Zobacz wideo: Teatr Kameralny w Bydgoszczy. Jak prezentuje się po remoncie?
Na ten prestiżowy konkurs nadesłano aż 640 prac ze 109 uniwersytetów i szkół z całej Europy! Zgłoszenia wysyłano mailowo, potem powstała tzw. short lista, z której jurorzy wybrali TOP 23. Następnie głosowali internauci i tak wyłoniono 12 finałowych projektów.
- Wszystko zaczęło się od tematu pracy semestralnej - mówi bydgoszczanka Marta Simon, studentka II roku wzornictwa studiów magisterskich Politechniki Bydgoskiej. - Mieliśmy zaprojektować opakowanie opowiadające historię produktu lub samej marki. Zajmuje się rękodziełem. To moje hobby. Miałam kilka włóczek i po zdjęciu z nich obwoluty, praktycznie nie miałam, jak je przechowywać, żeby się nie plątały. Tak zrodził się pomysł tej mojej nagrodzonej pracy, którą wysłałam na konkurs. Cieszę się, że została doceniona. Otrzymałam już certyfikat i dostałam zielone światło na promowanie tego projektu.
Opakowanie docenione za walory funkcjonalne i nie tylko
Praca powstała pod kierunkiem mgr sztuki Anity Szymankiewicz, która prowadzi Pracownię Projektowania Opakowań Politechniki Bydgoskiej i jest opiekunem koła naukowego.
- Sukces pani Marty jest niebywałym osiągnięciem na światowym poziomie - mówi Anita Szymankiewicz. - Idea konkursu Pro Carton polega na szukaniu innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych z zakresu opakowań tekturowych. I bydgoska studentka ten cel w pełni zrealizowała.
Anita Szymankiewicz podkreśla, że seria opakowań na włóczki wełniane stworzona przez Martę Simon to projekt kompleksowy, obejmujący zarówno kreację konstrukcyjną, jak i kompatybilne opracowanie graficzne.
- Opakowanie zostało docenione szczególnie za swoje walory funkcjonalne - mówi. - Konstrukcja zawiera kilka innowacyjnych i prostych rozwiązań, takich jak nacięcie chroniące przed zgubieniem końca włóczki lub system umożliwiający łączenie opakowań w zestawy. Pozwala to na wykorzystanie opakowań jako praktycznego organizera na włóczki. Projekt jest przemyślany i gotowy do wdrożenia produkcyjnego.
Projekt wzbudza pozytywne emocje u odbiorcy
Jak zaznacza Anita Szymankiewicz, bydgoska studentka wykorzystała w swojej kreacji okienka i autorskie proste ilustracje zwierząt.
- W ten zabawny sposób podkreśliła, jaki rodzaj wełny jest zapakowany w danym opakowaniu i ułatwiła użytkownikowi wybór odpowiedniego produktu - mówi Anita Szymankiewicz. - To ważne, by opakowanie sprzedawało nie tylko produkt, ale też ideę, radość i ekscytację. A ten projekt - poza swoją funkcjonalnością - wywołuje właśnie uśmiech na twarzy odbiorcy i pobudza pozytywne emocje.
To niejedyny sukces Marty Simon. Przypomnijmy, że bydgoszczanka wcześniej wygrała konkurs na projekt wnętrza i gablot Muzeum Farmacji w Bydgoszczy zorganizowany przez MOB. Jego realizacja trwa.
