https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Cieszkowskiego? Najlepiej zaorać [WRACAMY DO TEMATU]

Tomasz Zieliński
Czy i kiedy rozpocznie się budowa ul. Nowomazowieckiej? Pesymiści mówią, że może w kolejnej kadencji...
Czy i kiedy rozpocznie się budowa ul. Nowomazowieckiej? Pesymiści mówią, że może w kolejnej kadencji... Tomasz Czachorowski
Po latach prac, w sprawie ulicy Cieszkowskiego nie wiadomo nic: brak koncepcji, brak chęci, brak sensu. Problem, którego nie potrafili rozwiązać urzędnicy, rozstrzygnąć mają bydgoscy radni?

[break]
Koncepcja remontu ulicy Cieszkowskiego była przygotowywana od lat. W końcu ustalono nawet termin rozpoczęcia prac: jesień ubiegłego roku, później wiosnę bieżącego. Oczywiście, remont nie ruszył. W zamian mieszkańcy tego rejonu miasta doczekali się otwartego spotkania wszystkich zainteresowanych oraz wymiany kilkunastu metrów kwadratowych najbardziej zniszczonego chodnika. Na wspomnianym spotkaniu ZDMiKP i wiceprezydent Mirosławem Kozłowicz ogłosili... powrót do opracowywania koncepcji ruchu w Śródmieściu. Jak długo potrwa to tym razem?

Poparzeni, zatopieni

Ratuszowa plotka głosi, że prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski jest tak zmęczony problemami z mieszkańcami ulic Cieszkowskiego i Świętojańskiej, że nakazał załatwienie sprawy swojemu zastępcy i podległemu mu Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Sprawa prestiżowa, ze złożonymi obietnicami, okazała się przysłowiowym gorącym kartoflem, przerzucanym z rąk do rąk. Wygrywa ten, który odrzuci go dalej.

Gdzie jest plan?

W środę wyląduje on w rękach radnych, choć tylko na kilka minut. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przygotował informację o działaniach związanych z ulicą Cieszkowskiego. Co dalej zrobi z tym Rada Miasta?

O ewentualne rozwiązania dla tego regionu pytamy miejskich architektów.

- Przygotowywanie miejscowego planu zagospodarowania dla tego terenu zostało wstrzymane, aby drogowcy opracować mogli najlepsze rozwiązanie - mówi Anna Rembowicz - Dziekciowska, dyrektorka Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. - Są dwie główne koncepcje: jedna z nich zakłada wytyczenie ulicy Nowomazowieckiej kierunkiem wyznaczonym przez Mazowiecką. Druga, którą rozważali jeszcze architekci niemieccy, proponuje poprowadzić nową ulicę na ukos, z wylotem na skrzyżowaniu Gdańskiej ze Świętojańską. To powodowałoby większą ingerencję w śródmiejską tkankę.

MPU nie chce zwiększać ruchu w Śródmieściu, stąd drugi wariant, kosztowniejszy, ale i dogodniejszy dla kierowców, pozostanie prawdopodobnie w archiwum ciekawostek. Nacisk położony ma zostać na komunikację publiczną i wygaszanie ruchu samochodowego.

Tyle założenia architektów. Co na to drogowcy? - Przyznaję, że wolelibyśmy mieć wytyczne z planu zagospodarowania przestrzennego, ale ich brak - mówi „Expressowi” Maciej Gust, wicedyrektor ZDMiKP, pracujący nad rozwiązaniami ruchu w śródmieściu. - Mam nadzieję, że wypracujemy takie wspólnie z radnymi, architektami i mieszkańcami. Z przeprowadzonych przez nas analiz wynika, że nie ma alternatywy dla budowy ulicy Nowomazowieckiej. Na budowę śródmiejskiej obwodnicy z prawdziwego zdarzenia nie ma po prostu miejsca. Pozostaje tylko nacisk na komunikację miejską i wypracowanie najlepszych rozwiązań dla transportu autobusowego i szynowego.

Nikt nie chce być ofiarą

Problem w tym, że mieszkańcy ulic Cieszkowskiego, Świętojańskiej i części Pomorskiej (jest ich ok. 1,5 tys.) nie chcą paść ofiarą zmian. Kiedy w „Expressie” napisaliśmy, że mieszkańcy Świętojańskiej z ulgą przyjęli, że ruch dwustronny na ich ulicy wprowadzony zostanie tylko czasowo, nie na stałe, nadeszło sprostowanie. O uldze mowy więc nie ma, bo mieszkańcy nie zgadzają się na ruch dwustronny. Nie ma się im co dziwić...

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
W poprzednich latach walczono z pojemnikami , wystawianymi na chodnik , mimo miejsc w podwórkach . Obecnie jest problem z samochodami , którymi właściciele kamienic chcą podjeżdżać pod samą bramę i parkować na chodniku. Ulica nie musi być przelotową . Ona ze względu na swą urodę doprasza się stworzenia pasażu dla pieszych. Ślepa ściana od Gdańskiej powinna być ozdobiona muralem secesyjnym.
S
StaryAleJary
Ale to nie jest Cieszkowskiego na zdjęciu :D A powinna być jeśli temat o tym !
G
Gość
Zerwać całą Nawierzchnię Chodniki Również i Zbudować od Nowa
Wszędzie widzą Problem
Autobus Może Jechać Pomorską do Śniadeckich wracając na Gdańską
d
dwumieściuch
O Cieszkowskiego to już tyle słyszę co o s5.
w
wybe
To jakieś nieporozumienie, żeby taką ulicą jeździła komunikacja miejska niszcząc tabor i zabytkowe kamienice. Była rewolucja na 5+ a tu nic się nie zmieniło. Fordon górą !
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski