Dlaczego odwołano konsultacje społeczne dotyczące zmian w ruchu na ul. Focha?
Nie jest zasadne organizowanie konsultacji społecznych w sytuacji, gdy specjalistyczne analizy wykazały, że na tę chwilę nie ma racjonalnego, alternatywnego rozwiązania dla organizacji ruchu na ulicy Focha.
Zwiększenie korków do niemal 300 metrów to główna przeszkoda w realizacji pomysłu. Nie znaczy to jednak, że z niego rezygnujemy. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że centrum miasta musi być przyjazne dla transportu miejskiego, pieszych i rowerzystów.
Czy pomysł został już ostatecznie zarzucony?
Do rozmów w sprawie ul. Focha będzie można wrócić np. po rozbudowie Trasy Wschód - Zachód oraz przebudowie ronda Kujawskiego w ramach budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej, a także, gdy ulica Piękna zyska dwa pasy ruchu w każdą stronę i nowe połączenie tramwajowe.
Teraz, niestety, nie ma innych ciągów komunikacyjnych, które mogłyby przyjąć ruch z tej ulicy. Przeprowadzimy analizy i w przypadku, gdy okaże się, że wprowadzone rozwiązania odciążyły główną oś miasta dla transportu zbiorowego, powrócimy do pomysłu wprowadzenia buspasa na ul. Focha.
Czy miasto będzie wspierać rozwój buspasów w innych miejscach Bydgoszczy?
Oczywiście. Zaplanowaliśmy ich realizację na ulicy Kujawskiej. Powstaną także na ulicy Kolbego i na Grunwaldzkiej w stronę miasta. Za każdym razem ich wydzielenie nie będzie skutkowało utrudnieniami w ruchu komunikacji indywidualnej.
ZDMiKP ma zamiar również poddać analizie ekonomicznej i ruchowej sens utworzenia buspasa w kierunku Myślęcinka od wiaduktu kolejowego.