Wszystkie bydgoskie inwestycje dla jeżdżących? [KOMENTARZ]

Krzysztof Błażejewski
Krzysztof Błażejewski
Krzysztof Błażejewski
Krzysztof Błażejewski Dariusz Bloch
Od pewnego czasu w filozofii podejścia władz Bydgoszczy do ruchu w mieście daje się zauważyć wyraźny priorytet dla ruchu samochodowego.

Dobitnie świadczą o tym różne eksperymenty z wydłużaniem na skrzyżowaniach zielonego dla aut i skracaniu takiego samego sygnału dla pieszych. W wielu miejscach przejezdność miasta została dzięki temu wyraźnie poprawiona, pogorszono natomiast „przechodniość”.

PRZECZYTAJ:Bydgoszczanie będą musieli jeszcze poczekać na kładkę dla pieszych i rowerzystów przy Trasie Uniwersyteckiej

Z tej samej idei płynie nieuwzględnienie chodnika na moście Uniwersyteckim. Dziś mieszkańcy coraz powszechniej potrzebują trojakiego rodzaju ruchu: na nogach, na dwóch i na czterech kółkach. Warto o tym pamiętać w dziele komunikacyjnego planowania.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
hore

Precz z autami I z PIS! Niech zyje ekologia I PO!

X
Xero

dibis czy Ty jesteś bydgoszczaninem? W Bydgoszczy jest osiedle Błonie, a nie Błonia. W związku z tym nie na Błoniach tylko na Błoniu.

j
ja

ble ble ble

k
krem

a może wchodzi w rachubę kwestia ekologii o która tak wszyscy walczą, dłużej stojący na światłach samochód to większe zanieczyszczenie powietrza, a piesi przynajmniej będą szybciej przez przejścia przechodzić a nie jak święte krowy i jeszcze z dwa razy się cofać do znajomego idącego w tyle, światło zielone dla pieszych którzy mogą stać w jednym rzędzie powinno tylko wystarczyć na pokonanie jezdni w normalnym tempie uwzględniając osoby starsze. Światło zielone dla pieszych ma być tylko dla tych którzy znajdują się na przy przejściu, a nie dla tych którzy są 50 metrów od przejścia.

d
dibis

Jest dużo skrzyżowań ze światłami dla pieszych tak krótko ustawionymi, że ledwo zdąży się przejść na drugą stronę jezdni. Na przykład na Błoniach, przejście przez skrzyżowanie Szubińska-Broniewskiego w kierunku Żwirki i Wigury to istny tor przeszkód dla pieszego. Najpierw czerwone na przejściu na wysepkę do przejścia przez Szubińską, później bardzo długie czerwone przez pierwszą jezdnię Szubińskiej, a po jej przejściu na pas między jezdniami, zapala się czerwone przez drugą jezdnię. Osoba, która chce przejść na przystanek, nie ma szans zdążyć na autobus, który w tym czasie dopiero wyjeżdża z końcowego na Błoniach. To nie jest zachęta do korzystania z komunikacji masowej i pieszego przemieszczania się po mieście.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3