https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana na gorsze musi poczekać na lepsze czasy

red
Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent Bydgoszczy
Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent Bydgoszczy Dariusz Bloch
Pytamy Mirosława Kozłowicza wiceprezydenta Bydgoszczy, któremu podlega Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Dlaczego odwołano konsultacje społeczne dotyczące zmian w ruchu na ul. Focha?
Nie jest zasadne organizowanie konsultacji społecznych w sytuacji, gdy specjalistyczne analizy wykazały, że na tę chwilę nie ma racjonalnego, alternatywnego rozwiązania dla organizacji ruchu na ulicy Focha.

Zwiększenie korków do niemal 300 metrów to główna przeszkoda w realizacji pomysłu. Nie znaczy to jednak, że z niego rezygnujemy. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że centrum miasta musi być przyjazne dla transportu miejskiego, pieszych i rowerzystów.
Czy pomysł został już ostatecznie zarzucony?
Do rozmów w sprawie ul. Focha będzie można wrócić np. po rozbudowie Trasy Wschód - Zachód oraz przebudowie ronda Kujawskiego w ramach budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej, a także, gdy ulica Piękna zyska dwa pasy ruchu w każdą stronę i nowe połączenie tramwajowe.

Teraz, niestety, nie ma innych ciągów komunikacyjnych, które mogłyby przyjąć ruch z tej ulicy. Przeprowadzimy analizy i w przypadku, gdy okaże się, że wprowadzone rozwiązania odciążyły główną oś miasta dla transportu zbiorowego, powrócimy do pomysłu wprowadzenia buspasa na ul. Focha.
Czy miasto będzie wspierać rozwój buspasów w innych miejscach Bydgoszczy?
Oczywiście. Zaplanowaliśmy ich realizację na ulicy Kujawskiej. Powstaną także na ulicy Kolbego i na Grunwaldzkiej w stronę miasta. Za każdym razem ich wydzielenie nie będzie skutkowało utrudnieniami w ruchu komunikacji indywidualnej.

ZDMiKP ma zamiar również poddać analizie ekonomicznej i ruchowej sens utworzenia buspasa w kierunku Myślęcinka od wiaduktu kolejowego.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
awizo
Nam niepotrzebne sa w Bydzi buspassy bo jestemy Metropolia.
A
Andrzej
Przeciętna osobówka ma około 5m długości. Dodajmy do tego po pół metra marginesu, które zachowuje się w korku - 6m. W korku długości 300m stoi zatem 50 samochodów. Tylko w 1/5 jest dodatkowy pasażer. Zatem mamy 60 osób stojących w korku. Dzięki temu że oni stoją w korku tramwaje jadą bez utrudnień. Jeden tramwaj (dwa wagony Konstal 805Na) to 250 miejsc. Załóżmy wariant minimum - po jednym tramwaju obie strony. Razem 500 osób. Zatem zdaniem pana Kozłowicza i miernych redaktorów ekspresu kierowcy są chyba jakimiś nadludźmi, ponieważ 60 ludzi w samochodzie jest ważniejszych niż pół tysiąca w tramwaju.
Z
Z
Czemu w tytule jest "zmiany na gorsze"? Czemu autor tej kretyńskiej tezy nie podpisał się imieniem i nazwiskiem pod tekstem? Błagam, Expressie ... nie idźcie tą drogą, bo spadniecie na poziom brukowca! :(
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski