Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZDMiKP. Jak się sprawdzą nowe buspasy na ul. Wyszyńskiego?

Michał Sitarek
Buspasy pozwolą zaoszczędzić pasażerom linii 65 i 68 nawet 15 minut. Ten luksus ma swoją cenę. Poszerzenie Wyszyńskiego i ulic na Wyżynach kosztuje 9,2 mln zł.

<!** Image 3 align=none alt="Image 210472" >

**Buspasy pozwolą zaoszczędzić pasażerom linii 65 i 68 nawet 15 minut. Ten luksus ma swoją cenę. Poszerzenie Wyszyńskiego i ulic na Wyżynach kosztuje 9,2 mln zł. **

- Trasa ma długość 1 km, kosztowała 2,2 mln zł. Równocześnie uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek na ul. Wyszyńskiego za skrzyżowaniem z ul. Powstańców Wielkopolskich, który poprawi obsługę osiedli Bielawy i Bartodzieje
- mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, Krzysztof Kosiedowski

Z dniem 1 maja zmienił się także rozkład jazdy linii nr 65 i 68. Podróż autobusami w godzinach szczytu ma być do 15 minut krótsza w godzinach szczytu.

<!** reklama>

Czy kierowcy jadący ulicą Wyszyńskiego i skręcający w prawo w Jagiellońską lub w lewo w Fordońską będą mogli korzystać z buspasów już od ul. Curie- Skłodowskiej? - Nie. Na skrajne pasy do skręcania zwykli kierowcy będą mogli zjechać dopiero na wysokości Pasamonu, tuż przed rondem Fordońskim Z buspasa będą mogli natomiast korzystać taksówkarze - dodaje Krzysztof Kosiedowski.

Inwestycji towarzyszyły protesty. Krytykowała ją grupa mieszkańców bloków przy Wyszyńskiego i Zamehoffa. Ich zdaniem jezdnia, po której będą poruszać się autobusy, znalazła się zbyt blisko ich okien.

Dla kierowców zmieni się niewiele - Zostają dwa pasy ruchu - mówi właściciel szkoły jazdy Marcin Kopaczewski. - Skręcając z Curie-Skłodowskiej w prawo warto jednak uważać, bo odruchowo można zająć skrajny prawy pas, który zarezerwowany jest dla autobusów. Uczulam też kursantów, by na Wyszyńskiego umożliwiali wyjazd z buspasa autobusom linii nr 68. To może zaważyć na wyniku egzaminu - dodaje.

Zdaniem ekspertów buspas to dobre rozwiązanie. Zwiększa atrakcyjność transportu publicznego. Skraca czas podróży, podnosi prędkość komunikacyjną, zmniejsza się emisja spalin do środowiska. Rosnąca atrakcyjność transportu publicznego przekłada się z kolei na mniejszy ruch w centrum, a więc mniejsze zatłoczenie. Niewykluczone, że z korkami na Wyszyńskiego pozostali kierowcy też pożegnają się w tym roku. Wszystko za sprawą nowej Trasy Uniwersyteckiej. Przechwyci ona znaczną część ruchu z Wyszyńskiego oraz Kujawskiej. W maju ruszy budowa kolejnych buspasów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!