapy. Drugi zacznie się 1 sierpnia - skrzyżowanie Rejewskiego, Matki Teresy z Kalkuty i Akademickiej zostanie zamknięte, a ruch do Centrum Onkologii zostanie skierowany jedynie ul. Romanowskiej.
Dobrą wiadomością jest połączenie ulic Orląt Lwowskich i Andersa oraz zamknięcie od północnej strony dojazdu z Wyzwolenia do Andersa.

Jeden pas

Na wrzesień planowana jest częściowa przebudowa węzła w okolicy Brzechwy i Andersa, która spowoduje zwężenie ulic do szerokości jednego pasa.
Przypomnijmy, że tramwaj będzie kursował w dwóch kierunkach. Pierwsza linia będzie prowadzić z osiedla Łoskoń do pętli przy ul. Rycerskiej przy Dworcu Głównym PKP. Druga linia pójdzie z Łoskonia na osiedle Kapuściska. Tramwaje do dworca mają kursować w godzinach szczytu co 7,5 minuty, na Kapuściska - co 15 minut.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bartek n
to dodaje uroku ze jedzie przez ugory i lasy- alez ta nasza Bydzia jest zielona! Ale na serio- 3 powinbna jezdzic co najmniej co 5 minut w szczycie bo bedzie taki napor na jazde do centrum od strony Fordoniakow.
b
bartek n
ojej raptem 200 metrow nie chce im sie dojsc- co za zepsute leniuchy.
J
Ja
Przylesie odcięte od tramwaju a Osiedla leżące przy trasie PKP - torach kolejowych będą mieli tramwaj ! Czy to nie wariactwo nasza gazetę czyta caa Polska i się z naszego tramwaju ŚMIEJE ! SZKODA TRUD TYCH CIĘŻKO PRACUJĄCYCH LUDZI - idzie na marne - tak to jest jak się planuje z za biurka. Tramwaje powinny mieć dojazd przede wszystkim do Szpitali a tutaj sobie pójdziesz pieszko , laskiem czasem w gębę dostaniesz i tyle !
G
Gucio
Szanowna Redakcji sama przyjedź i zobacz jak wygląda połączenie starej i nowej części ul Korfantego ... ha ha ha ha Polska prowizorka a może to już tak na stałe zostanie..
A
Alek
Nie rozumiem co tu dobrego... to że bardziej skomplikują układ drogowy???
"Dobrą wiadomością jest połączenie ulic Orląt Lwowskich i Andersa oraz zamknięcie od północnej strony dojazdu z Wyzwolenia do Andersa. "
g
gościu
To ma być tramwaj miejski i jeżdzić z wygodą dla mieszkańców, to nawet warszawskie metro nie budują przez pola i lasy.
P
Polak
Będę pisał uparcie: tramwaj przez las i nieużytki z fatalnie rozlokowanymi przystankami i z wieloma kolizyjnymi skrzyżowaniami ...
o
ochlapus
Ktoś dobrze zaplanował, będę mógł jeździć sobie na grzyby i na jagody.
K
Kolega Romana
Oj Roma co ty sam na siebie piszesz :)
R
Roman
Pierwsze skrzyżowanie i już ponad dwa tygodnie obsunięcia w terminarzu.
Na spotkaniu w Fordonie wykonawcy mówili, że Korfantego oddadzą w tym etapie do 30 maja, a nie dopiero 15 czerwca.
Jak tak dalej pójdzie to tramwajem w Fordonie pojedziemy na święta 2016 roku zamiast w przyszłym - 2015.
A
Alojzy Bąbel
Jakby ktoś pomyślał i wybudował ulicę Rydygiera od Twardzickiego do Marii Teresy z Kalkuty to mielibyśmy piękny objazd tego miejsca. a tak połączenie starej i nowej części Korfantego będzie robione na wariata ! i pewnie wyjdzie kolejny bubel drogowy !!!
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski